AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Har ei lita frøken på 5 uker som har fått mme siden fødsel. var veldig forstoppet i starten, trappet derfor gradvis opp med malt. på dag 5 fikk hun av seg igjen, men fortsatte med litt luftsmerter spesielt om kvelden. avføringen stabiliserte seg og vi trappet ned med malt. Hadde fortsatt magesmerter, men mindre en før. Siden har magesmertene tatt seg opp igjen, å den siste uken har hun vært veldig plaget. Har ikke gjort noen endring utenom at malt er tatt på øyemål. kastet i dag håndkle og gikk fra nan til hipp. ser over hode ingen bedring enda, heller tvert imot. hvor lang tid tar det før en merker endring? har også trappet gradvis opp med malt igjen, hun har kanskje fått en teskje pr flaske. Tro om hun får for mye, at dette har ført til økte magesmerter igjen? har brukt dr.brown sine flasker, men hun klarer likevel å svelge veldig mye luft. Det høres når hun drikker, i tillegg til at hun har enorme raper under og etter måltid. Prøvd med avent i dag, høres ut som hun svelger litt mindre luft. Mor og barn er utslitt, noen tips til hva vi kan prøve eller gjøre anderledes? evt prøve med hipp en stund, og trappe ned med malt? hun har avføring 4-8 ganger for dag, fjerter en del. Kaver veldig før avføring og før hun fjerter. Anonymkode: dca49...42f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Har lest at man skal bruke et type mme i tre uker før man bytter. Min hadde og en del magevondt og sjelden avføring. Han har fått mme siden fødsel. Begynte med Nan HA, gikk så over til Nan sensilac og tilslutt Hipp. Om det var fordi Hipp var bedre eller om det var fordi han var blitt eldre og fått mer modne tarmer vet jeg ikke, men det ble i allefall bedre. For vår gutt fungerte det best å ha en god dæsj med malt i flasken om morgenen. Altså i bare en flaske i døgnet. Fikk råd på helsestasjonen å ha i hver flaske, men det ga ikke noe effekt her. Men om hun har avføring mange ganger om dagen så ville jeg kanskje kuttet ned på mengden malt, prøvd å kanskje bare gi i en flaske om dagen? Vår hadde som sagt sjelden avføring så det er jo et annet problem. Anonymkode: 32e23...0dc
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lest at man skal bruke et type mme i tre uker før man bytter. Min hadde og en del magevondt og sjelden avføring. Han har fått mme siden fødsel. Begynte med Nan HA, gikk så over til Nan sensilac og tilslutt Hipp. Om det var fordi Hipp var bedre eller om det var fordi han var blitt eldre og fått mer modne tarmer vet jeg ikke, men det ble i allefall bedre. For vår gutt fungerte det best å ha en god dæsj med malt i flasken om morgenen. Altså i bare en flaske i døgnet. Fikk råd på helsestasjonen å ha i hver flaske, men det ga ikke noe effekt her. Men om hun har avføring mange ganger om dagen så ville jeg kanskje kuttet ned på mengden malt, prøvd å kanskje bare gi i en flaske om dagen? Vår hadde som sagt sjelden avføring så det er jo et annet problem. Anonymkode: 32e23...0dc stemmer, men virker som at hipp er enda verre en nan, er så hjerteskjærende å se mini ha vondt. ser ut som hun har roet seg for kvelden nå, så får vi prøve litt mer i morgen. supert tips om malt! Er redd malt har virket mot sin hensikt, så prøver å kutte det helt ut til hun evt viser tegn til forstoppelse. Slik jeg har forstått skal hipp være mye mildere for magen en nan, så kanskje vi slipper malt i det hele tatt 🙂 Anonymkode: dca49...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå