Gå til innhold

Når er det slutt på hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det blitt gitt noen hint om det? Vet det er litt ulikt hvordan ulike bedrifter løser dette, men sånn på generell basis virker det som man fremdeles ønsker at folk skal jobbe hjemmefra hvis man kan.

Anonymkode: 5b7cb...660

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varer nok helt til man har vaksine.

Anonymkode: 984bf...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra neste uke for både mannen min, moren min, meg (tre ulike firmaer i Oslo/Viken). 

Anonymkode: 6c577...2dd

• Liker 1
Skrevet

En venninne av meg sa her om dagen at hun har hjemmekontor helt til august, da arb-giveren foretrekker at de ansatte gjør det en stund til. Stort firma i Oslo.

• Liker 3
Skrevet

mannen min har i allfall til over sommeren. 

stort internasjonalt firma

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber har de begynt å slippe tilbake de som har kundekontakt / har tekniske utfordringer ++ , vi andre sitter hjemme hvertfall fram til sommeren. 

Myndighetene sier vel ganske tydelig at det kommer til å være restriksjoner lenge mtp. avstand/kollektivtrafikk så jeg antar det ikke er normalt etter sommeren heller , kanskje man får noen dager tilbake på kontoret og noen dager hjemme i løpe av uken. Kanskje skyve litt på tider man jobber osv. 

De har vært utstrakt bruk av hjemmekontor på min arbeidsplass lenge men da av typen fullt på mandager og nesten ingen på fredager , det må man jo også endre litt på. 

Det har fungert forbausende bra med hjemmekontor og teamsmøter , så jeg tror jo det blir mer bruk av det framover.

Anonymkode: 8a830...1dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tilbake på kontoret og kjempeglad for det. Er mye mer effektiv der enn hjemme, ikke grunnet manglende selvdisiplin, men fordi hjemme har vi tregt internett og bare en liten skjerm (laptop). På jobben har jeg rask internett, mulighet til å skrive ut dokumenter og to store skjermer. 

Anonymkode: 42677...ca9

AnonymBruker
Skrevet

11.mai snudde min store arbeidsgiver fra 'Alle som KAN utføre sine arbeidsoppgaver hjemmefra SKAL ha hjemmekontor' til 'Dersom du fortsatt mener du må ha hjemmekontor må du levere legeerklæring'. 

Godt å være fullt ut tilbake på jobb (jeg har hatt en veksling mellom hjemmekontor og å være fysisk på jobb), selv om hjemmekontor funket mye bedre enn jeg hadde fryktet.

Anonymkode: 9def7...a43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært tilbake på kontoret i flere uker nå. Dog har de som er i risikogruppe/har noen i familien som er det fått beskjed om å ha hjemmekontor, samme gjelder de som må ta offentlig transport. 

Anonymkode: 73d87...b15

AnonymBruker
Skrevet

Vi går snart til at 50% av de ansatte kan være på kontoret. Det vil bli kontroll med hvem som er der når. De som er i risikogruppe eller som reiser kollektivt blir oppfordret til å være hjemme. 
Jobber på et universitet. 

Anonymkode: 5b49f...66f

Skrevet (endret)

Jeg jobber i en stor statlig etat.  Vi må jobbe hjemmefra en stund til, om vi bor et sted der vi er avhengig av kollektivtrafikk, og kontorbygget har åpne landskap.

De av oss som jobber i mindre byer og har eget kontor, kan gradvis komme på kontoret igjen fra neste uke. 

De som velger å dra på kontoret må melde fra til sin nærmeste leder, som har ansvar for oversikt over eventuell smittesporing. 

Endret av Kalevala
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed til over sommeren. I Oslo må et flertall fortsatt holde seg hjemme, siden kapasiteten på kollektivtransporten er så redusert. 

Anonymkode: 29759...90b

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at firma kjører forskjellig policy på dette. Noen arbeidsplasser har mulighet til å opprettholde god avstand, da vil det ikke være noe problem å komme tilbake på kontoret.

For egen del, er jeg forberedt på å ha hjemmekontor til etter sommerferien i august. Drittlei, men glad jeg har jobb tross alt. Dette klarer vi!!

Anonymkode: 25d0c...493

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har inntrykk av at firma kjører forskjellig policy på dette. Noen arbeidsplasser har mulighet til å opprettholde god avstand, da vil det ikke være noe problem å komme tilbake på kontoret.

Anonymkode: 25d0c...493

Problemet er ofte å komme seg til jobben. Jeg har sett den nye merkingen av plasser som kan brukes på buss og bane, og så lenge det er sånn må flesteparten av de som ikke har bil holde seg hjemme.

Anonymkode: 29759...90b

Skrevet (endret)

Vi får kun være 30% av teamet på kontoret, skal være 1 meter mellom pultene. Kun de som ikke er avhengig av kollektiv transport kan vurdere om de må på kontoret. Alle må avtale med leder før de drar inn. Vi har kontor i Oslo sentrum. 

Endret av Loke37
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed om at de holder på å legge planer for at vi skal komme tilbake. Men de fleste hos oss deler små kontorer og det får vi ikke lov til nå. Andre sitter i små landskap, noe som heller ikke går. Så om de skal dele oss opp eller hvordan det skal løses, vet vi ikke enda. Det går på halvveis maskin hjemmefra. Jeg jobber mye mer effektivt på kontoret og ser frem til å komme tilbake. Vi holder normalt også åpent for publikum noen timer pr dag, så åpne må vi.

Jobber på et offentlig kontor.

Anonymkode: 9b4fa...df3

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det blitt gitt noen hint om det? Vet det er litt ulikt hvordan ulike bedrifter løser dette, men sånn på generell basis virker det som man fremdeles ønsker at folk skal jobbe hjemmefra hvis man kan.

Hos oss sies det at vi har hjemmekontor minst ut året.

Anonymkode: d1f62...23c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vi har fått beskjed om at vi må regne med hjemmekontor "gjennom våren". Samtidig åpner de forsiktig kundemottaket, og noen få andre får komme tilbake. Men det er sånn at du nesten må ha legeerklæring for ikke å ha hjemmekontor. De har laget en plan for gradvis tilbakeføring, og hvis den skal følges blir det uansett sånn at halvparten må ha hjemmekontor til enhver tid. Dette er en stor statlig arbeidsgiver som er obs på sitt samfunnsansvar.

Jeg har ikke hørt noe mer konkret om hva som skjer etter sommeren, men jeg tipper det blir en gradvis åpning for noen, men ikke alle, og sikkert mange restriksjoner på kantine og sånn. Og så antar jeg at uansett hva som skjer i august, så er alle tilbake på hjemmekontor når influensasesongen begynner og smitten begynner å ta seg opp.

Anonymkode: 8eb0b...dcf

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i et veldig stort selskap og hos oss er det oppfordring om hjemmekontor ut hele 2020. De fleste har valgt å fortsette selv om det er lov å jobbe fra kontoret nå, og så lager de liste/oversikt over alle som er på kontoret til enhver tid da det skal være et visst maks antall.

Anonymkode: d5db7...923

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

og så lager de liste/oversikt over alle som er på kontoret til enhver tid da det skal være et visst maks antall.

Det er nok også pga. kravet til smittesporing. Hvis en på jobb blir smittet, har lederne ansvar for å ha full kontroll over hvem som har vært i nærheten. 

• Opprett ny...