AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Har aldri hørt om barn uten spesielle behov som har sluttet med bleier etter 4 år, finnes de? Anonymkode: 2bcb4...2af
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Ja, hørt om flere som sliter med å holde seg, spesielt om natten Anonymkode: 1a585...be4 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Selvfølgelig finnes de. Sønnen av vennina me sluttet med bleier rett etter fylte 4 år. Måte bruke dem lengre da han hadde eksplosiv diare mesteparten av tiden og de drev med å finne hva det var han reagerte på. Så dette tok laaang tid. Altså, gutten kunne si ifra, men ting skjedde veldig fort i perioder. Ingen tegn til autisme. Anonymkode: a0f44...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 Ja. At du ikke har hørt om det, betyr kanskje bare at du er en person folk ikke forteller ting til? Anonymkode: 717c0...bac 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Broren min sov veldig tungt på natta og brukte nattbleie til han var over skolealder. Bedre enn å tisse i sengen. Det er ikke noe galt med ham. Anonymkode: 63aee...53d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. At du ikke har hørt om det, betyr kanskje bare at du er en person folk ikke forteller ting til? Anonymkode: 717c0...bac OK. Men jeg må understreke at jeg tenker på 4 og nesten 5-åringer med dovegring som altså både tisser og bæsjer i bleier på dagtid. Tenker ikke på nattlig bleiebruk, for det vet jeg er helt normalt til opp i skolealder. Ts Anonymkode: 2bcb4...2af 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 Ja det hender det. Noen sliter med dovegring. Heldigvis slutter de fleste med bleie tilslutt. Hvorfor er du så interessert i temaet ts? Anonymkode: f1f9e...291
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det hender det. Noen sliter med dovegring. Heldigvis slutter de fleste med bleie tilslutt. Hvorfor er du så interessert i temaet ts? Anonymkode: f1f9e...291 Fordi jeg har en sønn på snart 5 år sim har spesielle behov og har dovegring i barnehagen. Han har sluttet helt med bleie hjemme, men klarer ikke å gå på do i barnehagen, ber om bleie. Har aldri hørt om noen foreldre som har vært i lik situasjon. Ts Anonymkode: 2bcb4...2af
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. mai 2020 #9 Skrevet 23. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg har en sønn på snart 5 år sim har spesielle behov og har dovegring i barnehagen. Han har sluttet helt med bleie hjemme, men klarer ikke å gå på do i barnehagen, ber om bleie. Har aldri hørt om noen foreldre som har vært i lik situasjon. Ts Anonymkode: 2bcb4...2af Det er mange av de.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #10 Skrevet 23. mai 2020 Jeg kjenner en snart 6 åring som stadig har uhell.. Ikke noen diagnoser her Anonymkode: 520c2...10d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #11 Skrevet 23. mai 2020 Vår eldste hadde akkurat fylt fire da han sluttet med bleie. Han hadde dovegring. Ingen diagnose. Dovegring er ikke ekstremt eller sjelden, men kan være veldig krevende. Her løsnet det heldigvis. Han nektet rett og slett å gjøre noe på do og kunne holde seg veldig lenge. Vært slik siden pottetrening. I barnehagen fikk de han ikke engang til å sitte på doen og han måtte ha bleie. De kunne ikke skifte på han ørten ganger hver dag og det var heller ikke ønskelig fra barnehagens side at han skulle ha uhell på uhell for guttens skyld. Vi kunne ikke akkurat ha han på dosetet i alle døgnets våkne timer. Det vi gjorde var å bruke mye tid på å trygge og oppmuntre til å sitte på do. Faste rutiner for dogåing. Og lenge satt han der til faste tider uten å gjøre noe. Men en dag løsnet det, han oppdaget at dette ikke var noe farlig, det hadde gått helt greit, og da var det gjort Det var 2 gutter på avdelingen som sluttet senere enn han, heller ingen diagnoser. Anonymkode: 192bd...034
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #12 Skrevet 23. mai 2020 Jeg jobber i barnehage på 10ende året, og det er alltid en eller annen som bruker bleie. Barn med en aldersadekvat utvikling som har det fint hjemme, uten at man helt finner årsaken til at barnet enda går med bleie i en alder av 5 år. Det ordner seg som regel før skolestart. Anonymkode: a50e8...029
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #13 Skrevet 24. mai 2020 På 22.5.2020 den 20.37, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt om barn uten spesielle behov som har sluttet med bleier etter 4 år, finnes de? Anonymkode: 2bcb4...2af Huff, enda en tråd med bedrevitende 25-åringer som unormaliserer variasjon i bleieslutt. Hva er det dere prøver å poengtere? Hvor unormale barn som ikke har sluttet er? Hvor gode dere selv er som får det til? statistikken sier at 20-30% av barn ikke slutter før over 4. Det er helt normalt, og selv om deres var tørre før de forlot klinikken, uten noen uhell- ever, er ikke alle barn like. SLUTT!! Anonymkode: 2d87f...505
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #14 Skrevet 24. mai 2020 Mange som er redde for å fortelje at dei har "store" barn som bruker bleie. Det er så flaut, og mange foreldre tenker sikkert at det er noko galt med dei eller barnet. Sønnen til ein slektning var 4 1/2. Da skremte foreldrene han med helsesøster, og han slutta på dagen. Jenta mi er snart 4, og den siste på avdelinga som ikkje har slutta med bleie. Går med truse innimellom i helgene, og det går greitt. Flink å tisse i do. Men for det meste nektar ho å gå utan bleie. Ho er så redd for å tisse på seg. Har hatt nokre uhell i barnehagen, og er lei seg pga dette. Eg føler det blir feil å skremme eller true. Barnehagen gav meg frist til jul, og det er jo ei god stund sidan. Heldigvis utgår foreldresamtale pga korona, så eg har sommaren på meg til å få det til. Anonymkode: be6e7...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå