Gjest Syr slips Skrevet 27. juni 2005 #1 Skrevet 27. juni 2005 Hei! Jeg syr et slips, med oppskift på svensk. Strever med å oversette noen ord. Kan noen hjelpe? Pappersmall = papirmal? Pressa = stryke? Skarven = ? Tvärnåla = ? Fasturn = ? Skal ikke være lett
jolie Skrevet 27. juni 2005 #3 Skrevet 27. juni 2005 Vik = brett. Det står jo ikke i sammenhengen her, men vil tro at du skal brette (altså 'vik' her) og ikke at det er en brett (her er en 'vik') - om du skjønner forskjellen Pappersmall er en papirmal, ja. Pressa - usikker, men presse/stryke er nok riktig. Kan skarven være skillet? (jeg forstår det sånn etter diverse googling), evt er det en kant ('tvärnåla skarven' fx.) Tvärnåla --> tverrsy? (kaste over - heter det det? Sy kanten, liksom) Ved googling på fasturn får jeg opp at det er et ekstra tilbehør til Husqvarna symaskiner.. Google er bra, forresten
Gjest Litjmæ Skrevet 28. juni 2005 #4 Skrevet 28. juni 2005 Jeg kan jo svensk, men jeg er elendig på håndarbeid da :oops: Men å "skarva" er f.eks. å legge ned en kjole, så det er sikkert selve "nedbretten" eller hva det nå heter der man syr på :oops: Borde visst ikke gitt meg ut på dette...
Gjest Syr slips Skrevet 28. juni 2005 #5 Skrevet 28. juni 2005 Hehe Tusen takk, da ble det litt mer forståelig!
frizzbee Skrevet 28. juni 2005 #6 Skrevet 28. juni 2005 hvor fant du mønster til slips? Er det vanskelig?? ...jeg får sydd kjole til et bryllup i sommer, og kunne tenke meg å sy slips til samboeren min selv...
Gjest Syr slips Skrevet 28. juni 2005 #7 Skrevet 28. juni 2005 Jeg søkte på google, og fant en oppskrift hos Husqvarna. Har ikke startet å sy ennå, men den såg enkel og grei ut. Iallefall etter at alle svenske ord er forstått
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå