Gjest vekten72 Skrevet 27. juni 2005 #4 Skrevet 27. juni 2005 Et er et oppriktig spørsmål, for jeg føler av og til selv at jeg gjør det. Klarer ikke å se om det stemmer selv liksom. Har ikke en masse valker eller noe, men synes allikevel at det er for mye som disser... Har alltid vært vant til å være tynn, men etter at jeg ble voksen har jeg lagt på meg litt. Takk for svar.
Nella Skrevet 27. juni 2005 #5 Skrevet 27. juni 2005 Nei, du veier ikke for mye. Føler du deg litt "dissete" kan du jo begynne med litt styrketrening. Det strammer opp og hjelper på det.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2005 #9 Skrevet 28. juni 2005 Det er helt normalt at hud beveger seg og at den ligger "på utsiden" kroppen. Det som oppleves som "dissing" av mange er faktisk helt normal oppførsel for huden, og har ingenting med for mye fett å gjøre. Men som noen sier her, trening strammer opp og er sunt for både kropp og sjel! K
~sikka~ Skrevet 28. juni 2005 #10 Skrevet 28. juni 2005 Det kommer jo litt an på beinstruktur og da. Jeg veier for mye hvis jeg veier 64kg,- og jeg er 172 cm. Men jeg har veldig lette bein da.
Gjest Gjesten Skrevet 28. juni 2005 #11 Skrevet 28. juni 2005 Hallo De! Vekt betyr ingenting egentlig. Det viktigste er at du føler deg vel og at du trives med din egen kropp. Din BMI(body mass index) er 23, 8. Normalvekt ligger mellom BMI 20-25. En BMI under 18 indikerer underernæring, en BMI over 30 indikerer sykelig overvekt. Slik regner du ut din BMI: Vekt ganger vekt delt på høyde. Eks.: 64 kg ganger 64 kg = 4096. 4096 delt på 172 = 23,8. Du er således plassert "midt i smørøyet" i motsetning til svært mange andre. Føler du deg for slaskete og slapp, så bør du aktivisere deg med styrke og kondisjonstrening. Gul ost, smør og melk gir underhudsfett. Reduser inntaket og opplev virkningen. Nyt sommeren!
BAMBI<3 Skrevet 29. juni 2005 #12 Skrevet 29. juni 2005 Jeg er 170 høy og veier 72 kilo, har kraftig benbygning, men er i god form,trener 4 ganger i uka og spiser sunt men for liksom aldri vekk, det "lille ekstra" og legger på meg av den minste lille sjokoladebit. Til syvende og sist må man nok bare være fornøyd med det lille ekstra man har
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 29. juni 2005 #13 Skrevet 29. juni 2005 Nå er vel ikke bmi det beste målet heller da. Så vidt jeg vet tar det ikke hensyn til om du har kraftig beinbygning eller er muskuløs. Muskler veier mer enn fett, så det kan jo gi deg en helt "feil" bmi. Men personlig synes jeg langt i fra at du veier for mye trådstarter. Heller motsatt. Det viktigste er hva du føler deg vel med.
Gjest Gulltopp Skrevet 29. juni 2005 #14 Skrevet 29. juni 2005 Veier for mye i forhold til hva da? Du veier nok for mye til å være modell, og du er neppe veldig tynn heller, men det er langt derfra til å være tykk. Veier du mer enn du synes er pent, så veier du for mye, men trives du med kroppen din, så er antagelig vekten din helt fin. Det er egentlig ikke mulig å bedømme slikt uten å ha sett folk, for noen bærer vekten sin veldig godt, mens andre ikke gjør det.
Gjest *gjestjeg også* Skrevet 30. juni 2005 #15 Skrevet 30. juni 2005 BMI er regnet ut feil: Rette er vekt/høyde*høyde Dvs 64/ 2,9584= 21,63, altså lavere BMI enn det som først var regnet ut.
Mathias Skrevet 2. juli 2005 #16 Skrevet 2. juli 2005 Uten tvil nei. Men hva mener DU er for mye da? Jeg mener at overvekt er for mye...
Gjest Melk Skrevet 2. juli 2005 #17 Skrevet 2. juli 2005 Veier du mer enn du synes er pent, så veier du for mye, Dette synes jeg er en sannhet med sterke modifikasjoner, i disse anorexia-tider!!
Gjest Bellatrix Skrevet 2. juli 2005 #18 Skrevet 2. juli 2005 Dette synes jeg er en sannhet med sterke modifikasjoner, i disse anorexia-tider!! Jepp. Man kan veie 30 kilo og fortsatt synes man er tykk.
Bellybutton Skrevet 2. juli 2005 #19 Skrevet 2. juli 2005 Takk Gud for at den første BMI utregningen var feil! Jeg fikk sjokk!!! Var jo en stor forskjell på BMI=34 og den rette BMI=26,4......Det er fremdeles håp for meg!
Mathias Skrevet 2. juli 2005 #20 Skrevet 2. juli 2005 Takk Gud for at den første BMI utregningen var feil! Jeg fikk sjokk!!! Var jo en stor forskjell på BMI=34 og den rette BMI=26,4......Det er fremdeles håp for meg! bmi gir ikke rom for forskjelligheter i muskelmasse og entyngde. Jeg er nesten overvektig i følge bmi, og folk som ser meg vil heller si jeg er for tynn.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå