Gå til innhold

Du som jobber i butikk! Hva irriterer deg aller mest med kundene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Her irriterer jeg meg over at noen kunder absolutt skal overlesse båndet med masse varer sånn at ting faller ned på gulvet og jeg må plukke det opp.

-Kunder som ikke legger de tyngste varene på båndet først. 

- Kunder som snakker i telefonen når de er i kassa og skal betale. 

-Kunder som ikke svarer når jeg sier "Hei". 

Hva irriterer deg? 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlige vitser; siden du ikke får scannet den er det vel gratis? 🤪 (NEI!!) 

kunder som legger igjen melk etc i FRYSEDISKEN, idioter. gi den heller til meg i kassa om du har ombestemt deg. 

kunder som bruker meg som søppelbøtte og tror det er greit å behandle butikkansatte som mindreverdige du kan gjøre hva du vil med. 

Nei jeg bestemmer ikke prisen, nei det er ikke min skyld at kassen stenger for ølsalg nøyaktig kl 20.00 og at jeg da risikerer jobben min om jeg overkjører det. 

Anonymkode: ba416...3cf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke i butikk lengre, men gjorde det i noen år på vgs/under studier. Jobbet da på interiørbutikk. Ting som er syyykt plagsomt:

-folk som snakker i telefonen når de skal betale!!!!! 

- folk som bare bryter inn for å «bare spør om en ting» når en hjelper andre kunder

- folk som skal vise bilder av hjemmet sitt etter de har betalt selv om det er kø (egentlig generelt folk som skal vise bilder av hjemmet sitt. Med mindre det er en nødvendighet for å få den hjelpen en trenger til å finne varer. Smak kan ikke butikken hjelpe en med!)

- folk som ikke leser tilbudsskiltene skikkelig, og blir sure når de har funnet varer de tror er på tilbud, men som ikke er det (feks at det står at det er 50% på gardiner, men ikke de som heter ditt og datt)

- folk som prøver å prute

- de som kommer inn 2 minutt før stengetid, og nekter å gå når det ropes i høytaleren at senteret er stengt. Hallo, gratis jobbing.... 

- folk som generelt er uhøflige og sure. Hold deg hjemme om du ikke er i humør. det kan seriøst ødelegge hele arbeidsdagen til de som er på jobb

- folk som kjefter hvis enkelte varer er utsolgt

må legge til at de aller fleste kunder er kjekke, og å jobbe i butikk er ganske kjekt. Så lenge en har godt humør og er imøtekommende så blir handleopplevelsen bedre for både kunde og ansatt! 

Anonymkode: 382b7...975

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvorfor skal man legge de tyngste varene på båndet først? Jeg vil ikke være en fæl kunde.

Anonymkode: 3b9cf...e0e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

faktum er at ingen som driver innen kundeservise kan irritere seg over kunder, dem er der for kundene sine. Alle besvarelser som motsigelser av kunder, betyr man jobber i feil bransje, og er kun en lønnsmottaker. 

Anonymkode: 62a85...67f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

10 år siden jeg jobbet i butikk, men det verste jeg viste var kunder som var frekke og nedlatende helt uten grunn. 

Anonymkode: 0e387...b28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, hvorfor skal man legge de tyngste varene på båndet først? Jeg vil ikke være en fæl kunde.

Fordi da blir ikke mindre/skjøre varer knust på båndet når man sender det over til pakkesiden 😛 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

faktum er at ingen som driver innen kundeservise kan irritere seg over kunder, dem er der for kundene sine. Alle besvarelser som motsigelser av kunder, betyr man jobber i feil bransje, og er kun en lønnsmottaker. 

Haha, var det der tull? Du har aldri jobbet med kundeservice ihvertfall. Det er faktisk menneskelig å irritere seg over frekke folk. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit :laugh: vi er faktisk mennesker vi å, vi blir ikke betalt for å bli behandlet som søppel av sure mennesker

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være opplagt. Se for deg en yoghurt først, og så en firepakning pepsi. Most yoghurtbeger og yoghurt over hele båndet. Jeg sender alltid det tyngste først og var veldig overrasket da sønnen min fortalte at mange kunder ikke gjør det.

Anonymkode: 4a469...8bb

• Liker 11
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi om man legger de tyngste varene (f.eks brus og sånt) på til slutt så risikerer du at resten av varene blir ødelagte siden alt kommer i "klem".  Ikke gøy for noen av oss:p  Du er ikke en fæl kunde om du gjør dette altså, er bare en liten irritasjon. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være opplagt. Se for deg en yoghurt først, og så en firepakning pepsi. Most yoghurtbeger og yoghurt over hele båndet. Jeg sender alltid det tyngste først og var veldig overrasket da sønnen min fortalte at mange kunder ikke gjør det.

Anonymkode: 4a469...8bb

Personen stilte et spørsmål på en veldig pen måte. Da trenger du ikke å svare tilbake med attitude:)

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke i butikk lengre nå, men jobbet på bensinstasjon i noen år. 

Folk som fyller bensin, for å så komme inn til meg å bli sint fordi kortatuomaten/pumpen ikke "fungerer"... nei, selvsagt fungerer ikke kortatuomaten for pumpe 2, på fylleplass nr 4, hvor det står tydelig skilt "kun kasse". 🤦🏼‍♀️ og da må jeg sørge for å få opp fler kortautomater (for det styrer jeg). 

Folk som bestiller en hamburger, og plutselig ombestemmer seg halvveis i matlagingen, og vil ha en panini i stedenfor. Og at på til mener at det er deres rett å ombestemme seg. Joda, du må gjerne ombestemme deg FØR jeg begynner på maten, litt sent når alt er stekt. 

