Gå til innhold

Noen som går/har gått på forebyggende tabletter mot herpes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som tar zovirax eller valtrex mot herpes daglig for å forebygge utbrudd?

Fungerer det? Og ble utbruddene helt borte etter du sluttet på tablettene? Hvor lenge gikk du på de?

Anonymkode: 19d8b...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg går på valtrex forebyggende. Etter jeg begynte har jeg ikke hatt utbrudd. har gått på de i 4 år. Gynekologen har sagt at siden jeg går på de og ikke har hatt utbrudd så er jeg praktisk talt ikke smittsom. Før medisinen var jeg ekstremt plaget. Jeg har ikke smittet mine 2 nye partnere etter jeg begynte på medisin. Håper du får det like bra som meg, jeg tenker nesten ikke på det lenger. Lykke til ❤️

Anonymkode: 2fdc6...77b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar tablettene når jeg merker/tror at jeg får det, kjenner pirking i underlivet eller at allmenntilstanden blir dårlig, funker for meg. 

Anonymkode: 49f0a...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på det tidligere.  Det fungerte veldig bra,  og jeg gikk på det i mange år.  Har sluttet nå,  men kan fortsatt få utbrudd av og til.  Tror ikke det er pga tablettene at jeg har sjeldent utbrudd nå,  pga at viruset brenner ut av seg selv.  

Anonymkode: 44c14...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar tablettene når jeg merker/tror at jeg får det, kjenner pirking i underlivet eller at allmenntilstanden blir dårlig, funker for meg. 

Det fungerer nok når man får forvarsel på utbrudd og bare får de innimellom, men ikke hver måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på valtrex forebyggende. Etter jeg begynte har jeg ikke hatt utbrudd. har gått på de i 4 år. Gynekologen har sagt at siden jeg går på de og ikke har hatt utbrudd så er jeg praktisk talt ikke smittsom. Før medisinen var jeg ekstremt plaget. Jeg har ikke smittet mine 2 nye partnere etter jeg begynte på medisin. Håper du får det like bra som meg, jeg tenker nesten ikke på det lenger. Lykke til ❤️

Takk for info. Har du prøvd å slutte? Har hørt at mange ikke får utbrudd lenger etter en "kur" på 6 mnd-1 år med tabletter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke veldig dyrt å gå på tablettene hver dag i så lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte hadde du utbrudd før tablettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager mange spørsmål, men måtte du vente et år før du fikk det på blå resept? Man må jo ha over 6 utbrudd i året for å få det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke veldig dyrt å gå på tablettene hver dag i så lang tid?

Jeg fikk det på blå resept, og brukte det hver dag i mange år.  

Anonymkode: 44c14...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Flere som fikk betydelig færre utbrudd etter en kur på Valtrex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte Valtrex i et halvt år. Etter det har jeg kun utbrudd 3-4 ganger i året, men kjenner når det kommer og kan stoppe utbruddene med kur på 3-4 dager med Aciclovir. Ble smittet for nesten 30 år siden. 

Anonymkode: b3e04...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte Valtrex i et halvt år. Etter det har jeg kun utbrudd 3-4 ganger i året, men kjenner når det kommer og kan stoppe utbruddene med kur på 3-4 dager med Aciclovir. Ble smittet for nesten 30 år siden. 

Oi, da er jo 4 utbrudd i året ganske mye, trodde det brant ut med årene jeg🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte hadde du utbrudd før du tok valtrex et halvt år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Er også nysgjerrig på denne tråden her. Har du som skrev dette innlegget startet med forebyggende medisin? Jeg tenke å starte selv. Blir så nedbrutt av å ha dette dritet her, jeg har fått påvist herpes 2. trolig hatt det siden 2016 og hatt 1-2 utbrudd i året uten å vite at det var det. men etter at jeg fikk påvist det nå i 2020 så har jeg fått helt herpes angst, så nå har jeg hatt 4 utbrudd siden februar. vurdere rå starte på fast medisin. 

Anonymkode: e4697...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg har det brent ut. Blei smitta for 20 år siden ca. Hadde kanskje 3-4 utbrudd i året de første 10 åra, så blei det 2 ganger årlig, 1 gang årlig og nå har jeg ikke hatt på 4 år. 

Anonymkode: 4f2bf...0cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg har det brent ut. Blei smitta for 20 år siden ca. Hadde kanskje 3-4 utbrudd i året de første 10 åra, så blei det 2 ganger årlig, 1 gang årlig og nå har jeg ikke hatt på 4 år. 

Da håper jeg at det brenner ut  ho meg også etter hvert. er så forferdelig å ha dette her. har jo helst angst for dette :( vurderer å starte på fast medisin. startet du med det eller når du hadde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg at det brenner ut  ho meg også etter hvert. er så forferdelig å ha dette her. har jo helst angst for dette :( vurderer å starte på fast medisin. startet du med det eller når du hadde det?

Jeg har aldri tatt noen medisiner mot det faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere med herpes må ha hatt utrolig mange partnere..?

Jeg er selv nærmere førti, veldig frisinnet og har omtrent aldri benyttet kondom.

Fremdeles ikke smittet av herpes. Har tatt blodprøver privat for å sjekke.

Anonymkode: 0dea6...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere med herpes må ha hatt utrolig mange partnere..?

Jeg er selv nærmere førti, veldig frisinnet og har omtrent aldri benyttet kondom.

Fremdeles ikke smittet av herpes. Har tatt blodprøver privat for å sjekke.

Anonymkode: 0dea6...2c5

Det er vel nok å ha ubeskytta sex med ETT menneske som har det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...