Gjest Lizz (ikke pålogget) Skrevet 28. juni 2005 #1 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har fått meg en ny jobb og skal si opp her jeg jobber nå. Men jeg har en del ferie til gode. Det jeg tenkte var å ta ut hele ferien, slik at jeg slutter før 3 mnd har gått. Eller høre med arbeidsgiver om de er intr i å 'kjøpe' ferien min, altså at jeg får utbetalt de feriedagene jeg ikke får brukt. Det jeg lurer på er om det finnes noen spesielle regler for dette. At en ikke kan ta ut ferie i oppsigelsestiden eller noe lignende. Jobber forreste i staten. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2005 #2 Del Skrevet 28. juni 2005 Noen steder er det i hvertfall sånn at arb.giver kan bestemme når du kan ta ut ferien din, innen visse rammer. Svogern min får feks ikke lov å ta ut ferie i sin oppsigelsestid, og kommer derfor ikke til å få ferie denne sommern. Hvordan dette er i Staten vet jeg ikke, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizz (ikke pålogget) Skrevet 28. juni 2005 #3 Del Skrevet 28. juni 2005 Vet du om han fikk den ferien han hadde til gode utbetalt? (Synest det er litt surt hvis jeg hverken får ta ut ferie eller utbetalt det jeg har tilgode :-x ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2005 #4 Del Skrevet 28. juni 2005 Vet du, det vet jeg ikke. Han er midt i oppsigelsestida si nå, og har krangla en del med arbeidsgivern sin for å få ta ut ferie, uten å få det innvilga. Arb.giver vil utnytte han mest mulig nå som han har han tilgjengelig. Utrolig dårlig gjort. Får ikke en eneste fridag i hele sommer. Man burde jo absolutt få ferien man har krav på, enten som fridager eller i hvertfall som du sier, utbetalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobbeguri Skrevet 28. juni 2005 #5 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg jobbet i staten. Da jeg sluttet hadde jeg masse ferie oppspart. Jeg gjorde det du har lyst til og tok ut ferie og sluttet før tre måneder var gått. Noe ferie ble tatt ut i oppsigelsestiden, resten ble utbetalt. Ikke noe problem, de var veldig fleksible og greie. Ferie i oppsigelsestiden er regulert av ferieloven: http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-002.html#8 (jeg håper denne linken fungerer) Ikke vær pessimist på forhånd i alle fall. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abel-babel Skrevet 29. juni 2005 #6 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg er i oppsigelsestiden min i en kommune. Jeg har bedt om å ta ut noe ferie i oppsigelsestiden, og resten blir utbetalt. Det var ikke noe problem i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizz Skrevet 4. juli 2005 #7 Del Skrevet 4. juli 2005 Ser ut som det ordner seg. Har pratet med sjefen og den ferien jeg ikke får brukt, får jeg utbetalt. Når det gjelder avspasseringstimer jeg har tilgode må disse brukes, disse blir ikke utbetalt (har ikke så mange så det er helt OK). Alt ordner seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå