AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #21 Skrevet 22. mai 2020 Det har vært åpen smågodtdisk hele tiden her også. Kjøpte en stor pose i dag. Har ikke kjøpt på noen uker, men det skyldes mest at få kjøpte sånn at smågodtet ble liggende lenge og ble hardt. Anonymkode: d4d29...779
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #22 Skrevet 23. mai 2020 3 timer siden, atropos skrev: Det har vært her hele tiden. Så sånn sett ikke noe nytt. Jeg er mer skeptisk til frukt som ligger åpent i nysehøyde enn smågodt bak plastikklokk. jeg plukker fudge, risbrød, masse fylt lakris i ymse smaker og noen krokodiller. ☺️ Frukt kan vaskes men det kan ikke smågodt Anonymkode: c2fa3...73d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #23 Skrevet 23. mai 2020 Bryr meg ikke om jeg får korona. Da kan jeg sitte hjemme i noen uker og slippe å være ute. Så jeg har ingenting imot å spise smågodt osv. Elsker de runde peace-tegnene med lakris og jordbær. Anonymkode: 1950a...64f
missmcbeal Skrevet 23. mai 2020 #24 Skrevet 23. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingenting. Kun innpakket her. Snop med e-coli og mulig covid-19 nei takk. Anonymkode: 57a05...b6c Enig. Kommer nok ikke til å spise smågodt igjen. Ble ganske syk i 2016 etter å ha spist en del smågodt (november). Det var rundt da det var Halloween og det året det var skikkelig billig smågodt. Fikk et skikkelig hissig virus. Var først sengeliggende i flere dager, skikkelig dårlig. Så fulgte mange dager med diarè. Gikk ned 5 kg den perioden. Når jeg kom meg på bena så var jeg skikkelig svimmel og kvalm i flere uker etterpå. Var student da, og kom meg knapt på forelesing. Måtte ha gruppearbeid hjemme hos meg fordi jeg klarte knapt å sitte oppreist i sofaen. Var svimmel og kvalm gjennom alle eksamener, og trodde at jeg kanskje kom til å svime av på flere. Så hadde jeg veldig høy puls, uregelmessige hjerteslag og vondt i brystet. Ble etterhvert innlagt på sykehus med mistanke om hjertebetennelse. Kardiologen på sykehuset sa at det nok var fra et virus, og sannsynligvis Coxsackievirus B (CVB). Dette er et virus som svært sjeldent forekommer hos voksne og smittemåter er vanligvis via avføringsrester eller smokk og flaskedeling hos barn. Med tanke på at jeg er påpasselig med hygienen og at jeg i tiden rett før spiste smågodt, så regner meg med det er veldig sannsynlig at jeg fikk viruset via smågodtet jeg spiste. Det gikk bra med meg, men jeg slet i flere måneder etterpå med det som hadde skjedd, da det var ganske traumatisk med tanke på det som skjedde med hjertet og hvor slått ut jeg var. Det tok lang tid før jeg følte meg normal igjen. For meg var det ikke verdt å spise smågodt når jeg så hvor syk jeg ble. Det er heller så mye annet godt man heller kan spise og som er trygt innpakket i emballasje. Som om ikke det er nok, ble det nylig skrevet om at forskere har funnet ut at dette viruset, CVB, sannsynligvis er nært knyttet til utvikling av diabetes 1: https://www.nrk.no/viten/kan-fa-bevis-pa-om-diabetes-skyldes-virus-1.15013560 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #25 Skrevet 23. mai 2020 14 timer siden, Butternut skrev: Haha, hvem kaller smågodt for godtesnop? DET lurer jeg å på 🤨🤔 Anonymkode: adff4...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #26 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: DET lurer jeg å på 🤨🤔 Anonymkode: adff4...a8a Venninnen til Ronja! Anonymkode: b3939...6ee 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #27 Skrevet 23. mai 2020 14 timer siden, norw skrev: Det er tilgjengelig, så da er det fornuftig å kjøpe? 😑 Ja, hvorfor ikke? 13 timer siden, Apocalypte skrev: Hvis det er noe jeg IKKE skal spise på leeeenge så er det smågodt i løsvekt. Hvorfor kjøper noen det?? Fordi det er godt. Og det er stort sett veldig ferskt godteri. Og du kan sette sammen din egen pose. Du kan velge de variantene du vil ha og hvor mye du vil ha av hver. Ser ingen grunner til å ikke kjøpe smågodt i løsvekt. Anonymkode: 4577c...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #29 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, norw skrev: Du bør jo uansett holde deg unna pga smittefaren. Hvilken smittefare? Korona eller andre virus og bakterier? Ikke er jeg redd for korona, først og fremst fordi sjansen for å bli smittet er så utrolig liten, men også fordi at enten så får vi viruset omtrent alle sammen eller så dør det ut av seg selv snart. Og når de gjelder andre bakterier og virus 🤷♀️, bryr meg ikke så mye om de heller. Litt må immunforsvaret ha å jobbe med. Jeg og mine barn er veldig sjelden syke, så noe riktig må vi ha gjort oppimellom. Anonymkode: 4577c...d2c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #30 Skrevet 23. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Frukt kan vaskes men det kan ikke smågodt Anonymkode: c2fa3...73d Vasker du hvert eple i 30 sekunder med såpe og skrubbing? Anonymkode: 5b68d...7fd
youcancallmejune Skrevet 23. mai 2020 #31 Skrevet 23. mai 2020 Ingen verdens ting. Jeg er så sukkerfri som man kan bli når man tillater en liten dash ketchup av og til, og et og annet restaurantbesøk. Jeg savner det ikke engang, så for min del må de gjerne stenge godteridisken for godt, eller tidoble prisen på sukkerbombene Ungene er dessverre ikke helt der, men de maser sjelden om å få smågodt. En melkerull holder i massevis.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #32 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, youcancallmejune skrev: Ingen verdens ting. Jeg er så sukkerfri som man kan bli når man tillater en liten dash ketchup av og til, og et og annet restaurantbesøk. Jeg savner det ikke engang, så for min del må de gjerne stenge godteridisken for godt, eller tidoble prisen på sukkerbombene Ungene er dessverre ikke helt der, men de maser sjelden om å få smågodt. En melkerull holder i massevis. Hva koser du deg med av mat da? Så fint at du må informere, dere andre også, om dette i en tråd som lurer på hva man har kjøpt. Skal du ha skryt??? Jeg skal kjøpe krokodiller, sjokolade dyr, rosa og svarte hodeskaller og bringebær 😄😄 Anonymkode: f1a9b...ee1 1
Ralu Skrevet 23. mai 2020 #33 Skrevet 23. mai 2020 Ble en pose i går med Bubs, diverse sjokolade og hodeskaller 😋
youcancallmejune Skrevet 23. mai 2020 #34 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva koser du deg med av mat da? Så fint at du må informere, dere andre også, om dette i en tråd som lurer på hva man har kjøpt. Skal du ha skryt??? Jeg skal kjøpe krokodiller, sjokolade dyr, rosa og svarte hodeskaller og bringebær 😄😄 Anonymkode: f1a9b...ee Jeg koser meg med mat, og helst med ordentlighjemmelaget sådan. Sukker er ikke bra for noen oss, så det kan umulig skade å høre meg si det. Du får jo mer enn nok støtte her fra andre godterielskere.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #35 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, youcancallmejune skrev: Jeg koser meg med mat, og helst med ordentlighjemmelaget sådan. Sukker er ikke bra for noen oss, så det kan umulig skade å høre meg si det. Du får jo mer enn nok støtte her fra andre godterielskere. Åja. Anonymkode: f1a9b...ee1 1
Strikkesokken Skrevet 23. mai 2020 #36 Skrevet 23. mai 2020 Åå godtesnop! Hadde helt glemt Ronja og godtesnopet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #37 Skrevet 23. mai 2020 Noe jeg har gått glipp av? Smågodt har blitt solgt her hvor jeg bor hele tiden. Anonymkode: ddf27...425
Nerine_ Skrevet 23. mai 2020 #38 Skrevet 23. mai 2020 19 timer siden, Apocalypte skrev: Hvis det er noe jeg IKKE skal spise på leeeenge så er det smågodt i løsvekt. Hvorfor kjøper noen det?? Har det vært mange tilfeller knyttet til smågodt i løsvekt? Det er å fysisk dra i butikken, eller møte andre mennesker generelt, som utsetter deg for størst risiko.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #39 Skrevet 23. mai 2020 HVEM FAEN ER RONJA? Anonymkode: 854a5...8bc 1
Krantz95 Skrevet 23. mai 2020 #40 Skrevet 23. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: HVEM FAEN ER RONJA? Anonymkode: 854a5...8bc 2
Anbefalte innlegg