Gå til innhold

Er du norsklærar? Kjedar du deg? Kan du hjelpa ein privatist?

Anbefalte innlegg

Gjest AHorseWithNoName
Skrevet

Hei!

Eg skal ha sidemålseksamen på måndag. Derfor sit eg no og øver meg på å skriva gode tekstar. Eg ser på tidlegare eksamensoppgåver og skriv svar på dei som eg ville gjort på ein skriftleg eksamen.

Eg er privatist, har derfor ikkje moglegheit til å få feedback frå lærarar.

Derfor spør eg DEG (viss du er lærar, og du kjedar deg):

Har du lyst å lesa svaret mitt på ei eksamensoppgåve frå 2017?

Viss ja, send meg ei melding, og eg skal senda deg teksten.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har nok ikke tid til å lese noen tekst nå (pga har en del eksamener selv), men jeg har jobbet i avis som skriver på nynorsk (om nynorsk er ditt sidemål). Et lite tips som jeg ser gå igjen er at du har a-ending på verbene i presens/infinitiv. Det kun noen ganger du skal ha a-ending på verb, og da i fordi. Eks: han leika. Eller Dei dansa. På nynorsk sier man altså fortsatt «eg skal sende det», mens man ofte dropper ending helt i andre verb. Feks «eg syng» (er nok også lov å skrive med ending, en stund siden jeg jobbet der), eller «eg skriv». :)

Anonymkode: 5bf40...240

Gjest AHorseWithNoName
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nok ikke tid til å lese noen tekst nå (pga har en del eksamener selv), men jeg har jobbet i avis som skriver på nynorsk (om nynorsk er ditt sidemål). Et lite tips som jeg ser gå igjen er at du har a-ending på verbene i presens/infinitiv. Det kun noen ganger du skal ha a-ending på verb, og da i fordi. Eks: han leika. Eller Dei dansa. På nynorsk sier man altså fortsatt «eg skal sende det», mens man ofte dropper ending helt i andre verb. Feks «eg syng» (er nok også lov å skrive med ending, en stund siden jeg jobbet der), eller «eg skriv». :)

Anonymkode: 5bf40...240

Heisann!

Det stemmer, nynorsk er mitt sidemål:)

Takk for tipsa, men eg meiner at i infinitiv så er det heilt greit med a-ending. Eksemepelet ditt "han leika" er ikkje i infinitiv, men i fortid, og ein kan skriva "leika" i både preteritum og perfektum. Dei aller fleste verb kan ein skriva med a-ending i infinitiv, så lenge ein er konsekvent. Ein kan jo sjølvsagt velja om ein vil bruka a- eller e-ending.

Dei to andre eksempela dine, "eg syng" og "eg skriv" er såkalla sterke verb. Dei skal framleis skrivast med a-ending i infinitiv, men utan vokal-ending i presens. Det er det som gjer dei til sterke verb.

Men likevel, takk for at du tok deg bryet med å svarA meg;)

Skrevet
27 minutter siden, AHorseWithNoName skrev:

Heisann!

Det stemmer, nynorsk er mitt sidemål:)

Takk for tipsa, men eg meiner at i infinitiv så er det heilt greit med a-ending. Eksemepelet ditt "han leika" er ikkje i infinitiv, men i fortid, og ein kan skriva "leika" i både preteritum og perfektum. Dei aller fleste verb kan ein skriva med a-ending i infinitiv, så lenge ein er konsekvent. Ein kan jo sjølvsagt velja om ein vil bruka a- eller e-ending.

Dei to andre eksempela dine, "eg syng" og "eg skriv" er såkalla sterke verb. Dei skal framleis skrivast med a-ending i infinitiv, men utan vokal-ending i presens. Det er det som gjer dei til sterke verb.

Men likevel, takk for at du tok deg bryet med å svarA meg;)

Bare et generelt språkråd fra en bokmålsbruker: Hvis du først skal bruke den klassiske a-endingen (Ivar Aasen-nynorsk), bør du holde resten av språket i samme konservative nynorskstil. Altså finne andre ord enn for eksempel "feedback" og "tips". Ellers blir det litt som å blande østkantslang med vestkantspråk. Dvs. hvis du ser på hvert tilfelle separat, kan du godt bruke det, men kombinasjonen blir feil, og du vil sannsynligvis få trekk for det. 

Gjest AHorseWithNoName
Skrevet
2 minutter siden, ti10 skrev:

Bare et generelt språkråd fra en bokmålsbruker: Hvis du først skal bruke den klassiske a-endingen (Ivar Aasen-nynorsk), bør du holde resten av språket i samme konservative nynorskstil. Altså finne andre ord enn for eksempel "feedback" og "tips". Ellers blir det litt som å blande østkantslang med vestkantspråk. Dvs. hvis du ser på hvert tilfelle separat, kan du godt bruke det, men kombinasjonen blir feil, og du vil sannsynligvis få trekk for det. 

Takk for tilbakemeldinga!

Sjølvsagt heilt einig med deg. Men eg våga meg til dei litt munnlege orda i akkurat denne uformelle samanhengen.

Eg ville aldri brukt dei i eit formelt svar på eksamen, eller i annan formell samanheng.

Men, det er eit veldig godt poeng - takk for påpeikinga.

AnonymBruker
Skrevet

Eg har nynorsk som hovudmål då det ligg nærast dialekta mi. Eg likar at du nytter a-ending! Det er blitt så mange endringar i nynorsk at det blir meir og meir som bokmål og det gjer litt vondt i eit nynorskhjarta. Eg er diverre ikkje norsklærar, men ønskjer deg lukke til med eksamen!

Anonymkode: f05bc...14e

• Liker 1
Gjest AHorseWithNoName
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg har nynorsk som hovudmål då det ligg nærast dialekta mi. Eg likar at du nytter a-ending! Det er blitt så mange endringar i nynorsk at det blir meir og meir som bokmål og det gjer litt vondt i eit nynorskhjarta. Eg er diverre ikkje norsklærar, men ønskjer deg lukke til med eksamen!

Anonymkode: f05bc...14e

Tusen takk! Og eg er heilt einig med deg, som vestlending kjennest det heilt naturleg for meg med a-endinga!

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AHorseWithNoName said:

Hei!

Eg skal ha sidemålseksamen på måndag. Derfor sit eg no og øver meg på å skriva gode tekstar. Eg ser på tidlegare eksamensoppgåver og skriv svar på dei som eg ville gjort på ein skriftleg eksamen.

Eg er privatist, har derfor ikkje moglegheit til å få feedback frå lærarar.

Derfor spør eg DEG (viss du er lærar, og du kjedar deg):

Har du lyst å lesa svaret mitt på ei eksamensoppgåve frå 2017?

Viss ja, send meg ei melding, og eg skal senda deg teksten.

Men du skriver jo ikke norsk.....du skriver spynorsk. 

Anonymkode: 92fff...2f5

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du skriver jo ikke norsk.....du skriver spynorsk. 

Anonymkode: 92fff...2f5

Du er åpenbart ikke norsklærer, så det var ikke sånne som deg ts ønsket svar på. 

Anonymkode: 961bc...ba2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eg er norsklærar. Eg har nynorsk som hovudmål, og nyttar gjennomført a-infinitiv når eg skriv nynorsk. Dette er mest naturleg i talemålet mitt, og fullt lovleg. Det viktigaste er at du er konsekvent. Eg er ikkje samd i at det betyr at du må bruka ein meir gjennomført konservativ stil. A-ending i presens er ei anna sak. Du brukar a-ending i presens viss du ordet har a-ending i preteritum. Å dansa, han dansa, han dansar. Det virkar altså som om du har god kontroll på grammatikken :)

Anonymkode: 9179f...6b0

• Liker 2
Gjest AHorseWithNoName
Skrevet
På 25.5.2020 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Eg er norsklærar. Eg har nynorsk som hovudmål, og nyttar gjennomført a-infinitiv når eg skriv nynorsk. Dette er mest naturleg i talemålet mitt, og fullt lovleg. Det viktigaste er at du er konsekvent. Eg er ikkje samd i at det betyr at du må bruka ein meir gjennomført konservativ stil. A-ending i presens er ei anna sak. Du brukar a-ending i presens viss du ordet har a-ending i preteritum. Å dansa, han dansa, han dansar. Det virkar altså som om du har god kontroll på grammatikken :)

Anonymkode: 9179f...6b0

Takk for svar!

Det kjentest som eksamenen gjekk ganske greitt. Oppgåvene var ikkje overraskande og eg trur eg fekk til eit høveleg svar.

Men, så er det alltid denne subjektiviteten då.. Eg har tatt feil av mine eigne tekstar før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...