Folk som nærmest kaster en haug av varer på benken. Legg varene pent ned, så er det mye lettere for meg å scanne og, enn når alt ligger i en haug! 😡 

Frekke kunder. Eller folk som antar. "Jeg skulle hatt en lyspære til bilen min, men det er vel kanskje best at jeg går på et verksted". Så spør jeg "er det den bmwen som står der ute, e46'en? I så fall skal du ha en h7. Det nekter de selvsagt å tro på, de nekter til og med for at jeg klarer å lese i boka, så de må ha hele boka selv. Etter mye om og men kommer de også frem til at det var en h7... 🤦🏼‍♀️ 

Folk som brøyter seg frem i køen fordi de "skal bare". Ok det, men vent på tur! De andre skal også "bare"... 

Folk som kjefter på meg pga prisene, og deretter prøver å prute. Nei, den rømma koster faktisk 7 kr mer her enn på rema, du kan ikke få den til den prisen fordi "så mye koster den ikke på rema!". Da får du gå på rema da, ikke bensinstasjonen kl 03 på natten. 

Anonymkode: cf232...64f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kunder som mener de kan kjøpsloven og mener de har krav på pengene tilbake etter noen dager på kjøpte varer.
Deponering er ikke noe alle har og deponering og bytting er ett gode fra butikkene, ikke noe som er nedfeldt i noen lov.
Noen butikker har kun deponering etter avtale, andre kjeder driver med åpent kjøp i lengre tid.

Kunder som har mistet tilgodesedler/gavekort og mener det er butikken sitt ansvar å ha kontroll på kunder sine tilgodesdler/gavekort, vi skjønner det er kjipt, men vi kan ikke ha kontrollen på alle kundene våre.

Kunder som blir sure om man ikke kan alt om alle varer i butikken. Vi vet dessverre ikke alt om matlaging selv om vi jobber med matvarer, eller hvor langt man kan skrive med en kulepenn.

Kunder som blir sure for at de har forsøkt å ringe men vi har ikke hatt tid å svare telefonen fordi det er for travelt, så ranter de i lang tid om at vi ikke svarer når de ringer, skjønner de ikke når vi allerede har sagt det er pga travelt at vi nok fremdeles har det travelt og at det er bedre at de kommer med det de trenger svar på slik at vi kan gi de ett svar fortest mulig og så fortsette med å hjelpe andre kunder?

Kunder som blir sure for at vi heller tilbyr at de får med gavepapir enn å pakker inn gaven når det står 10 andre kunder bak de i kø. Eller at vi tilbyr å pakke inn og at de kan hente det etterpå, pga lang kø i butikken, men at de krever at vi skal pakke inn for nå er det de som er først i køen.

Anonymkode: e9851...8af

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikkje eingang gidder å sei «hei» tilbake eller «takk skal du ha» når dei er ferdig å handle. Ikkje eingang eit lite smil. God påminnelse om korleis eg ikkje skal bli i hvert fall  

Kunder som sprinter inn på butikken 30 sekund før stengetid og skriker «yes, eg rakk det» for deretter å bruke 20 minutt i butikken. Nei, sjølv om butikken er open så betyr ikkje det at du rakk det.

Har hatt ein del kunder som vil at me skal pakke inn varene deira (er ein innpakningsdisk i butikken). Greit nok dersom personen er 80 år gammal og har kjøpt ein blomster. Annerledes når det er noken i sin beste alder som har kjøpt ein haug med godteri som dei vil overraske typen med. Greit nok at eg jobbe i butikk, men når eg står i kassa og du er ferdig med å betale er du sånn sett ikkje mitt problem lenger.

Folk som river ned varer, men ikkje gidder å ordne opp etter seg, eller gi beskjed til ein ansatt.

Ofte når det er travelt og mykje folk er det lett å stresse seg opp. Forventer at folk kan oppføre seg såpass at dei har forståelse at ikkje alt kan gå så kjapt som dei hadde likt. Plu koder er fort gjort å gløyme, det samme er visse ting i både post og tipping. Det er enkelt når dei står på motsatt side av kassen og berre har seg sjølv å ta hensyn til. 

Anonymkode: a0f0f...632

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da blir ikke mindre/skjøre varer knust på båndet når man sender det over til pakkesiden 😛 

Tenk litt logisk også da. I butikken så gjør vi jo det motsatte. Setter det tyngste nederst, for å unngå å mose alt det som er mindre og skjøre. vi kommer da til kassen og da er det ikke bare-bare å grave frem det største nederst, som også er veldig tungt, og skal røske den opp gjennom en haug med varer. Det er ofte ikke plass i vognen til å dytte alt forsiktig til siden for å få frem det som er nederst. Så det er ikke fordi folk er vrange at det tyngste kommer sist, det er fordi det ble lagt i vognen først. Derfor burde du ha heller slå det inn og gi det i hendene til kunden eller skyve til siden på båndet. Som sagt, det er snakk om logikk og ikke å være vrang og vanskelig! 

Anonymkode: c7c24...070

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke sier hei tilbake eller svarer når jeg spør om de vil ha pose eller kvittering. 

Folk som er frekke og sure. 

Heldigvis er de aller fleste veldig hyggelige. 

Anonymkode: 0b0ba...150

Skrevet

Er utrolig takknemlig for at jeg er ferdig i serviceyrket. Min medfølelse til alle som fortsatt er der!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mest logisk for deg som kunde også, siden du skal ha de tyngste varene nederst i posen når du pakker 🙂

Anonymkode: f56bd...cee

AnonymBruker
Skrevet

Ansatte som du er det som irriterer meg mest.

Anonymkode: 2c06a...8be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...