Gå til innhold

Å få tilsendt brev fra en innsatt (fengsel), noen med erf?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at konvolutten da er merket med stemplet til fengselet eller noe annet som kan vitne om at brevet kommer fra en innsatt? 
takker for svar!

Anonymkode: e7937...9ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg før brev fra en innsatt et par ganger i året. Jeg husker ikke helt hvordan det er, men jeg ser tydelig at det er fra han i fengselet lenge før jeg har åpnet det. Jeg lurer på om de skriver det utenpå. Jeg er litt usikker. Dette er et høyrisikofengsel, så det er mulig det er annerledes på mindre sikre fengsler.

Anonymkode: 93353...e20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok... men hva skriver de utenpå? Er det konvolutten som er merket med kriminalomsorgen eller noe? Får de ikke sende brev med en plain konvolutt?

Skrevet

Nei, man kan ikke se på et brev at det er fra en innsatt. De blir sendt i helt nøytrale, hvite konvolutter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, SpringYard skrev:

Nei, man kan ikke se på et brev at det er fra en innsatt. De blir sendt i helt nøytrale, hvite konvolutter. 

Ja okei håper d stemmer👌🏼

AnonymBruker
Skrevet

Har så lyst til å brevveksle med innsatte i NORSKE fengsler, men finner så lite informasjon om det på de forskjellige hjemmesidene til fengslene. Har ikke norske fanger sånne "annonser" online som de ofte har i utlandet? 

Er ikke noe god i engelsk, så vil helst ha norsk brevvenn..... 

Anonymkode: c4126...7da

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja okei håper d stemmer👌🏼

Jeg har jobbet på både høysikkerhet og lavsikkerhet. Har aldri opplevd at en innsatt har sendt brev, med kriminalomsorgen stemplet på. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, SpringYard skrev:

Jeg har jobbet på både høysikkerhet og lavsikkerhet. Har aldri opplevd at en innsatt har sendt brev, med kriminalomsorgen stemplet på. 

Takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet

Får den innsatte vite adressen din? Hva hvis det er en farlig person?

Anonymkode: 98526...b0b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får den innsatte vite adressen din? Hva hvis det er en farlig person?

Om man får tilsendt et brev, så vet jo avsender adressen din 😅 

Om du sender et brev til en innsatt, så får ikke denne innsatte adressen din, med mindre du opplyser om det i selve brevet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, SpringYard skrev:

Om man får tilsendt et brev, så vet jo avsender adressen din 😅 

Om du sender et brev til en innsatt, så får ikke denne innsatte adressen din, med mindre du opplyser om det i selve brevet. 

Nei, jeg vet ikke hvordan det fungerer å være brevvenn med noen i fengsel. Jeg trodde tråden handlet om det, my bad. Jeg ser nå at det bare er én person som nevner det med brevvenn i denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har så lyst til å brevveksle med innsatte i NORSKE fengsler, men finner så lite informasjon om det på de forskjellige hjemmesidene til fengslene. Har ikke norske fanger sånne "annonser" online som de ofte har i utlandet? 

Er ikke noe god i engelsk, så vil helst ha norsk brevvenn..... 

Anonymkode: c4126...7da

Hvorfor ønsker du det?

Det er sikkert noen innsatte som har tilgang på internett og har annonser ute. Eller så går det sikkert an å bare sende til de. 
Jeg ser at f.eks. på hjemmesiden til Halden fengsel, står adressen man kan sende brev til om man ønsker å sende til en insatt. Men da må man jo også vite navnet på personen man sender til

https://haldenfengsel.no/kontakt-oss/

Anonymkode: aad6a...cfe

AnonymBruker
Skrevet

Ts, her. Jeg venter på brev bare så lurte på det med konvolutten da😅
skal ikke starte noen kommunikasjon med fremmed. Men opprettholde kontakt med ett fam medlem i en kortere periode og vil helst ikke at «noen» skal se at brevet kommer fra ett fengsel..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...