AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Del Skrevet 22. mai 2020 Hei. Vi skal i gang å renovere et hus og lurer i den forbindelse på om vi bør ha like gulvlister i hele huset? Klarer liksom ikke å se for meg hvordan det er hvis det er forskjellig fra rom til rom? F.eks hvite gulvlister på barnerommet, men gulvlister i samme farge som parketten i stua? Blir det helt feil? Anonymkode: f0a78...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 22. mai 2020 #2 Del Skrevet 22. mai 2020 (endret) Jeg ville hatt samme. Blir rotete og får dårlig flyt hvis ikke. Endret 23. mai 2020 av bienvilleparish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 22. mai 2020 #3 Del Skrevet 22. mai 2020 Like! Samme gulv og samme lister overalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #4 Del Skrevet 23. mai 2020 Like. Jeg får hodepine av sånt 😛 Det må være likt og gjennomført spør du meg. Anonymkode: b39f0...90a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #5 Del Skrevet 23. mai 2020 Hvis det passer til huset hadde jeg droppet lister alle plasser det gikk an. Listefritt mot taket, rundt dører og vinduer, og negativ list ved gulvet i samme utførelse som parketten. Det gir et veldig fint og rolig inntrykk. Men om dere må ha lister så velg samme utførelse i alle rom. Hummer og kanari blir man fort lei av Anonymkode: ef41e...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 23. mai 2020 #6 Del Skrevet 23. mai 2020 Likt i alle rom, i hvert fall i samme etasje hvis du har flere etasjer. Vi har samme farge på alle vegger i 1. etasje og i gangen i 2. etasje. Soverommene har en litt mørkere versjon av samme farge (alle soverommene er malt i samme farge). Det gir et rolig inntrykk. Rommene får likevel personlig stil ved hjelp av gardiner, møbler, gulvtepper, bilder på veggene osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #7 Del Skrevet 23. mai 2020 21 timer siden, oxycodone skrev: Jeg ville hatt samme. Blir rotete ut og får dårlig flyt hvis ikke. 20 timer siden, VoodooChild skrev: Like! Samme gulv og samme lister overalt. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Like. Jeg får hodepine av sånt 😛 Det må være likt og gjennomført spør du meg. Anonymkode: b39f0...90a 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det passer til huset hadde jeg droppet lister alle plasser det gikk an. Listefritt mot taket, rundt dører og vinduer, og negativ list ved gulvet i samme utførelse som parketten. Det gir et veldig fint og rolig inntrykk. Men om dere må ha lister så velg samme utførelse i alle rom. Hummer og kanari blir man fort lei av Anonymkode: ef41e...f5b 10 timer siden, cleangal skrev: Likt i alle rom, i hvert fall i samme etasje hvis du har flere etasjer. Vi har samme farge på alle vegger i 1. etasje og i gangen i 2. etasje. Soverommene har en litt mørkere versjon av samme farge (alle soverommene er malt i samme farge). Det gir et rolig inntrykk. Rommene får likevel personlig stil ved hjelp av gardiner, møbler, gulvtepper, bilder på veggene osv. Ok, men tenker dere samme gulv i hele etasjer også? Jeg kunne f.eks tenkt meg et lyst korkgulv på barnerommet, men et mørkere laminatgulv på vårt hovedsoverom. I tillegg så tenker jeg forskjellige farger på veggene. På barnerommet kunne jeg tenkt meg barnetapet, og entreén malt mørkere enn stuen. Blir det helt feil? Er det ikke vanlig å ha forskjellig tapet/farge på veggene i ulike rom? Og for å ikke snakke om forskjellig gulv? Noen rom har jo fliser, mens andre parkett/laminat? Hmm.. 🤔 Anonymkode: f0a78...b51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 23. mai 2020 #8 Del Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, men tenker dere samme gulv i hele etasjer også? Jeg kunne f.eks tenkt meg et lyst korkgulv på barnerommet, men et mørkere laminatgulv på vårt hovedsoverom. I tillegg så tenker jeg forskjellige farger på veggene. På barnerommet kunne jeg tenkt meg barnetapet, og entreén malt mørkere enn stuen. Blir det helt feil? Er det ikke vanlig å ha forskjellig tapet/farge på veggene i ulike rom? Og for å ikke snakke om forskjellig gulv? Noen rom har jo fliser, mens andre parkett/laminat? Hmm.. 🤔 Anonymkode: f0a78...b51 Vi har samme gulv i alle rom, ja, unntatt yttergang og bad, der er det fliser. Hos foreldrene mine er det parkett i stua, en type belegg i gangen, en annen på kjøkkenet, vegg-til-vegg teppe på soverommet («alle» hadde det på 70-tallet...), to ulike belegg på barnerommene... det er rett og slett veldig rotete, spesielt siden det også er ulik tapet på alle rom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 23. mai 2020 #9 Del Skrevet 23. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men tenker dere samme gulv i hele etasjer også? Jeg kunne f.eks tenkt meg et lyst korkgulv på barnerommet, men et mørkere laminatgulv på vårt hovedsoverom. I tillegg så tenker jeg forskjellige farger på veggene. På barnerommet kunne jeg tenkt meg barnetapet, og entreén malt mørkere enn stuen. Blir det helt feil? Er det ikke vanlig å ha forskjellig tapet/farge på veggene i ulike rom? Og for å ikke snakke om forskjellig gulv? Noen rom har jo fliser, mens andre parkett/laminat? Hmm.. 🤔 Anonymkode: f0a78...b51 Jeg syns det blir veldig rotete av forskjellig gulv i mange rom. Jeg syns det er penest med et type gulv, og så ingen dørkarmer (på gulvet). Rent og stilig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #10 Del Skrevet 23. mai 2020 Like lister i alle rom, OG likt gulv. Vi skal pusse opp og utvide, kommer aldri til å bruke forskjellig gulv til forskjellige deler av huset, kanskje med unntak av kjøkkenet hvor det fort kan bli søl. Anonymkode: 93b0c...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 23. mai 2020 #11 Del Skrevet 23. mai 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men tenker dere samme gulv i hele etasjer også? Jeg kunne f.eks tenkt meg et lyst korkgulv på barnerommet, men et mørkere laminatgulv på vårt hovedsoverom. I tillegg så tenker jeg forskjellige farger på veggene. På barnerommet kunne jeg tenkt meg barnetapet, og entreén malt mørkere enn stuen. Blir det helt feil? Er det ikke vanlig å ha forskjellig tapet/farge på veggene i ulike rom? Og for å ikke snakke om forskjellig gulv? Noen rom har jo fliser, mens andre parkett/laminat? Hmm.. 🤔 Anonymkode: f0a78...b51 Likt gulv bortsett fra badet synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #12 Del Skrevet 23. mai 2020 Aha Det ble vanskelig.. hmmm.. da må det vel nesten bli laminat i huset da, i og med at kjøkkenet skal ha samme gulv som andre rom og parkett går vel dårlig på kjøkkenet? Er det mulig å ha dør mellom stue og kjøkken f. eks uten dørkarm mot gulvet? Anonymkode: f0a78...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #13 Del Skrevet 23. mai 2020 I vårt hus er de gamle gulvlistene malt i samme farge som gulvet og taklistene i samme farge som taket. Alle rom har også forskjellige farger, men mange rom har tømmervegger som går igjen. Jeg synes det går helt fint om noe varierer, men om det både er forskjellige materialer, farger og mønstre i alle rom, kan det kanskje bli litt mye. Anonymkode: c8970...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #14 Del Skrevet 24. mai 2020 Samme lister og samme gulv over hele huset, med unntak av bad. Og for all del, legg hele gulvet i samme retning! Ser enkelte har lagt gulvet en vei i ett rom og en annen vei i ett annet rom. Det ser bare rotete ut. Anonymkode: b9f0c...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Del Skrevet 7. juni 2020 Ikke heng deg opp i slike fantasiløse regler som dette, TS. Du kan få til mye vakkert og interessant med variasjon fra rom til rom. Svarene her passer bedre til 50-kvadrats leiligheter enn hele hus. Tanken om at man må ha samme gulv på barnerommet som i den overdådige spisestuen er bare en bevisstløs motegreie. Men man må selvfølgelig vite hva man gjør eller helst ha profesjonell hjelp når man komponerer et hus. Anonymkode: 2d56c...af3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Del Skrevet 7. juni 2020 Vi har forskjellige gulv i huset, men samme i hver etasje (bortsett fra bad) Listene er stort sett de samme. Forskjellige farger på forskjellige rom, men har f.eks samme farge i gangen nede, trappegangen og gangen oppe. Anonymkode: d46ef...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #17 Del Skrevet 7. juni 2020 Jeg foretrekker like gulv og lister gjennom hele huset, men jeg har det ikke travelt med å bytte ut. Vi flyttet inn for et år siden, og har ikke råd til å bytte gulv, men har byttet ut listene etterhvert som vi har malt tak og vegger i de ulike rommene. Neste ut er det som skal bli barnerom, gleder meg som en unge til å få byttet ut plastlistene fra 70-tallet til de vi har ellers i huset! Anonymkode: 87163...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #18 Del Skrevet 8. juni 2020 Hvorfor ikke parkett på kjøkken? Aldri vært borti at det er et problem? Anonymkode: 6a636...657 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 8. juni 2020 #19 Del Skrevet 8. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke parkett på kjøkken? Aldri vært borti at det er et problem? Anonymkode: 6a636...657 Skjønner heller ikke at det skal være noe problem. Har det selv, og hadde det der vi bodde før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #20 Del Skrevet 8. juni 2020 Vi varierer, for meg blir denne veldig stramme og stilrene designen stressende, jeg liker litt "kaos" og syns det er tungvindt å måtte renovere hele huset om jeg bare skal fikse et rom. Gjør som du vil. Det viktigste er at de som bor i huset trives med det. Anonymkode: cc648...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå