Gå til innhold

Dere som egentlig ikke skulle på norgesferie, hva skal dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke bruker feriere i Norge, og som egentlig hadde andre planer enn Norgesferie i 2020, hva skal dere gjøre i ferien? 

Jeg er bare nysgjerrig på hva som blir alternativ ferie for dere? Hva dere skal gjøre, hvor dere skal?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, MiniMjau said:

Dere som ikke bruker feriere i Norge, og som egentlig hadde andre planer enn Norgesferie i 2020, hva skal dere gjøre i ferien? 

Jeg er bare nysgjerrig på hva som blir alternativ ferie for dere? Hva dere skal gjøre, hvor dere skal?

Skal være hjemme og jobbe. Norgesferie er for vanskelig uten bil og når det også strammes inn på bruk av kollektivt. Sparer feriepengene til det åpnes for utenlandsreiser igjen.

Anonymkode: 56832...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi planlegger en-to uker på våre foreldres hytter, og sannsynligvis en uke med hjemmeferie og turist i egen by. Tror det blir kjempefint. Og skulle været bli dårlig så finner vi alltids på noe. 

Anonymkode: 9182b...0fb

Skrevet

Turist i egen by i år, samme som i fjor :)

AnonymBruker
Skrevet

I stedet for Frankrike blir det sightseeing og camping på sørøstlandet. Masse fine steder i Norge!

Anonymkode: fdbd3...aea

Skrevet

Blir hjemme. Bor i nærheten av strand,  har hage og området jeg bor har de beste sommertemperaturene i landet, så det skal gå bra.  

AnonymBruker
Skrevet

Kjører nordover til Lofoten og Vesterålen. Har «utsatt» det til fordel for utlandet i mange år nå, men i år har vi jo ikke noe valg. Blir stort sett telting og airbnb, og real turmat for å spare litt kostnader. Rorbu til 2000kr natta er fullstendig uakutelt. Har reist til syden med fly og hotell inkl. til den prisen tidligere..

Jeg er ikke supergira på norgesferie, for jeg hater dårlig vær. Er skikkelig værsyk. Ei uke i sol og varme lever jeg lenge på, så dette blir en «trist» sommer. Men jeg trøster meg med at heller ingen andre får reist heller da.

Anonymkode: d9b4d...2e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Blir hjemme.. gidde ikke reise rundt i Norge 🙈 skal til usa når det åpner igjen.

Anonymkode: 2bc45...d71

Gjest Villja
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører nordover til Lofoten og Vesterålen. Har «utsatt» det til fordel for utlandet i mange år nå, men i år har vi jo ikke noe valg. Blir stort sett telting og airbnb, og real turmat for å spare litt kostnader. Rorbu til 2000kr natta er fullstendig uakutelt. Har reist til syden med fly og hotell inkl. til den prisen tidligere..

Jeg er ikke supergira på norgesferie, for jeg hater dårlig vær. Er skikkelig værsyk. Ei uke i sol og varme lever jeg lenge på, så dette blir en «trist» sommer. Men jeg trøster meg med at heller ingen andre får reist heller da.

Høres ut som du ikke er så gira på nord-Norges ferie, så hvorfor ikke bare holde deg hjemme? Så sparer du penger til neste års syden-ferie...Folk der oppe gruer seg til ferieturistene kommer, med potensielt økt smitte! Du får det til å høres ut som du ikke har noe valg, og dermed MÅ dra nordover! 

Skrevet

Jeg hadde ingen satte planer for denne sommeren, men hadde tenkt på en rundreise i Europa som de siste 4 somrene. Tenker fortsatt at det kan være en mulighet for en road trip i noen europeiske land, og venter helt til siste liten før jeg bestemmer meg. Ser for meg at Norge åpner for noen nærliggende land uten karantene, som de har pratet om, så ser for meg Estland, Latvia, Litauen, Polen og Tyskland kanskje..

I verste fall blir det en road trip i Norge, som jeg jo har veldig lyst til, men som mange nevner; både sommerværet og prisnivået gjør det litt vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å bruke sommeren på hytta. Skulle egentlig til andre siden av verden i 1.5 måneder, men det får vi ta igjen. Satser på fint vær og hytta har hatt godt av å bli beiset i løpet av det neste året så det blir godt å få gjort. Blir det dårlig vær tar vi bilen og kjører avgårde. Mannen fantaserer om fottur til fjells men den fantasien skal han gjerne få ha. Han ombestemte seg i fjor også.

Anonymkode: fda65...796

AnonymBruker
Skrevet

Antar jeg drar til foreldrene mine på sørlandet, og stikker ut med kajakk og telt når jeg blir sprø av dem.

Anonymkode: 60d3c...ca7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle egentlig til Italia, men nå tar vi ferien hjemme og sparer pengene istedenfor. 

Anonymkode: 208ed...144

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Villja skrev:

Høres ut som du ikke er så gira på nord-Norges ferie, så hvorfor ikke bare holde deg hjemme? Så sparer du penger til neste års syden-ferie...Folk der oppe gruer seg til ferieturistene kommer, med potensielt økt smitte! Du får det til å høres ut som du ikke har noe valg, og dermed MÅ dra nordover! 

Fordi jeg MÅ ta fire uker ferie, og jeg gidder ikke sitte hjemme i gørrkjedelige trøndelag i sommer. Og da er alternativet nord som jeg ikke har vært i enda. Liker generelt ikke Norge om sommeren. Men forstår jo at sånn er ståa nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er så heldig at jeg ikke MÅ ta 4 uker i fellesferien, så jeg har tenkt å prøve å reise på helgeturer for å gå i fjellet. Men det er jo ganske avhengig av ok vær. Ellers håper jeg på bedre tider og muligheter til å reise utenlands til høsten. Pleier uansett å dele opp ferien, men hvis det ikke går med utenlandsferie til høsten heller, får jeg spare pengene.

Anonymkode: 50dc5...73f

Gjest Villja
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg MÅ ta fire uker ferie, og jeg gidder ikke sitte hjemme i gørrkjedelige trøndelag i sommer. Og da er alternativet nord som jeg ikke har vært i enda. Liker generelt ikke Norge om sommeren. Men forstår jo at sånn er ståa nå.

Ja, da forstår jeg. Ville ikke vært 1 uke i Trøndelag selv😄

AnonymBruker
Skrevet

Trønder her også.... Satser på å jobbe meg gjennom sommeren mens regnet plasker ned ute, men må tenke litt på barna også. Har ikke bestilt noe i Norge, det tar jo månedesvis å få igjen pengene fra de kansellerte flyene og hotellene som vi egentlig skulle bodd på i sommer, i langt varmere strøk.

Er handlingslammet, egentlig. Vet ikke hva vi skal gjøre. Det blir sikkert stappfullt av famile og slekt på hytta, og jeg er inne i en post-corona depresjon der alt bare føles tomt, ingenting er forutsigbart, verden rundt meg har blitt bygd sakte men sikkert ned.

Kanskje det åpnes for trafikk mellom de nordiske landene etter hvert, slik at vi kanskje kan kjøre en tur til Sverige..?

Anonymkode: 91dbe...e57

• Liker 2
Skrevet
På 23.5.2020 den 13.45, Villja skrev:

Er veldig mange som må komme seg bort på ferie . Er utrolig godt med et miljøskifte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, solietta skrev:

Er veldig mange som må komme seg bort på ferie . Er utrolig godt med et miljøskifte. 

Klart det er godt, men ikke noe man MÅ!

Anonymkode: 9bbc5...a9d

Skrevet

Skulle egentlig 3 uker til Italia, men nå blir vi hjemme. Planlegger å fikse litt på hus og hage, så da går pengene der i stedet. Tar nok en og annen tur, men da kun en dag eller to til en by, tror jeg. 
Sparer to uker av ferien til høsten og håper å få reist til Italia da.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...