Gå til innhold

Rapporter fra barnehjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har bodd på et barnehjem i 3 år og nå som jeg er blitt voksen vill jeg gjerne vite hva som er skrevet om meg i di daglige rapportene fra den tiden jeg bodde på barnehjem, men jeg finner ikke ut av hvor jeg finner disse rapportene. Jeg har alle papirene fra barnevernet men rapportene fra barnehjemmet ligger ikke der. Er det noen som vet hvor jeg lan finne dette eller hva jeg eventuelt må gjøre for å få tak i di ? 

takk for svar på forhond :) 

Anonymkode: 3ebf3...7a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er rart om du ikke får disse opplysningene uten å spørre? Lurer på det samme. Håper ikke myndighetene ønsker å holde det hemmelig. Kan nesten virke slik, da slike opplysninger er noe jeg tror de aller fleste ønsker og har rett på å ha innsyn i.

Anonymkode: e6684...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Ring kommunen din. Der burde noen ha oversikt over papirene. 

Anonymkode: d1c48...703

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt kommunen. Evt. Fylkeskommunen dersom du ikke kommer noe vei? 

Når det er sagt tror jeg det er mye snusk i barnehjemmene, uten at jeg har noe erfaring med det. Og at de kanskje prøver å holde en del skjult? 

Da jeg var liten kunne ikke fosterfamilien ha meg lenger, men BUP og barnevernet nektet å sende meg til det lokale barnehjemmet. De mente jeg ikke hørte hjemme der og det kunne "ødelegge", meg uten noe mer utdypende. 

Ente med at jeg en periode bodde hos den ansatte i BUP før jeg kunne flytte tilbake til min opprinnelige fosterfamilie. 

Anonymkode: 9b2ad...4d0

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Prøv byarkivet. De skal ha alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...