Gå til innhold

Flere som gruer seg til å bli gammel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg til å bli gammel, at jeg kanskje må på sykehjem og ikke kan passe på meg selv mer, kanskje blir dement, bare blir liggende i en seng og ha vondt osv. Jeg er 34 år så er jo lenge til, men tenker på det noen ganger. Man kan jo bli sprek og få det bra også som gammel, men man vet jo ikke. Om man blir gammel i det hele tatt vet man jo heller ikke.  Flere?

Anonymkode: a268e...1aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja😔Jeg er kronisk skadet etter kollisjon og blir aldri bra, så jeg lurer på hvordan det går med meg når jeg er 65-90 år.. 

Anonymkode: 05578...512

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg skulle eldes med verdighet som det heter...  At jeg skulle takle helt fint fine linjer og rynker , at håret begynte å gråne. Men det er vanskelig , det er rart å se seg selv eldes når jeg fremdeles føler meg ung.  Jeg er 47 .

Anonymkode: 999b9...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ber til Gud at han tar livet mitt før jeg blir avhengig av hjelp. Verden er dritt mot gamle mennesker. 

Anonymkode: 9f449...642

• Liker 1
Skrevet

Neh, teknologien utvikler seg stadig. Vet ikke hvordan framtiden vil se ut om 20-30-40-50 +++ år.. Så hva er vitsen med å gru seg? 

Skrevet

Nei jeg gruer meg ikke. Dette er en vei vi alle må ta om vi ikke tenker å levere tøflene allerede nå.

Det beste er fra ung alder legge en god fysisk plattform som gjør at kroppen takler den påkjenningen det innebærer å bli gammel. 

Hvis man prioriterer det så tror jeg også de fleste av oss kan gå inn i alderdommen med et smil om munnen.

AnonymBruker
Skrevet

En gang i tiden "viste" alle (legene) at odsen for at jeg ble 30 år var lav.
Så endret alt seg, etter jeg ble 30 har jeg fått 3 barn og kan forvente meg et langt liv.

Er i dag 45 år, jeg er ikke redd for å dø, bare for å bli forlatt av at andre som dør rundt meg.
Har en familie som tar seg av hverandre, når min gamle tante havnet på sykehjem kom familie innom flere ganger om dagen.

Nei, jeg er ikke redd for å bli gammel, jeg er glad for det

Anonymkode: a6359...372

Skrevet

Jeg er 67.  Gammel, javel.  Ingenting bryr meg mindre! 

Det fantastiske med å bli gammel er at jeg bestemmer dagen min selv.  I alle år har jeg hengt i stroppen, holdt tiden og levert de oppgavene jeg skulle.  Endelig er timene mine egne! :)

Å bli så gammel at jeg trenger hjelp, er noe helt annet.  Må tenke videre på det..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har tenkt en del på det i det siste. Kan bli en slik epidemi som det her som tar knekken på meg og oss om 40 år... samt det å måtte oppleve at familie og folk jeg kjenner dør etterhvert som jeg bli eldre? Huff..

Jeg funderer også stadig på hvorfor jeg er meg og du er deg, og hvordan det ville vært å være i hodet til noen andre. Vet ikke hvor disse tankene kommer fra. Det burde finnes en mening i dette. At vi er forbundet ved telepati eller noe virker mer og mer meningsfullt. 

Anonymkode: 41a25...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...