Gå til innhold

Finne gode kattehjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Tvist skrev:

At kattemor blir kastrert før ungene blir hentet. 

Det er selvfølgelig opp til deg. Men med tanke på hvor mange henvendelser det er pr kattunge nå, så tror jeg faktisk ikke du hadde vært i posisjon til å komme med slike krav. Om eier ikke vil kastrere, og det er 100 andre på venteliste, så er det du som velges bort. 

Anonymkode: bad3e...bc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde tatt emati-test og IQ test.

Da er det ikke mange igjen...

Grufult hvordan enorm katter som blir behandlet som søppel .

Anonymkode: af9cf...417

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig opp til deg. Men med tanke på hvor mange henvendelser det er pr kattunge nå, så tror jeg faktisk ikke du hadde vært i posisjon til å komme med slike krav. Om eier ikke vil kastrere, og det er 100 andre på venteliste, så er det du som velges bort. 

Det er greit, støtter uansett ikke uansvarlige katteeiere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tvist skrev:

Det er greit, støtter uansett ikke uansvarlige katteeiere.

Nei, og om alle som anser seg selv for å være ansvarlige katteeiere tenker slik, så blir det også færre av kattungene som ender opp i seriøse hjem. Som sagt, gjør som du vil, men for meg virker det som en merkelig kjepphest. Man vil ikke «støtte» katteeiere som ikke har kastrert katten sin ved å ta til seg en unge, om ikke eier lover å kastrere. Men ved å ta til seg en av kattungene kan man jo faktisk som ansvarlig katteeier sørge for at kattungen blir kastrert. Boikotter man eiere man anser som uansvarlige, så kan det jo være at ungene også havner i hjem hvor de ikke blir kastrert? Og i såfall har man vel ikke akkurat hjulpet problemet så mye. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og om alle som anser seg selv for å være ansvarlige katteeiere tenker slik, så blir det også færre av kattungene som ender opp i seriøse hjem. Som sagt, gjør som du vil, men for meg virker det som en merkelig kjepphest. Man vil ikke «støtte» katteeiere som ikke har kastrert katten sin ved å ta til seg en unge, om ikke eier lover å kastrere. Men ved å ta til seg en av kattungene kan man jo faktisk som ansvarlig katteeier sørge for at kattungen blir kastrert. Boikotter man eiere man anser som uansvarlige, så kan det jo være at ungene også havner i hjem hvor de ikke blir kastrert? Og i såfall har man vel ikke akkurat hjulpet problemet så mye. 

Men om man tar imot en katt fra de som ikke kastrerer katten, er de fornøyde med at det gikk greit å bli kvitt kattene, og ser ingen grunn til å kastrere. Og så får katten unger to mnd senere og slik fortsetter det. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Tvist skrev:

Men om man tar imot en katt fra de som ikke kastrerer katten, er de fornøyde med at det gikk greit å bli kvitt kattene, og ser ingen grunn til å kastrere. Og så får katten unger to mnd senere og slik fortsetter det. 

Men selv om du ikke tar i mot kattungen, så blir de med all sannsynlighet enkelt kvitt kattungene. Jeg gjorde et søk på Finn for hele landet og mange av treffene er fra dyrebeskyttelsen, eldre katter eller rasekatter. Antallet huskatter har gått ned sammenlignet med for noen år siden. Og heldigvis var det særdeles få som gis bort gratis. 

Så boikotten din påvirker ikke annet enn hva slags hjem en av ungene får, i betydning du diskvalifiserer deg selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...