Gå til innhold

Vi som panter!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker å starte en tråd, nå som det er blitt veldig mange som har begynt å pante igjen. Husker da jeg var barn at vi panter hele tiden, men de siste årene har det ikke blitt panter så mye.

nå er det tydeligvis litt «retro» å pante og det er blitt litt mer kamp om flaskene. Har funnet mange flaske på en liten rundtur i Oslo sentrum tidligere, men i dag fant jeg nesten ingen på 2 timer på Grunerløkka og Torshov. Tror jeg sjekket omtrent alle offentlige søppelkasser pluss steder det vanligvis er mye, ved parker osv. Målet mitt for i år er å bygge egenkapital for leilighet i Oslo sentrum, så jeg får en slags base for videre panting også. Det er jo mest pant i sentrumkjernen fra Operaen til slottet og omegnet innen 1 km utover, men det har vel de fleste her kontroll på.

hvor mye har du pantet i dag og hva er pantemålet for året?

Anonymkode: 4f74d...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tjener du nok på å kun pante, eller har du jobb ved siden av? Spennende å lese om, visste ikke at andre utenom hjemløse samlet inn pant fra søppelkasser osv i byen..

Anonymkode: 423ba...fee

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har faktisk sett at mange (kanskje 10 forskjellige helt vanlige personer) går inn på universitetet hver kveld og henter flasker fra søppeldunkene etc. Lurer på hva de gjør nå.

Anonymkode: 8af29...5f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjener du nok på å kun pante, eller har du jobb ved siden av? Spennende å lese om, visste ikke at andre utenom hjemløse samlet inn pant fra søppelkasser osv i byen..

Anonymkode: 423ba...fee

Har det som heltidsjobb ja. Det er mange som har fått øynene opp for hvilke penger som ligger i fagfeltet nå. Dessverre får man ikke skattet og bygd opp pensjon. Men det har vært tøft nå i 2020, så har gått på dagpenger ved siden av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk sett at mange (kanskje 10 forskjellige helt vanlige personer) går inn på universitetet hver kveld og henter flasker fra søppeldunkene etc. Lurer på hva de gjør nå.

Anonymkode: 8af29...5f5

Det er en økende trend blant unge. Har sett et par grupper på Facebook som er i ekstrem vekst. Virker som det er et slags nettverk som strekker seg over østlandsområdet, som har fått kontroll på de sentrale områdene,

det er ingen tvil for oss som kjenner de gode områdene at det har vært tøft nå i spesielt i 2020, men også i 2019. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det som heltidsjobb ja. Det er mange som har fått øynene opp for hvilke penger som ligger i fagfeltet nå. Dessverre får man ikke skattet og bygd opp pensjon. Men det har vært tøft nå i 2020, så har gått på dagpenger ved siden av

Hvor mye tjener du i snitt per dag på panting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror også at de nye tiltakene som Hentepant og andre som gjør at idrettslag og sånn kan hente pant jevnlig gjør at flere tar med hjem for å spare opp.. Merker selv jeg tenker en ekstra ganger jeg setter flaska fra meg når jeg vet skolekorpset kommet en gang i måneden. 😅 Tidligere var jeg ikke så nøye og pantet bare det hjemmefra 

Anonymkode: aeb15...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Eryn skrev:

Hvor mye tjener du i snitt per dag på panting? 

Snitt.. 2000 kanskje. Litt vanskelig å anslå siden det blir mye kontanter og lite bank involvert

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg panter bare flasker jeg kjøper. Syns det er ekkelt og røre søppelkasser og andre skitne ting. Man vet aldri hva en person har gjort med flasken

Anonymkode: ce591...f4f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror også at de nye tiltakene som Hentepant og andre som gjør at idrettslag og sånn kan hente pant jevnlig gjør at flere tar med hjem for å spare opp.. Merker selv jeg tenker en ekstra ganger jeg setter flaska fra meg når jeg vet skolekorpset kommet en gang i måneden. 😅 Tidligere var jeg ikke så nøye og pantet bare det hjemmefra 

Anonymkode: aeb15...958

Det er tydelig at det har skjedd mye bare på siste tiden. Utrolig mange som har spurt meg om tips på Facebook nå. For kanskje 4 mnd siden synes folk jeg var gæren. Men når jeg fortalte om planene mine for leilighetskjøp nå, corona, osv.. så virker det som folk har lyst til å lære mer og begynne selv. Egentlig vil jeg jo ingen andre gjør det, men det er mange flittige og driftige folk her på Kg, så er spennende å dele erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YtreYtterst

Det var et par ganger da jeg var student og rakblakk at jeg dro på universitetet på nattestid og samlet flasker for å ha råd til mat. 

Nå panter jeg bare mine egne flasker, men er ikke opptatt av å få med meg tomflaskene hjem. Sitter vi og drikker i parken kommer det stort sett et barn eller en uteligger og henter flaskene mens vi sitter der, og det synes jeg er helt greit. Flasker som ligger i søpla blir stort sett samlet opp av narkomane og/eller tiggere lignende, og jeg unner dem igrunn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Kall det gjerne en jobb, men å kalle det et fagfelt er å ta i litt.

