Gå til innhold

Mannen i permisjon skadet benet i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! Jeg er akkurat tilbake på jobb etter 3 måneder ulønnet permisjon. Mannen er inne i sin fjerde uke med pappapermisjon. 

Han kjører motorcross og har i dag hatt en ulykke. Sitter på legevakten nå med mest sannsynlig brukket ankel. 

Hva gjør vi nå? Han kan ikke gå på benet. Jeg har ikke lyst til å være borte fra jobb, det er tross alt bare 4 uker til sommerferien min starter. Men det er jo umulig for han å ta seg av en ettåring som ikke kan gå engang, så ser jo for meg at jeg må være hjemme. Må jeg bare ta fr uten lønn? Har vel ikke akkurat arbeidet meg opp rett til noe som helst etter ulønnet perm.

Her går hodekverna på høygir. Takk for svar. 

Anonymkode: 63491...836

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel bli sykemeldt siden far ikke kan ta seg av barnet? Far kan jo bli sykemeldt når mor blir syk i sin permisjon!

Anonymkode: 92ae5...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett til å ta over mannens permisjon.

Anonymkode: 56934...e36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig han kan sykmeldes fra permisjon og du ta over hans permisjon. Ungen har rett til å ha en forelder hos seg i x antall uker betalt av staten (foreldrepermisjon), og denne løsningen kan benyttes dersom forelder i permisjon er for syk/skadet til å ta seg av barnet.

Anonymkode: 04c7a...f7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for nyttige svar. 
Får ringe sjefen i morgen og nav og legen på mandag. Er vel en hel papirmølle som en må gjennom. Det er jo sant som det skrives over her, at far kan jo sykmeldes i mors permisjon så bør jo finnes en løsning. Har jo ikke barnehage før i august så noe må jo gå an å få til. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel bli sykemeldt siden far ikke kan ta seg av barnet? Far kan jo bli sykemeldt når mor blir syk i sin permisjon!

Hvorfor komme med et svar som er så totalt feil? Er det ikke like greit å ikke svare hvis du ikke vet? 

Anonymkode: bd570...25b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for nyttige svar. 
Får ringe sjefen i morgen og nav og legen på mandag. Er vel en hel papirmølle som en må gjennom. Det er jo sant som det skrives over her, at far kan jo sykmeldes i mors permisjon så bør jo finnes en løsning. Har jo ikke barnehage før i august så noe må jo gå an å få til. 

Dette ordnes lett innpå nav sine sider, send avgårde søknad allerede i kveld. Så går far til legen til uken og får legeerklæring på at han er ute av stand til å ta seg av baby, legeerklæringen ettersender dere til nav. 

Anonymkode: bd570...25b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for nyttige svar. 

Det er ikke så stor greie egentlig, såpass vanlig problemstilling at nav har eget punkt om det på nett :) les og lær :) https://familie.nav.no/om-foreldrepenger#hvis-en-av-dere-blir-syke

Anonymkode: 87a17...15c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts kan ikke bli sykmeldt fordi far er syk. Da må får sykmeldes, han er da ikke i stand til jobben sin, som er å ta seg av barnet i permisjonen, og mor tar over permisjonen de ukene far er sykmeldt.far kan heller ikke sykmelde seg om mor er for syk i sin perm. 

Anonymkode: ba7c3...1bc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...