Gå til innhold

Merkelig oppførsel fra venninne - hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har (eller hadde?) ei venninne. Ja, for jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det lenger. Vi var mye sammen før, men flytting og jobb har gjort at kontakten naturlig har blitt mye mindre. MEN! Siste kontakten, så gratulerte jeg henne med dagen på messenger, hun takket glad og spurte hvordan det gikk. Jeg svarte at faren min hadde nettopp dødd og at jeg var arbeidsledig (noe hun visste kom til å skje og som hun har opplevd selv), så svarte hun kondolerer og at det var trist og leit. Så svarer jeg at ja, det er jo det, og så spør jeg hvordan det går med henne og den nye familien hennes. Det leste hun, men svarte aldri på. Hun gadd altså ikke fortelle meg at hun var gravid igjen og skulle gifte seg. Noe jeg fant ut fordi hun skrev det åpent på FB til en barndoms/klassevenn.

Før denne kontakten jagde hun meg indirekte ut av huset  når jeg var på baby-besøk, etter ca 45 min. Fikk ikke sagt ordentlig ha det engang. Jeg respekterer at det er tid for amming, men det går jo an å si fra på en normal måte? Så etter dette med meldingen hun ikke gadd svare på, så ga jeg egentlig opp hele dama. Det eneste hun sendte meg i ettertid, var en intetsigende snap av en markblomst(!), og den gadd jeg ikke respondere på, gitt!

Hva synes dere om denne oppførselen? Må si jeg reagerte og ikke er vant til at noen, mødre eller ikke mødre, oppfører seg slik. Skal jeg bare anta at jeg utgår som venninne? 

Anonymkode: 16d36...e30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor lenge det er siden du sendte henne gratulerer med dagen. Hun kan jo bare ha glemt å svare på hvordan det gikk med henne. 

Anonymkode: b33dc...65a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For det første ser det jo ut som at dere har falt en del fra hverandre av naturlige årsaker, så å forvente så mye fra hverandre ville jeg ikke ha gjort. For det andre føltes det kanskje ikke så passende for henne å buse ut med graviditet og bryllup når du nettopp har fortalt at faren din har dødd og du har blitt arbeidsledig. Dere er heller ikke så nære at det er naturlig at hun følger opp dine negative livshendelser utenom det svaret hun ga deg. 

Ville ikke ha lagt noe i det besøket i det hele tatt. Hun var sikkert stressa og hadde mange tanker i hodet samtidig, og da kan det gå litt fort i svingene og man kan fremstå som litt uhøflig noen ganger. 

Anonymkode: f5829...a29

• Liker 22
Skrevet

Det er ikke akkurat lett å fortelle om gladnyheter som graviditet og bryllup når du før det kom med så trist informasjon. At hun er litt stresset osv i babytiden er heller ikke rart. Så jeg forstår henne jeg, hvis dette var grunnene. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte henne hvordan det gikk. Hvis hun ikke klarer å svare på det fordi jeg har det verre og for så å aldri mer ta kontakt så kan det faktisk være. Det får da være måte på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor lenge det er siden du sendte henne gratulerer med dagen. Hun kan jo bare ha glemt å svare på hvordan det gikk med henne. 

Det er veldig lenge siden nå. Jeg har aldri vært borti noen som glemmer seg midt i chat på den måten uansett hvor gravide man er. Man husker det man vil huske. Og prioritere det man vil prioritere. Jeg har heller aldri blitt «jaget« ut fra noen på babybesøk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er vel ikke nære slik dere var før, men hun kunne jo ha sagt noe. Men ville ikke satset mye tid på henne. Det virker som hun ikke er interessert i videre vennskap og styrer med sitt.

Anonymkode: 3b6fc...bd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er vel ikke nære slik dere var før, men hun kunne jo ha sagt noe. Men ville ikke satset mye tid på henne. Det virker som hun ikke er interessert i videre vennskap og styrer med sitt.

Anonymkode: 3b6fc...bd2

Vi var veldig nære de siste årene før jeg flyttet, så da blir det jo litt spesielt å plutselig bli behandlet på den måten. 

AnonymBruker
Skrevet

Barselbesøk bør egentlig aldri være lengre enn 30 minutter for (ikke helt nære) venner, så vet du det til neste gang 😌

Anonymkode: e1dad...c59

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barselbesøk bør egentlig aldri være lengre enn 30 minutter for (ikke helt nære) venner, så vet du det til neste gang 😌

Anonymkode: e1dad...c59

Poenget er at hun kunne si til meg st det var ammetid eller nok. Barnet var forøvrig rundt et år gammel. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig lenge siden nå. Jeg har aldri vært borti noen som glemmer seg midt i chat på den måten uansett hvor gravide man er. Man husker det man vil huske. Og prioritere det man vil prioritere. Jeg har heller aldri blitt «jaget« ut fra noen på babybesøk.