Anonymkode: 438bf...b1d

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snitt.. 2000 kanskje. Litt vanskelig å anslå siden det blir mye kontanter og lite bank involvert

Er du seriøs? Du tjener inn 2000 kr per dag i pant? Det betyr at du må finne 1000 flasker på en dag, (hvis vi tar utg.pkt i 2-kr flaskene). Leter du i 12 timer betyr det ca 83 flasker i timen! Syntes det hørtes veldig mye ut! Hvordan organiserer du dette? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, YtreYtterst skrev:

Det var et par ganger da jeg var student og rakblakk at jeg dro på universitetet på nattestid og samlet flasker for å ha råd til mat. 

Nå panter jeg bare mine egne flasker, men er ikke opptatt av å få med meg tomflaskene hjem. Sitter vi og drikker i parken kommer det stort sett et barn eller en uteligger og henter flaskene mens vi sitter der, og det synes jeg er helt greit. Flasker som ligger i søpla blir stort sett samlet opp av narkomane og/eller tiggere lignende, og jeg unner dem igrunn det..

De «narkomane» eller «uteliggerne» som plukker opp disse har gjerne et daglig narkotikaforbruk på flere tusen. Sjekk priser på heroin, kokain osv. Du forstår hva jeg mener. Samme med uteliggere. De har svære gjenger som er godt organiserte. Egne pantefolk som har hver sin post, og egne knutepunkter. De kaller seg «Sticla Monetara» eller lignende.

de har egne folk som sitter på landsbygda i øst Europa med kart over Oslo og har full kontroll på hvilke chrckpoints som er tømt på hvilket tidspunkt. Hvis man ikke er klar over hva pantebransjen omsetter for er man naiv.

Jeg har som mål å omsette pengene inn i et AS for få å pengene inn skatteveien, men dette gjør ikke konkurrentene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Legger alle flaskene jeg bruker i en søppelsekk bak i bilen og panter når den er full. 

Panta flasker for jobben en gang og det var like før jeg fikk senebetennelse tror jeg. Aldri igjen. Panta for 1500 den ganga 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Eryn skrev:

Er du seriøs? Du tjener inn 2000 kr per dag i pant? Det betyr at du må finne 1000 flasker på en dag, (hvis vi tar utg.pkt i 2-kr flaskene). Leter du i 12 timer betyr det ca 83 flasker i timen! Syntes det hørtes veldig mye ut! Hvordan organiserer du dette? 

Du kan ikke så mye om pantemarkedet i Oslo sentrum merker jeg. Det er big business, mange store flasker på 3 kr. Mange bedrifter som har store lagre man kan få tak på om man kan tidstabellen, mange turister, mange parker, og et nettverk av søppelkasser. Alt handler om forarbeid, logistikk og gjennomføringsevne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kall det gjerne en jobb, men å kalle det et fagfelt er å ta i litt.

Anonymkode: 438bf...b1d

Det er nok et fagfelt i forhold til å vite hvordan man skal gjøre det til et levebrød. Har en egenkapital på 2,3 mill nå. Får ikke noe særlig lån, men kan snart cashe ut leilighet.. ikke dårlig det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YtreYtterst
8 minutter siden, AnonymBruker said:

De «narkomane» eller «uteliggerne» som plukker opp disse har gjerne et daglig narkotikaforbruk på flere tusen. Sjekk priser på heroin, kokain osv. Du forstår hva jeg mener. Samme med uteliggere. De har svære gjenger som er godt organiserte. Egne pantefolk som har hver sin post, og egne knutepunkter. De kaller seg «Sticla Monetara» eller lignende.

de har egne folk som sitter på landsbygda i øst Europa med kart over Oslo og har full kontroll på hvilke chrckpoints som er tømt på hvilket tidspunkt. Hvis man ikke er klar over hva pantebransjen omsetter for er man naiv.

Jeg har som mål å omsette pengene inn i et AS for få å pengene inn skatteveien, men dette gjør ikke konkurrentene

For all del, bare gjør greia di du. Jeg sier bare at det ikke er min greie :) Uavhengig av hva narkomane bruker pengene sine på så unner jeg dem panteflasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, oxycodone skrev:

Legger alle flaskene jeg bruker i en søppelsekk bak i bilen og panter når den er full. 

Panta flasker for jobben en gang og det var like før jeg fikk senebetennelse tror jeg. Aldri igjen. Panta for 1500 den ganga 

Hvis du vil ha en deal på det, kan jeg få et pickup point av deg, så kan jeg tra hånd om det. Har slike dealer med mange i Oslo-området, og det fungerer ganske smidig. Du får en viss %, osv. Så det er vinn-vinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil ha en deal på det, kan jeg få et pickup point av deg, så kan jeg tra hånd om det. Har slike dealer med mange i Oslo-området, og det fungerer ganske smidig. Du får en viss %, osv. Så det er vinn-vinn. 

Bor ikke i Oslo og klarer å pante mine egne flasker, gidder bare ikke gjøre det for jobben igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...