AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Ordtak som min mamma bruke da er vakste opp . Eg hadde en periode hvor eg bytta litt miljø , hang med nokre med dårlig innflytelse .... Er ordtaket sannhet eller fjas ? Eg meiner det er noe sannhet , men med modifikasjonar? 1 ) Eg meiner man skal inkludere og gi ulike mennesker ein sjanse . Utdanning eller status skal ikkje avgjøre om man får komme inn mi dør. 2 ) Dog får man vennskap og bekjentskap gjennom arbeidsliv og utdanning . Man får også livsledsager i forbindelsen med jobb og studier. Man får relasjoner med de man deler miljø og kor man ferdes. Kva tenker dere når ein akademisk utdannet menneske utelukkende har venner i sjangeren eksempelvis : sosial klient, alvorlege psykiske diagnoser, uføreteygda, drekk til stadighet, ustelt og ufin talemåte. Eg har en kusine som er sjukepleiar , men som kun har venner i sjangeren her. Jeg får ofte snaper fra bylivet i helgene og får det med meg gjennom det. Vennene er ikkje fra barndom , det kommer stadig mye , så det er ikkje på grunn av långt vennskap. Venna frå barndom har ho ikkje kontakta med. Kva sier det når ho ikkje har nokre venner som er blitt "dradd med" frå studietid eller fra jobben på sjukehuset? Eg blir litt bekymra. Eg tror ikkje hun driv med dop , og det er kun ein av de som gjer det, men hvorfor velger ho bare slike venner ? Dårleg sjøl bilde? Grunn til bekymring? Anonymkode: 871ad...5c6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Hva tenker man om en som meg, som ikke har noen venner? Anonymkode: 034af...580 2
SoWhat? Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker man om en som meg, som ikke har noen venner? Anonymkode: 034af...580 Jeg tenker at du er av typen som må ha sjelevenner. Og de er ikke lette å finne. Men mulig jeg tar feil. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker man om en som meg, som ikke har noen venner? Anonymkode: 034af...580 At det er synd i deg. Eg håper du får nokre å omgås etterkvart. Kanskje begynne å oppsøke eit miljø du føler du kan passe inn i ?? Anonymkode: 871ad...5c6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 En sykepleier er ikke akademisk utdannet. Anonymkode: 155b8...f37 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 Hvordan er en som ikke har venner da ? Anonymkode: 9279e...173
SpringYard Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 Tja, jeg tror nok at venner definerer deg, på en måte. Som regel så deler venner både interesser, verdier og til en viss grad moral. Nå snakker jeg om nære vennskap, ikke bekjente.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 sykepleier er vel ikke en akademisk utdannelse, det er en profesjonsutdanning. kanskje hun er medavhengig. at hun føler seg mest vel med folk hun kan være i en hjelperolle for. Anonymkode: c6bd6...731 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 vennene min er stort sett eksnarkomane med og uten diverse diagnoser. det er jeg også. liker de akkurat som de er, men savner flere lesehester. er utdannet og lesehest selv. elsker diskutere! men bruker reddit mye. finnes en subreddit for alle interesser. Anonymkode: c6bd6...731
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #10 Skrevet 23. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: vennene min er stort sett eksnarkomane med og uten diverse diagnoser. det er jeg også. liker de akkurat som de er, men savner flere lesehester. er utdannet og lesehest selv. elsker diskutere! men bruker reddit mye. finnes en subreddit for alle interesser. Anonymkode: c6bd6...731 Kva er Reddit og subreddit? Anonymkode: 871ad...5c6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #11 Skrevet 31. mai 2020 På 22.5.2020 den 22.00, AnonymBruker skrev: sykepleier er vel ikke en akademisk utdannelse, det er en profesjonsutdanning. kanskje hun er medavhengig. at hun føler seg mest vel med folk hun kan være i en hjelperolle for. Anonymkode: c6bd6...731 Samme tenker jeg. At hun kommer fra en dysfunksjonell familie hvor hun har vært hjelperen. Så overfører hun det til sitt voksne liv. Klassisk å utdanne seg som sykepleier da. Anonymkode: afb01...e36
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #12 Skrevet 31. mai 2020 Hva med oss som ikke har noen venner? Ingen vi har dratt med oss fra studie tider osv. Hva sier det om oss? Anonymkode: afb01...e36
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #13 Skrevet 31. mai 2020 Kvalitet over kvantitet. Har ingen bestevenner, men et par jeg kan åpne meg til om det trengs. Trives faktisk best i eget selskap...lurer på hva det sier om meg hehe Anonymkode: 833c4...0e6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #14 Skrevet 31. mai 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Hva med oss som ikke har noen venner? Ingen vi har dratt med oss fra studie tider osv. Hva sier det om oss? Anonymkode: afb01...e36 relasjonsskade? Anonymkode: c6bd6...731
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #15 Skrevet 31. mai 2020 Nja, helt sant er det ordtaket ikke. Anonymkode: 3429a...ca9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #16 Skrevet 1. juni 2020 Sikkert sant, men veldig trist. Det bor noe fint i alle mennesker, med en slik innstilling er det vanskelig å utvide sitt eget jeg. Anonymkode: 4e208...0a7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #17 Skrevet 1. juni 2020 «Kva tenker dere når ein akademisk utdannet menneske utelukkende har venner i sjangeren eksempelvis : sosial klient, alvorlege psykiske diagnoser, uføreteygda, drekk til stadighet, ustelt og ufin talemåte.« Wow, du er virkelig en fordomsfull person. Jeg er ufør, noe som tydeligvis etter din mening setter meg i samme kategori som ustelt, ufin talemåte, drikkfeldig og alvorlig psykisk syk. Er du faktisk seriøs? Kan opplyse om at jeg er høyt utdannet, ren og pen og velstelt, drikker svært lite og de fleste vennene mine har master eller doktorgrader siden jeg ble kjent med dem under studier og jobb, mens jeg fortsatt var frisk. Men jeg skjønner jo nå at jeg drar dem ned i avgrunnen med mitt nærvær og at det kan føre til bekymring fra nær familie om de omgås meg. Jeg tror det du mener å beskrive er ressurssvake mennesker. Ufør er ikke synonymt med det. Anonymkode: ce650...76e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå