Gå til innhold

Hvordan fungerer selvoppblåsbart Liggeunderlag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kjøpt et selvoppblåsbart liggeunderlag, men hvordan fungerer det egentlig? Er en ventil på den. Hvis jeg åpner den virker det som det ikke skjer noenting. Derfor har jeg blåst inn litt luft. Åpner jeg den igjen høres det ut som lufta går ut igjen. Så hvordan blåser den opp seg selv? Antar ventilen må være åpen men da skjer det ingenting, ellers går lufta bare ut (hvis det er litt luft i den) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må blåse opp mitt med munnen via ventilen, så jeg har heller ikke helt skjønt hvordan det er selvoppblåsbart. Det kommer litt luft inn om jeg åpner ventilen, men ikke nok. Tar heldigvis ikke så lang tid å blåse opp siden det er relativt tynt.

Anonymkode: bfc12...3c8

AnonymBruker
Skrevet

"Selvoppblåsbart" er nok en litt oppskrytt egenskap som er litt oversolgt. Det betyr vel bare det at underlaget har skumgummi som er i klem fra man rullet det sammen, og ekspanderer av seg selv når man åpner ventilen og derfor trekker luft inn, (kontra et liggeunderlag som ikke har noe isolasjon inni og må blåses helt opp. Men det betyr ikke at det fyller seg opp 100% og er klart til bruk. Man må fortsatt hjelpe til med siste rest med munn-til-munn-metoden eller pumpe.

Anonymkode: 00e4b...af7

Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Selvoppblåsbart" er nok en litt oppskrytt egenskap som er litt oversolgt. Det betyr vel bare det at underlaget har skumgummi som er i klem fra man rullet det sammen, og ekspanderer av seg selv når man åpner ventilen og derfor trekker luft inn, (kontra et liggeunderlag som ikke har noe isolasjon inni og må blåses helt opp. Men det betyr ikke at det fyller seg opp 100% og er klart til bruk. Man må fortsatt hjelpe til med siste rest med munn-til-munn-metoden eller pumpe.

Anonymkode: 00e4b...af7

Her ser det ut som jeg lå blåse opp hele greia mer eller mindre. Kom så godt som ikke noe luft inn når jeg åpna ventilen. 

Endret av lady90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...