AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #21 Skrevet 23. mai 2020 Min baby ålet seg fremover over hele gulvet da hun var 3 måneder. Kom opp på alle fire til vanlig krabbing rett før 6 måneder. Ingen av de andre i barselgruppen gjorde det... Begynte å reise seg også før 7 måneder, men gikk ikke før hun var 9 måneder. Anonymkode: 59905...fc6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #22 Skrevet 23. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk når jeg var seks måneder, så alt er mulig😅 Anonymkode: 24a60...e6d Det er ikke mulig 😂 Anonymkode: 2c45a...bf8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #23 Skrevet 24. mai 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Dæven det var tidlig. Når begynte babyen å gå? Anonymkode: 2c45a...bf8 Gikk helt fint ved 10 mnd, langs med med bord osv ved 8. Han hadde nok gått tidligere om han ikke hadde krabbet. Fra 5 mnd reiste han seg for å prøve å gå, men ved 6 mnd fikk vi besøk av en på 10 mnd som krabbet og da så han poenget med krabbing. Men ligger veldig langt bak språklig da. 🤷♀️ Anonymkode: 57d1c...4ae
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #24 Skrevet 24. mai 2020 Min var helt uinteressert som 3-4 mnd på å komme seg rundt, gadd ikke prøve å rulle en gang. Men ved 5,5 måneder begynte hun å rulle og å åle seg bortover omtrent samtidig, kunne krabbe og stå ved 7 mnd og gå ved 10 mnd. Litt slitsomt fordi hun har slått seg mye. Anonymkode: fd43c...dd1
våren14 Skrevet 26. mai 2020 #25 Skrevet 26. mai 2020 På 23.5.2020 den 13.37, AnonymBruker skrev: Leser at de fleste begynner å krabbe når de er ca 8-9 måneder. Noen så tidlig som 6-7. Min baby på 3 måneder prøver veldig å åle/dra seg framover når han ligger på magen. Han tar i noe veldig og skriker fordi han ikke får det til. Er det mulig at han kan lære seg å krabbe (eller åle) mye tidligere enn dette? Har noen av dere hatt babyer som har krabbet veldig tidlig? Anonymkode: b1a4e...8fb Kjente ei som hadde ei jente som krabbet fra 4 mnd og gikk fra 6 mnd. Vi var i samme typ barselgruppe så det så jeg med egne øyne, så ikke en røverhistorie. Men jeg så også at barn på bare 6 mnd definitivt IKKE bør opp å gå, det var jo helt forferdelig med så lite kroppskontroll ellers. Men jenta gjorde det helt på egen initiativ så mor måtte bare passe på og passe på... Hun var nr tre og hadde to større søstre da 😛 men de kan veø fint åle fra ca 4 mnd kanskje, tar dem ofte ganske lang tid å finne ut av det da. Så selv om han vil betyr det ikke at det skjer i morgen. Men kanskje, hvem vet. Så lenge barnet får ta alt i eget tempo så spiller det heller ingen rolle 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #26 Skrevet 3. juli 2022 On 5/23/2020 at 1:37 PM, AnonymBruker said: Leser at de fleste begynner å krabbe når de er ca 8-9 måneder. Noen så tidlig som 6-7. Min baby på 3 måneder prøver veldig å åle/dra seg framover når han ligger på magen. Han tar i noe veldig og skriker fordi han ikke får det til. Er det mulig at han kan lære seg å krabbe (eller åle) mye tidligere enn dette? Har noen av dere hatt babyer som har krabbet veldig tidlig? Anonymkode: b1a4e...8fb Barna på kvinneguiden er visst alltid viderekomne i forhold til gjennomsnittet... rart med det. Anonymkode: 2fda4...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #27 Skrevet 3. juli 2022 Begge mine startet å krabbe ved 5 mnd. Anonymkode: 9f4c7...384
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #28 Skrevet 3. juli 2022 Min ene ålet seg fram fra 3 mnd, kom seg langt avgårde. Fra 5 mnd dagen, så krabbet hun korrekt, og i raskt tempo, hun reiste seg og opp, og satt seg opp selv da. Løp fra hun var 10 mnd gammel. Dette var et barn som bare skulle opp og fram, og ting skulle gå raskest mulig. Og hun ble talentfull i sin idrett, og generelt flink i idrett. Anonymkode: f8b4f...fdd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #29 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barna på kvinneguiden er visst alltid viderekomne i forhold til gjennomsnittet... rart med det. Anonymkode: 2fda4...ba9 Rart at noen alltid må kommentere slik også. Er jo på ingen måte relevant for HI. Anonymkode: 9f4c7...384
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #30 Skrevet 3. juli 2022 Min krabber nå..Han er 6,5 mnd'er Anonymkode: 1e26f...51c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #31 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2020 den 13.37): Leser at de fleste begynner å krabbe når de er ca 8-9 måneder. Noen så tidlig som 6-7. Min baby på 3 måneder prøver veldig å åle/dra seg framover når han ligger på magen. Han tar i noe veldig og skriker fordi han ikke får det til. Er det mulig at han kan lære seg å krabbe (eller åle) mye tidligere enn dette? Har noen av dere hatt babyer som har krabbet veldig tidlig? Anonymkode: b1a4e...8fb Min nære venninne sin baby begynte å krabbe rundt 5-6 mnd, hun er 9 mnd nå og reiser seg helt selv - uten å holde i noe. Noen er ganske raske motorisk og utvikler seg raskt, og det er like normalt som å starte med krabbing rundt 9-10 mnd. Anonymkode: d0367...75c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #32 Skrevet 3. juli 2022 Kan dette ha noe med jodmangel å gjøre? Ifølge en artikkel hos NRK hemmer selv moderat jodmangel hos gravide motorisk utvikling hos spedbarna. Sitat Konsekvenser av selv mild til moderat jodmangel hos mor har i studier blitt forbundet med negative effekter på kognitiv utvikling, språkutvikling og motorisk utvikling hos barnet. Det viser blant annet den store norske mor og barn-undersøkelsen (MoBa) fra 2017. Anonymkode: 00241...ace
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #33 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barna på kvinneguiden er visst alltid viderekomne i forhold til gjennomsnittet... rart med det. Anonymkode: 2fda4...ba9 Noen barn er tidlig ute. Min eldste var rimelig treg, gikk ikke før 18 mnd. Min yngste stod når det holdt i ting rundt 6 mnd, og gikk som 7 mnd. Helsesykepleieren ville helst at barnet som var tidlig skulle vente ettersom de kognitivt visstnok ikke er like klart for det som 7 mnd, slik at det er bedre at barnet venter. Samtidig får en ikke akkurat gjort noe med det heller, funker dårlig stagnere utviklingen. Anonymkode: fb2d3...559
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå