Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tiggere tar dem. Har sluttet å øetebselv.

Anonymkode: 43e23...8aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har sluttet å lete selv, skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, oxycodone skrev:

Bor ikke i Oslo og klarer å pante mine egne flasker, gidder bare ikke gjøre det for jobben igjen 

Skjønner. Har mange bedrifter jeg hjelper

Anonymkode: 4f74d...3d3

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tiggere tar dem. Har sluttet å øetebselv.

Det er grunnen til at "tiggerne" har råd til finere hus enn deg.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke så mye om pantemarkedet i Oslo sentrum merker jeg. Det er big business, mange store flasker på 3 kr. Mange bedrifter som har store lagre man kan få tak på om man kan tidstabellen, mange turister, mange parker, og et nettverk av søppelkasser. Alt handler om forarbeid, logistikk og gjennomføringsevne

Jeg leste ingenting her som tilsier 83 flasker i snitt i 12 timer.

Anonymkode: 5ca5f...e33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

har sluttet å lete selv, skulle det stå.

Det er nok ikke det lureste, men forstår at noen går i denne fella også. Det er en ganske delt by nå, og det viser seg ut noen ruter med mer innhold enn andre. Det virker som stundentene er på fremarsj, og diverse apper organiserer. I tillegg til rumenerne. Men for min del - helt ideellt sett.. Så ligger jo folk fingernee av fatet. Men jeg liker å dele tips og triks og vil at andre skal lykkes

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som veldig mye jobb for 2000 kr., men dersom du ikke har andre muligheter/jobb så er det jo flott at noen rydder opp slik at flaskene ikke havner i restavfallet :) 

Anonymkode: 8f077...a43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg har dårlig råd, men hadde nok blitt for flau  til at flaske fangsten hadde blitt bra😛

Anonymkode: 5f0e2...88b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jo panten skrudd kraftig opp i 2019, så det er ikke så rart at man nå i større grad tar med flaskene man kjøper hjem til seg en å kaste.. iallefall gjør jeg det etter panten ble økt, tidligere når panten var lavere var det ikke så nøye - og kunne kaste i en søppeldunk. Dette var vel også intensjonen med å øke panten, at flere skulle la være å kaste i vanlig søppel. Nå når Oslo har Norges høyeste arbeidsledighet, så er det selvfølgelig enda flere som snur på kronene, og lar være å kaste en panteflasker i søppla.  At man forstatt finn flasker i vanlig søppel er jo egentlig ikke bra, de skulle jo gå til resirkulering.

Anonymkode: 60caf...950

Skrevet
På 22.5.2020 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Har det som heltidsjobb ja. Det er mange som har fått øynene opp for hvilke penger som ligger i fagfeltet nå. Dessverre får man ikke skattet og bygd opp pensjon. Men det har vært tøft nå i 2020, så har gått på dagpenger ved siden av

Hva jobbet du som før da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2020 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Har det som heltidsjobb ja. Det er mange som har fått øynene opp for hvilke penger som ligger i fagfeltet nå. Dessverre får man ikke skattet og bygd opp pensjon. Men det har vært tøft nå i 2020, så har gått på dagpenger ved siden av

Spennende, hvor lenge har du holdt på med dette på fulltid?

Anonymkode: c42c4...808

• Liker 1
Skrevet
På 22.5.2020 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke så mye om pantemarkedet i Oslo sentrum merker jeg. Det er big business, mange store flasker på 3 kr. Mange bedrifter som har store lagre man kan få tak på om man kan tidstabellen, mange turister, mange parker, og et nettverk av søppelkasser. Alt handler om forarbeid, logistikk og gjennomføringsevne

Nei, det kan jeg ikke, og derfor undrer jeg meg! Er det vanlig at de fleste i Norges land kan mye om dette markedet? Jeg jobber 100% og er småbarnsmor, så jeg har ikke hatt tid eller behovet for å fordype meg i denne businessen. Gir det mening? 

Og når du skriver: «mange bedrifter har store lagre man kan få tak på....», sikter du til tyveri? At man stjeler andres lager med pant? For da er du jo over på noe helt annet. Det har det vært om i media, at Øst- Europeiske bander stjeler lagre med pant og omsetter for millioner. Men jeg tenkte mer på den redelige måten å finne tomflasker på. Og da stusser jeg litt på antallet, men som sagt, dette vet jeg lite om, og derfor spør jeg. 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Alt jeg panter går i en sparebøsse i boden. Blir spennende å se hvor mye det er når den er full.

Skrevet
På 22.5.2020 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Jeg panter bare flasker jeg kjøper. Syns det er ekkelt og røre søppelkasser og andre skitne ting. Man vet aldri hva en person har gjort med flasken

Anonymkode: ce591...f4f

Hva mener du egentlig folk skal ha gjort med flasken bortsett fra å drikke av den? Spesielt hvis de ligger i offentlige søppeldunker. Folk står vel ikke midt på gata og gjør ekle ting ..?

Hadde nok brukt hansker hvis jeg hadde vært aktiv panteflaskesamler, men jeg tror vel egentlig ikke at folk gjør så mye med flaskene før de kaster dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...