Gå til innhold

Kommer de til å oppfordre til masker snart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser hvordan folk bruker handsker så tviler jeg ikke på at majoriteten ikke klarer å bruke det riktig... jeg set det på butikker, offentlig transport etc...

et eksempel- i min bedrift har hver avdeling sitt eget spiserom, med god plass, tilgang på gode vaskemuligheter etc. Fhi har anbefalt folk å ikke bruke hansker. Ledelsen har likevel innført hanskeplikt for å spise nisten. Det skjer slik: vi må stå i kø for å komme inn på spiserommet. mellomlederen står i døråpningen og hen har en hanskeboks med nitrilhansker i strl xxl, som er alt for store til 90% av de ansatte.Hen graver ut et par hansker og deler ut et par  hver person som må ta de på før man får lov å spise. Mellomlederen kommer inn sist og tar så på sine hansker....slik er alle sikret maksimal smittespredning fordi en person TROR det nytter... 

jeg gruer meg til den dagen ledelsen innfører krav om bruk av munnbind...

Anonymkode: 693b4...79c

Dette er jo helt fjernt, mye bedre å vaske hender før man spiser.

Anonymkode: d5c2e...ec1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hansker og munnbind gir falsk trygghet.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, edwardnigma said:

Hansker og munnbind gir falsk trygghet.

Hansker i enda større grad enn munnbind, tenker jeg. Hjelper jo ikke med hansker hvis man spiser, det er like lett å glemme seg og nyse i hånda om man har hanske på som når man ikke har det. 

Anonymkode: 7b548...d2f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Regner med finlandshette regnes som fullgodt alternativ. Kanskje ikke akkurat på sommeren, men store deler av året bør det gå bra.

Anonymkode: d410e...52c

Skrevet

Ville jo være rart om maske ble påbudt nå som utbruddet er over (for denne gang) i Norge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at på zalando selger flere merker tøy masker. 

Anonymkode: 26da3...292

• Liker 2
  • Opprett ny...