Gå til innhold

Kommer de til å oppfordre til masker snart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

FHI har ikke noe tro på slikt.. Noe som er helt utrolig.  Folk burde bruke det på buss, bane osv.. Men på stortinget skal de ha plexiglass til 225000,- Mens vi andre blir anbefalt å ikke ha maske. 

Anonymkode: e369d...3f8

Da stemmer jeg i første omgang for at stortingsrepresentantene bytter ut plexiglasset med masker. :) 

Anonymkode: 7b548...d2f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når neste bølge treffer vil de anbefale masker til alle. De hevder dessuten at de maskene som selges i apotekene ikke konkurrerer med helsevesenet så tror jeg går greit. 

Ja, legen min brukte det sist jeg var hos ham. Jeg synes det var fint. Det viser jo at han brur seg om oss begge. Neste gang jeg skal til han møter jeg med munnbind selv. 

Det er best å være gode mot hverandre  :)

Anonymkode: c7204...b49

Dette er en fin måte å gjøre det på - bruke maske i slike spesielle situasjoner. Legen kan bytte maske og vaske hendene mellom hver pasient.

Anonymkode: 2d24f...bb8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en fin måte å gjøre det på - bruke maske i slike spesielle situasjoner. Legen kan bytte maske og vaske hendene mellom hver pasient.

Min samboer ble utstyrt med maske på legevakten for et par uker siden. Han var der for noe helt annet, men det var visst standard for alle, også uten symptomer.

Anonymkode: 86d88...a58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikkesant! Dersom legen er smittet så blir ikke 150 pasienter det i samme slengen! Det er common sense! Det jeg ikke forstår er hvorfor denne tankerekken stopper kun fordi man forlater legekontoret...? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når neste bølge treffer vil de anbefale masker til alle. De hevder dessuten at de maskene som selges i apotekene ikke konkurrerer med helsevesenet så tror jeg går greit. 

Ja, legen min brukte det sist jeg var hos ham. Jeg synes det var fint. Det viser jo at han brur seg om oss begge. Neste gang jeg skal til han møter jeg med munnbind selv. 

Det er best å være gode mot hverandre  :)

Munnbind er bra om det brukes korrekt og er riktig utstyrt. Dersom alle alltid bruker P3-masker, dvs med ventil og god tetthet (gjerne med visir i tillegg) samtidig som lekkasjeproblemer er kartlagt og identifisert/løst hos alle (ex via barbering, valg av maskeprodusent), og disse skiftes hyppig og brukes korrekt, vil det trolig hjelpe mot smitte. Dette blir nok påbudt ved neste bølge. Dersom maskebruk kreves overalt, vil dessuten dette medføre en effektiv slankekur for mange, og problemet med fedme burde således la seg løse i samme slengen.

Anonymkode: ea141...adf

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Munnbind er bra om det brukes korrekt og er riktig utstyrt. Dersom alle alltid bruker P3-masker, dvs med ventil og god tetthet (gjerne med visir i tillegg) samtidig som lekkasjeproblemer er kartlagt og identifisert/løst hos alle (ex via barbering, valg av maskeprodusent), og disse skiftes hyppig og brukes korrekt, vil det trolig hjelpe mot smitte. Dette blir nok påbudt ved neste bølge. Dersom maskebruk kreves overalt, vil dessuten dette medføre en effektiv slankekur for mange, og problemet med fedme burde således la seg løse i samme slengen.

Slankekur? Mener du det ikke skal være lov å ta av masken for å spise? Isåfall dør jo viruset ut raskt, forsåvidt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slankekur? Mener du det ikke skal være lov å ta av masken for å spise? Isåfall dør jo viruset ut raskt, forsåvidt. 

Ernæring kan gis i.v. uten at masken fjernes. Det kan uansett begrenses ved lov hvor mye en har lov til å fjerne masken for å spise. Lovpålagt slanking blir derved mulig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ernæring kan gis i.v. uten at masken fjernes. Det kan uansett begrenses ved lov hvor mye en har lov til å fjerne masken for å spise. Lovpålagt slanking blir derved mulig.

Åja, det er deg igjen, som ønsker tanks i gatene og gps operert inn i alle. 😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det er deg igjen, som ønsker tanks i gatene og gps operert inn i alle. 😂

Hva har dette med overvåking å gjøre? Lovpålagt slanking er uansett en god idé.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer sivile i Kina å bruke masker?

De klarer nok fint å ha dem på ja, det har de årelange tradisjoner for.  Men riktig bruk - det er det nok mindretallet som har i Kina også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kalevala skrev:

De klarer nok fint å ha dem på ja, det har de årelange tradisjoner for.  Men riktig bruk - det er det nok mindretallet som har i Kina også. 

Feil bruk av masker i Kina og ellers i Øst- Asia ser vi svært ofte eksempler av på TV.

• Liker 4
Skrevet

Sovjet er fortsatt østover.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er ingenting som tyder på at masker beskytter asymptomatiske fra å smitte andre, og de med symptomer skal uansett holde seg hjemme. Ingen vits for dem å bruke maske. Det er også slik at masker har stort sett effekt når mange med symptomer samles på et lite område, og fysisk avstand er vanskelig å overholde. Dette er ikke tilfelle i Norge, og derfor er masker helt unødvendig i Norge.

Anonymkode: c1936...b3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om helsemyndigheten har planer om at folk skal begynne med masker etterhvert som ting åpnes?

Evt. hvorfor ikke? Virker som land som bruker maske har lavere smitte, så skjønner ikke logikken her.

Er det fortsatt for lite masker i Norge, ergo kan bare helsepersonell bruke dem?

Bruker de masker på vanlig legekontor etc?

Anonymkode: 4f92a...b10

Hvilke land bruker maske og har lavere smitte enn Norge?

Anonymkode: 2ab96...866

• Liker 3
Gjest Tutte
Skrevet
På 22.5.2020 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om helsemyndigheten har planer om at folk skal begynne med masker etterhvert som ting åpnes?

Evt. hvorfor ikke? Virker som land som bruker maske har lavere smitte, så skjønner ikke logikken her.

Er det fortsatt for lite masker i Norge, ergo kan bare helsepersonell bruke dem?

Bruker de masker på vanlig legekontor etc?

Anonymkode: 4f92a...b10

Mye er jo allerede åpnet. Nei, det er ikke nødvendig med munnbind for folk som ikke må ha nærkontakt med andre. Avstand er det viktigste.

AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke det. Får panikk og pusteproblemer av å ha på maske. 

Anonymkode: a7d4f...84c

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å lære folk å bruke det! Hvordan skulle det vært gjort i praksis mener dere? Informasjonsvideoer, brukerveiledning og opplæring?? Nei best best uten. (Bachelor i smittevern og det er bare vi som kan bruke masker)

Anonymkode: 0da29...305

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser hvordan folk bruker handsker så tviler jeg ikke på at majoriteten ikke klarer å bruke det riktig... jeg set det på butikker, offentlig transport etc...

et eksempel- i min bedrift har hver avdeling sitt eget spiserom, med god plass, tilgang på gode vaskemuligheter etc. Fhi har anbefalt folk å ikke bruke hansker. Ledelsen har likevel innført hanskeplikt for å spise nisten. Det skjer slik: vi må stå i kø for å komme inn på spiserommet. mellomlederen står i døråpningen og hen har en hanskeboks med nitrilhansker i strl xxl, som er alt for store til 90% av de ansatte.Hen graver ut et par hansker og deler ut et par  hver person som må ta de på før man får lov å spise. Mellomlederen kommer inn sist og tar så på sine hansker....slik er alle sikret maksimal smittespredning fordi en person TROR det nytter... 

jeg gruer meg til den dagen ledelsen innfører krav om bruk av munnbind...

Anonymkode: 693b4...79c

• Liker 3
  • Opprett ny...