Gå til innhold

Hvordan rengjøre keramisk platetopp?


Marissa

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få en keramisk platetopp helt ren? :klø:

Har forsøkt både skrapen som følger med, stålull, ovnsrens, gryteskrubb og kjøkkenspray uten at det hjelper. Det blir alltid noen flekker igjen, og det ser så stygt ut!! Alle forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Min platetopp ble SÅ mye finere når jeg skjønte hva den skrapa som fulgte med var! :ler: Men jeg ser du har prøvd alt, uten å være fornøyd...

Har ikke flere tips å komme meg - bruker selv skrapa og en kjøkkenspray, pluss at jeg polerer den med keramikktopprens. Syns den blir fin nok av det, men det er ikke alle flekker som går bort, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Muscle har en sak til å vaske keramisk plater med. Den fungerer kjempebra, det blir skinnende rent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

En gang i blandt setter jeg platen inn med denne rensen for keramiske topper. Dette skaper en slags hinne som gjør at flekker ikke får satt seg så fort.

Til det daglige vasker jeg med Jiff skurekrem. Det tar alt av flekker og skjolder. Skrapen bruker jeg hvis noe virkelig har satt seg fast, men det er igrunn veldig sjelden.

Har opp gjennom tidene blitt godt opplært av mamma, hun er en racer til alt som har med vasking å gjøre. :ler: Hennes komfyr er snart 15 år gammel og ser ut som ny. Ikke en eneste flekk. :wink:

Det viktige er å ta flekkene bort med en gang, ikke bruke komfyren gang på gang med flekker som bare brenner seg mer og mer fast. Hvis en tar det med en gang en er ferdig å lage mat så går det aller aller meste ganske greit vekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif skurekrem og oppvaskbørsten :) Enkelt og billig.

Og er man flink å smører med det middelet som lager hinne på toppen. Enten Mr Mucle, grå flaske med blå kork, eller cerafix som det heter i el. butikkene så holder den seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...