AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Tenker på de som ikke er så syke at de er på lukket avdeling eller som har alvorlig demens. Er de fleste greie og hyggelige med nye ansatte når man skal hilse på? 😅😅 eller har du opplevd noen ufine? Klarer forresten de fleste på en åpen avdeling å prate? Jeg høres sikkert litt dum ut nå men jeg er veldig uerfaren Anonymkode: 8e4e6...f63
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #2 Skrevet 23. mai 2020 Min erfaring var utelukkende god. Jeg hadde sommerjobb som 20åring, og hadde jo null erfaring med feks barbering, eller ta på støttestrømper på svære legger. Jeg var usikker og nervøs, men prøvde å være varm og hyggelig og interessert i å lære. Jeg ble ledd en del av, spesielt i støttestrømpejobben, men det var jo kun god latter- jeg følte at min kaving var dagens høydepunkt for 85åringen. 😊 Jeg tenker at dersom man viser respekt, og er høflig osv, så får man det tilbake. Men samtidig så skjønner jeg jo at enkelte av beboerne er drittlei av å vise nok en ung sommervikar hvordan ting funker. Prøv da å tenk at det ikke er deg de er lei av, men av systemet hvor det er alt for hyppige utskiftninger av personal. Å jobbe på sykehjem er en rik erfaring, hvor man møter mange med svært spennende historier . Samtidig så er det en trist erfaring da man virkelig ser hvordan tid og økonomi ikke strekker til. Anonymkode: 3150a...7c2
Heisann1234 Skrevet 23. mai 2020 #3 Skrevet 23. mai 2020 Du må forvente at noen pasienter blir skeptiske og sier ifra at de vil ha den "kjente" til å stelle med dem. Da må du ikke ta det personlig i det hele tatt. De er veldig sårbare/slitne og vil bare føle seg trygge og orker sikkert ikke å fortelle hva den andre skal gjøre hele tiden. Men etter et par uker så kommer du til å være den trygge de vil ha under pleie og den andre nye blir avvist. Sånn går det videre 😅 Sier det av erfaring og nei det var ikke krise for meg uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå