Gå til innhold

Bekymret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! På torsdag skulle jeg møte venner. Har nettopp kjøpt ny bil og noen ville prøve den. Jeg sa ok og tenkte ikke noe videre på dette. Jeg ble med i bilen. Da vi var på E6 kjørte h*n aggresivt og jævlig, var oppe i godt over tillat fart. Jeg tenkte ikke på å si noe, rett og slett fordi jeg ikke klarte. Bilen er registrert på meg. Ble ikke tatt av politi, fartsmåling (så vidt jeg vet) eller andre «faktorer». Er redd for at politet kommer å dra inn førerkortet mitt eller noe slikt, selv om jeg ikke kjørte eller ville ha noe med det å gjøre.

Anonymkode: c096e...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slapp av, du blir ikke straffet. Da måtte de stoppet dere der og da

Neste gang; be dem kjøre ordentlig. Det er tross alt et potensielt drapsvåpen de kjører rundt med. Kunne skadet dere, eller verre, noen andre

Anonymkode: 73447...dd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, du blir ikke straffet. Da måtte de stoppet dere der og da

Neste gang; be dem kjøre ordentlig. Det er tross alt et potensielt drapsvåpen de kjører rundt med. Kunne skadet dere, eller verre, noen andre

Anonymkode: 73447...dd1

Akkurat det jeg tenkte, skjønner meg virkelig ikke på hvorfor folk gidder å kjøre så ulovlig fort, det var snakk om meget høy hastighet også. Utgjør dette noe om politiet kan finne oss igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikker på at du ikke skal lage enda en tråd om samme problemet, bare for sikkerhets skyld? 

Anonymkode: 0b9e3...bfa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du ikke skal lage enda en tråd om samme problemet, bare for sikkerhets skyld? 

Anonymkode: 0b9e3...bfa

Nja, fikk ikke noe svar så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffemonster

Ikke låne den til noen igjen, spesielt ikke til henne. Vær redd for det du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Kaffemonster skrev:

Ikke låne den til noen igjen, spesielt ikke til henne. Vær redd for det du har.

Henne? Skal ikke låne bort bilen min igjen, men hva blir en evt straff og til hvem? Sjåføren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres ung ut. Håper du vet at du må som oftest ha egen forsikring for de under 23. Altså om din kompis er under 23, så må du kanskje ha en egen forsikring som dekker utlån til de under 23. Aner ikke om de under 23 automatisk får hele "ungdomspakken" eller om det må spesifikt legges til hovedforsikringen. 

Så du bør sjekke forsikringen din om du kan låne vekk bilen din i utgangspunktet. For det vil koste deg dyrt, og du er bileier og det er din forsikring og det er i bunn og grunn du som står som hovedansvaret om noe skjer. 

Anonymkode: 90478...7f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffemonster
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Henne? Skal ikke låne bort bilen min igjen, men hva blir en evt straff og til hvem? Sjåføren?

Tror ikke du får straff for dere ble ikke oppdaget denne gang, men neste gang kan du være mer skeptisk til å la noen prøve bilen din. Ikke alle respekterer trafikken, bare det jeg vil frem til. Og godt at du ikke skal låne bilen din igjen. Da viser du dem at du viser ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Kaffemonster skrev:

Tror ikke du får straff for dere ble ikke oppdaget denne gang, men neste gang kan du være mer skeptisk til å la noen prøve bilen din. Ikke alle respekterer trafikken, bare det jeg vil frem til. Og godt at du ikke skal låne bilen din igjen. Da viser du dem at du viser ansvar.

Ja må nesten det, visste seriøst ikke at kompisen min kjørte sånn, ble jo skremt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja må nesten det, visste seriøst ikke at kompisen min kjørte sånn, ble jo skremt

Det skjønner jeg godt. Det var uansvarlig, og nå vet du at bare du kjører bilen fremover. Da skjønner de at du er forsiktig i trafikken. Og gratulerer med ny bil. :)

Anonymkode: 395c4...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg godt. Det var uansvarlig, og nå vet du at bare du kjører bilen fremover. Da skjønner de at du er forsiktig i trafikken. Og gratulerer med ny bil. :)

Anonymkode: 395c4...6b3

Jo tusen takk! Får bare håpe det ikke blir en sak av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gammel nok til å kjøre er du også gammel nok til å sette ned foten når noen kjører som en idiot. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Er du gammel nok til å kjøre er du også gammel nok til å sette ned foten når noen kjører som en idiot. 

Ja jeg vet det, men klarte ikke si fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kompisen satte ditt liv i fare med villkjøringen, I tillegg til livene til andre i trafikken. Enten er han idiotisk og forstår ikke konsekvensene av egen oppførsel, eller så bryr han seg ikke om at folk kan bli skadet så lenge han får kose seg. Dette skal du ikke godta. Han har ingen rett til å sette ditt liv i fare, og du har all rett til å bli sint og si ifra.

Aldri la han få kjøre bilen din igjen. Aldri la kompiser kjøre bilen din, punktum. Noen over her nevnte at man trenger ekstra forsikring for å låne bort bil til andre under 23 år. Om en kompis av deg under 23 år låner bilen, og deretter krasjer, så kan du havne i skikkelig økonomisk trøbbel.

Dere ble ikke stoppet av politiet, og om det ikke var fartsmåling, så er det veldig liten sannsynlighet for at dere havner i trøbbel nå. Du trenger ikke bekymre deg for det. Men ta bedre valg fra nå av 🙂

Anonymkode: bbe85...e0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kompisen satte ditt liv i fare med villkjøringen, I tillegg til livene til andre i trafikken. Enten er han idiotisk og forstår ikke konsekvensene av egen oppførsel, eller så bryr han seg ikke om at folk kan bli skadet så lenge han får kose seg. Dette skal du ikke godta. Han har ingen rett til å sette ditt liv i fare, og du har all rett til å bli sint og si ifra.

Aldri la han få kjøre bilen din igjen. Aldri la kompiser kjøre bilen din, punktum. Noen over her nevnte at man trenger ekstra forsikring for å låne bort bil til andre under 23 år. Om en kompis av deg under 23 år låner bilen, og deretter krasjer, så kan du havne i skikkelig økonomisk trøbbel.

Dere ble ikke stoppet av politiet, og om det ikke var fartsmåling, så er det veldig liten sannsynlighet for at dere havner i trøbbel nå. Du trenger ikke bekymre deg for det. Men ta bedre valg fra nå av 🙂

Anonymkode: bbe85...e0f

Takk! Jeg vet, idiotisk av kompisen min og idiotisk av meg å ikke gjøre noe i den situasjonen. Tydeligvis mange som har kjørt fortere enn oss på den strekningen men det hjelper ingenting. Mener det ikke var fartsmåling. Men er det fortsatt en sjans for trøbbel? Dvs, vitner, om aviser får vite om det, etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! På torsdag skulle jeg møte venner. Har nettopp kjøpt ny bil og noen ville prøve den. Jeg sa ok og tenkte ikke noe videre på dette. Jeg ble med i bilen. Da vi var på E6 kjørte h*n aggresivt og jævlig, var oppe i godt over tillat fart. Jeg tenkte ikke på å si noe, rett og slett fordi jeg ikke klarte. Bilen er registrert på meg. Ble ikke tatt av politi, fartsmåling (så vidt jeg vet) eller andre «faktorer». Er redd for at politet kommer å dra inn førerkortet mitt eller noe slikt, selv om jeg ikke kjørte eller ville ha noe med det å gjøre.

Hvordan mener du de skulle finne det ut?

Angående siste setningen din, så har du noe ansvar når det er din bil og du sitter i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...