Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 år gammel og har så langt tilbake jeg kan huske hatt ekstremt tynt hår, til den grad at når det er i hestehale så er omkretsen tynnere enn et standard kronelys😂 Det plager meg ikke sånn helt forferdelig, men det gjør at håret mitt rett og slett ikke ser særlig bra ut når det henger rett opp og ned, til tross for at det er både langt, glatt, mykt og skinnende, så jeg tyr veldig ofte til hestehale eller en liten dott, enten høyt oppe på hodet eller nede i nakken. Dette ser i og for seg OK ut, men det blir jo litt kjedelig i lengden. Jeg har forsøkt helt kort hår, skulderlangt, pannelugg, oppklippet, kort bak og langt foran, etc., men ansiktsformen min kler rett og slett best at det er litt lengde på det og uten for mye tekstur alle veier (og pannelugg var stilig nok, men var upraktisk i jobben jeg har).

Jeg er ikke noe flink til å style håret mitt og er lite oppfinnsom når det kommer til hårtilbehør og hvordan bruke det best (hårbånd, fine strikker, spenner, små sjal, you name it). Klesstilen min anser jeg som klassisk og nøytral, går gjerne i hæler/boots og kjole, men kan også bruke sneakers, løse jeans og en enkel t-skjorte. Ikke noe spesielt på den fronten altså, så føler ikke noe behov for å gå helt amok med håret heller (hanekammen og den knallrosa permanenten kan med andre ord droppes).

Er det noen som har noen tips? Enten til styling, spesifikke produkter, hvordan bruke tilbehør, etc.? Har ikke noe imot å bruke litt tid på håret, så lenge det ikke er snakk om timesvis🧡

Anonymkode: d7265...9ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ei dame jeg kjenner med tynt hår, krøller håret. Da ser det tykkere ut, synes jeg. Hun har da veldig retro, 50- og 60-tallsstil, og det kler henne veldig godt.

Anonymkode: bb5b5...e77

AnonymBruker
Skrevet

Jeg krøller/bølger håret hver dag. Da ser håret mer volumøst ut. Jeg har ikke veldig tynt hår, men ikke spesielt tykt heller. Jeg gjør det fordi jeg synes det er pent og at det kler meg da, men at det ser ut som jeg har tykkere hår er jo en bonus. 

Anonymkode: eb552...2ce

Skrevet

Mulig jeg er kjedelig, men jeg setter nesten alltid håret i knute. Jeg har nesten en meter langt hår, og det er alltid i veien og jeg gidder nesten aldri å gjøre noe mer enn å rulle det opp i en knute og sette den fast med en hårnål. Jeg har en haug med sånne hårnåler da, så jeg varierer jo dem til en viss grad. Plast, tre, med og uten pynt.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei dame jeg kjenner med tynt hår, krøller håret. Da ser det tykkere ut, synes jeg. Hun har da veldig retro, 50- og 60-tallsstil, og det kler henne veldig godt.

Anonymkode: bb5b5...e77

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg krøller/bølger håret hver dag. Da ser håret mer volumøst ut. Jeg har ikke veldig tynt hår, men ikke spesielt tykt heller. Jeg gjør det fordi jeg synes det er pent og at det kler meg da, men at det ser ut som jeg har tykkere hår er jo en bonus. 

krølle det gjør jeg i blant, men da med krølltang, noe som sliter veldig på håret mitt i lengden (til tross for varmebeskyttende produkter), så om jeg skulle gjort krølling til en vane så måtte jeg ha funnet en annen måte å gjøre det på🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Minya skrev:

Mulig jeg er kjedelig, men jeg setter nesten alltid håret i knute. Jeg har nesten en meter langt hår, og det er alltid i veien og jeg gidder nesten aldri å gjøre noe mer enn å rulle det opp i en knute og sette den fast med en hårnål. Jeg har en haug med sånne hårnåler da, så jeg varierer jo dem til en viss grad. Plast, tre, med og uten pynt.

oi, det var langt! men ja, jeg bruker veldig mye knute/dott; problemet er at håret mitt er så tynt at dersom det skal se litt pent/stilig ut så må jeg tuppere og spraye MASSE først for å få volum i det, hvis ikke blir det seende ut som en bitte liten kanelsnurr før heving😂

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken krølltang anbefaler du? :)

Anonymkode: 53707...5f7

Skrevet

Jeg fletter ofte. Gjerne to «utvendige» pariserfletter, hvis du skjønner hva jeg mener. Braidsbyiselin på Instagram har fine tutorials på fletter!

Skrevet

Jeg dusjer ofte på kvelden og fletter håret i 2 franske fletter som jeg sover med, da blir det veldig mye volum 😅 jeg gjør det mest fordi jeg ikke klarer å sove med håret løst, men da jeg hadde veldig langt hår så hente det at jeg fletta noen fletter kun noen cm fra hodebunnen og sov med det, da ble det volum fra hodebunn men håret ble ikke like stort hele veien.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes håret mitt ser fyldigere ut når jeg har det klippet i lengde ca. til kravebenet. Og når jeg står «opp ned» å føner det. 

Det sliter mye på håret å hele tiden ha det i en stram hestehale eller «knute».. Synes en løs flette kan være fint. Eller en rotflette eller sånn «vrengt» rotflette.

Eller å ha «toppen» av håret i enten en løs «knute», fast knute, eller bare strikk  - (skjønner du hva jeg mener her?)

Er også mange fine hårbånd som er inn nå, i alle mulige «stiler» 😄 

Anonymkode: e9795...a0e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer på kvelden, føner røttene, fletter en løs flette og sover med det. Da får jeg kjempefin struktur på håret når jeg våkner igjen. Ellers liker jeg å bølge håret, gå med det i klype, eller sette det i en gummistrikk og vri hestehalen inn i håret igjen. Haha. Det var vanskelig å forklare. Diverse variasjoner av det her: 

08793355-0129-446E-85FC-F60DD989062C.jpeg.73b71d344a4fc4e65695403d07981d5b.jpeg

Bilde hentet fra Google. 

Anonymkode: 14ae7...a2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...