Jeg glemmer bort chatter hele tiden, og sms 😅 uten å mene noe vondt med det. Har åpnet en chat og oppdaget at jeg har skrevet en halvferdig melding og aldri trykt på send, en måned etter

Og jeg jaget folk ut fra barselbesøk også. Hadde mer enn nok med meg selv i babytida. 

Anonymkode: 2f1d2...e2a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En annen gang mislikte hun plutselig en felles venninne. Sa surt til meg at «vi kommer nok ikke til å bli venner, nei. Og så sa hun at «det går går jo ikke an å si at man ikke liker brokkoli!» Da sa jeg at jeg liker jo ikke ananas, men det var visst ikke sider samme da.... dette var et tilfelle der hun skulle lage mat til oss og spurte om det var noe vi ikke likte. Etter det var hun bare avvisende om hun andre venninna var i nærheten. Så det er mulig hun får for seg et eller annet rart og så bare gir faen i folk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemmer bort chatter hele tiden, og sms 😅 uten å mene noe vondt med det. Har åpnet en chat og oppdaget at jeg har skrevet en halvferdig melding og aldri trykt på send, en måned etter

Og jeg jaget folk ut fra barselbesøk også. Hadde mer enn nok med meg selv i babytida. 

Jaget du dem ut på en finurlig og indirekte måte? Eller er du real og sier at nå må du gå? BTW, en ettåring er da heller ikke barsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaget du dem ut på en finurlig og indirekte måte? Eller er du real og sier at nå må du gå? BTW, en ettåring er da heller ikke barsel. 

Jeg fikk faktisk ikke lov til å si «ha det» engang. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen gang mislikte hun plutselig en felles venninne. Sa surt til meg at «vi kommer nok ikke til å bli venner, nei. Og så sa hun at «det går går jo ikke an å si at man ikke liker brokkoli!» Da sa jeg at jeg liker jo ikke ananas, men det var visst ikke sider samme da.... dette var et tilfelle der hun skulle lage mat til oss og spurte om det var noe vi ikke likte. Etter det var hun bare avvisende om hun andre venninna var i nærheten. Så det er mulig hun får for seg et eller annet rart og så bare gir faen i folk. 

Hva har dette med noe som helst å gjøre? 

Det virker egentlig som du ikke er så interessert i å være venn med henne lenger, så kan dere ikke bare fortsette å ha vennskapet deres på avstand da? 

Anonymkode: f5829...a29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk faktisk ikke lov til å si «ha det» engang. 

Fortell mer hvordan denne situasjonen utartet seg?

Anonymkode: 773bd...b3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.5.2020 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Hvis denne venninna di er så teit som du beskriver her, så er hun vel ikke akkurat et tap. Hun virker ikke oppegående i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
On 5/23/2020 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

Jeg er ikke enig i dette. Jeg syns chat er kjempekjedelig og glemmer rett som det er å svare. Syns heller ikke det høres så rart ut å bli bedt om å gå hvis man nettopp har fått baby og er stressa. Kanskje hun følte du ikke tok hintene, og måtte jage deg på dør?

Tror ikke det er så mye å hente igjen på dette vennskapet. Man vokser fra hverandre og det er helt naturlig.

Anonymkode: 6d47d...d69

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 23.5.2020 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Trodde det var snakk om nyfødt baby, beklager.

Jaget de ikke ut indirekte nei, det funker ofte dårlig. Jeg pleier å være ærlig å si at de må gå, for nå må babyen få hvile. 

Høres litt ut som om dere har vokst fra hverandre, du virker ærlig talt ikke spesielt begeistret for denne venninnen så hvorfor fortsetter du kontakten?

Skrevet

At hun ikke svarte deg på messenger kan det være en million grunner til. Mest sannsynlig leste hun meldingen og så skjedde det noe som gjorde at hun ikke kunne svare med en gang. Så gikk det i glemmeboken. Det er fort gjort.

Ang besøket så kan det være en million grunner til at hun "jagde deg på dør". Alt fra at hun ble akutt dårlig til at hun var frekk. Hva skjedde egentlig?

Syntes det virker merkelig å skulle oppgi vennskapet pga disse hendelsene. Da kan det jo ikke ha vært så viktig for deg i utgangspunktet?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...