Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er min første hjemmeeksamen.. Har lest gjennom pensum, forsøkt å reflektere. Husker sånn delvis, har grei oversikt - og ser sammenhenger mellom ulike pensumbøker. Hvor mye skal man forberede? Sitter andre å «nileser»? - Hva er vanlig? 
Dette er et refleksjonsfag med mye pensum.. hvor mye er vanlig å huske på eksamen? 

Anonymkode: 285c6...768

AnonymBruker
Skrevet

Ordinær hjemmeeksamen over flere dager?

Eller skoleeksamen som er blitt omgjort til hjemmeeksamen?

Anonymkode: 1ec37...0c5

AnonymBruker
Skrevet

Skoleeksamen omgjort til 5 t hjemmeeksamen 🥴

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser gjennom gamle eksamensoppgaver og noterer ned litt på forhånd av det jeg antar kommer. Mye går igjen fra år til år, eller fra år tilbake. Da sparer du endel tid. Marker hvor i bøkene viktige ting er osv. Gjør klar oppslagsverkene så og si.

Anonymkode: df243...c6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurt å gå igjennom gamle eksamensoppgaver, gjerne skrive ting ferdig i en word fil. Kanskje du kan bruke det sånn at du slipper å skrive alt på nytt på eksamen. Gjerne skriv klar forside og kilde. Vanligvis krever de innlevering av wordfil når det er hjemmeeksamen. 

Anonymkode: fa68a...785

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør klar bøkene. Har lest jevnt gjennom året, så jeg gidder ikke å bruke tid på å ni lese nå. Markerer viktige ting i bøkene og prøver å se hva slags bøker jeg bør ha så jeg ikke sitter der å må lete gjennom ørten bøker. Vi skal ha 48 timers. 

Anonymkode: 575fe...e98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med 4 hjemmeeksamen à 4 timer. Hos oss hadde dem gjort eksamener vanskeligere for at vi ikke skulle har tid til å slå opp pensum. Det som viste seg å være nyttig var gamle eksamensoppgaver med løsninger. Notater og oversikt over hvor ting ligger. 

Anonymkode: ee633...17f

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting, se gjennom gamle eksamener og sensorveiledningen. Der står det hva de er ute etter.

Anonymkode: df243...c6e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...