Gå til innhold

Hvor får man svar på koronatest?

Anbefalte innlegg

Gjest blåbærpike
Skrevet

Jeg skal få svar i dag, men vet ikke hvor det kommer. Hvor har dere andre som har blitt testet fått svar? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Digipost for min del. Tok testen via kommunen.

Gjest blåbærpike
Skrevet
20 minutter siden, L'amie skrev:

Digipost for min del. Tok testen via kommunen.

Takk! 😊 Jeg har ikke sjekket digipost, så det skal jeg gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket den opp på DIPS. Journalsystemet på sykehuset der jeg jobber. 

Anonymkode: b9d4f...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed over telefon. 

Anonymkode: 10e0a...afe

AnonymBruker
Skrevet

Tok test for 9 dager siden og fortsatt ikke fått svar. Jeg skal få svar over telefon fra legevakten. Etterlyste svar på fredag, men fortsatt ikke kommet

Håpløst opplegg 🙄

Anonymkode: dc249...5da

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket den opp på DIPS. Journalsystemet på sykehuset der jeg jobber. 

Fikk du være på jobb mens du ventet på svar? 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du være på jobb mens du ventet på svar? 

Nei såklart ikke. Men det tok 20 timer fra test til svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk telefon. Skulle få fra legekontoret om det var negativt og fra kommuelegen om det var positivt. 

Anonymkode: 7e3ca...271

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sms fra furst.

Anonymkode: 3aa02...1ed

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei såklart ikke. Men det tok 20 timer fra test til svar. 

Dette er alt for lang svartid. Svar, også negative, bør være klare og telefonisk meddelt innen 3-4 timer, uansett når på døgnet og hvilken dag prøven er tatt.

Anonymkode: 6385a...4b2

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er alt for lang svartid. Svar, også negative, bør være klare og telefonisk meddelt innen 3-4 timer, uansett når på døgnet og hvilken dag prøven er tatt.

Ikke når sykehuset analyserer to ganger i døgnet nei. Ikke alle bor i Oslo vet du. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Prøven er jo ikke på test-lokasjon innen det. Jeg tok prøve kl 8, prøvene blir sendt til furst kl 13. Er sikkert ikke der før 15. Jeg var overrasket over at den var analysert dagen etter (lørdag)

AnonymBruker
Skrevet
På 24.5.2020 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Tok test for 9 dager siden og fortsatt ikke fått svar. Jeg skal få svar over telefon fra legevakten. Etterlyste svar på fredag, men fortsatt ikke kommet

Håpløst opplegg 🙄

Da er nok prøven inkonklusiv og du må nok ta en ny.

Anonymkode: fd9eb...60e

AnonymBruker
Skrevet

Her får man svar per tlf samme dag om den er positiv, er den negativ tar det den tiden det tar at fastlegen får svaret tilsendt. 

Anonymkode: 79e56...cc5

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.

Kragebein, adm

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøven er jo ikke på test-lokasjon innen det. Jeg tok prøve kl 8, prøvene blir sendt til furst kl 13. Er sikkert ikke der før 15. Jeg var overrasket over at den var analysert dagen etter (lørdag)

Jeg mente at svar bør være ringt ut innen 3-4 timer etter at prøven ankom laboratoriet. Prøvene bør imidlertid sendes til laboratoriet mye hyppigere enn dette, ventetid på 1 time bør være max. Laboratoriene bør kjøre testen hver time eller hyppigere, hele døgnet, alle dager.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg mente at svar bør være ringt ut innen 3-4 timer etter at prøven ankom laboratoriet. Prøvene bør imidlertid sendes til laboratoriet mye hyppigere enn dette, ventetid på 1 time bør være max. Laboratoriene bør kjøre testen hver time eller hyppigere, hele døgnet, alle dager.

Hvor mange budbiler syns du det skal gå? Skal det gå biler kontinuerlig fra alle legekontor til laboratoriet mener du? Det er store områder som sogner til f.eks furst.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange budbiler syns du det skal gå? Skal det gå biler kontinuerlig fra alle legekontor til laboratoriet mener du? Det er store områder som sogner til f.eks furst.

Jeg har ikke uttalt meg om hvor ofte det bør gå budbiler til laboratoriet. Jeg synes dog at ingen prøver bør stå mer enn én time før den sendes. Det dreier seg tross alt om livsviktig materiale.

• Opprett ny...