AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Jeg sitter og ser ut over en parkeringsplass og ser en liten VW parkere på handicap parkeringen. Ut spretter en dame lett på tå og går raskt over parkeringsplassen og inn på kjøpesenteret i stilletthæler. Jeg hadde selv handicap parkeringsbevis for 15 år siden da jeg hadde bekkenløsning og gangvansker etter svangerskap og fødsel, og avhengig av krykker for å ta meg fram. Jeg husker den gangen at det var veldig vanskelig å få handicapbevis, og jeg fikk det kun fordi jeg var alene med et lite barn og var avhengig av bil for å komme meg fram for jeg klarte ikke å gå 100 meter uten krykker. Nå er jeg heldigvis mye bedre og er ikke avhengig av verken krykker eller bil for å komme meg frem. Jeg reagerer på folk som går uanstrengt i full fart i høyhælte sko, og har handikap parkeringsbevis. Jeg kjenner en dame som er hardt skadet etter bilulykke Hun har gangvansker og store smerter, er avhengig av støttekontakt og hjemmehjelp for å fungere i sitt eget hjem. Hun har søkt fylkeskommunen de siste årene om å få TT kort slik at hun kan bruke taxi når hun skal til fysioterapi, lege og besøke sin sønn. Det får hun ikke innvilget fordi hun ikke er dårlig nok. Man må nesten være halvdød og 90 år gammel for å få det. Derfor lurer jeg på kriteriene for å få innvilget handikapbevis for bil.... Jeg tror flere døtre og sønner bruker handikapbevis ene til sine foreldre. Anonymkode: 1696a...e66
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 hun har vel en usynlig sykdom? Kan være så mangt. Anonymkode: e109b...8cb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Det er skikkelig, skikkelig vanskelig i de fleste kommuner. Anonymkode: bccbc...be9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 Det er utrolig vanskelig blitt fordi noen har misbrukt ordningen for mye. Anonymkode: 1654d...731 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Kanskje hun har for mann eller barn og har "glemt" at de ikke skal være med inn på butikken? Anonymkode: 89a53...604 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 Kanskje det egentlig ikke er hun som har det handikapbeviset.. At bilen tilhører noen hun kjenner er i familie med og at hun utnyttet beviset til egen egoisme akkurat den dagen. Ikke OK, men det kan være grunnen. Ellers så er det jo også slik at noen sykdommer går i bølger, slik som atakksvis MS. I en periode klarer ikke folk å gå mer enn 20 meter før de er helt utslitt og kroppen rister, mens de (vi, jeg har MS selv) i andre perioder er nesten friske akkurat når det kommer til dette med gange. For meg forandrer dette seg fra dag til dag og time til time noen ganger. Går aldri i høyhælte sko, men det har mer med personlig smak og stil å gjøre enn det har med sykdommen. Noen mener jo de har det bedre på høye heler enn i flate sko, dem om det. Men noen sykdommer er altså usynlige, og man er ikke like syk hvert minutt nødvendigvis, bare annethvert.. Anonymkode: f9f18...620 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 Det var nok noen andre i familien hennes som var handicappede. Man må være sterkt fysisk handikappet for å få handikapbevis på bilen.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 51 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Det var nok noen andre i familien hennes som var handicappede. Man må være sterkt fysisk handikappet for å få handikapbevis på bilen. Er det lov å kjøre rundt med f.eks sin brors bil med handicap parkeringsbevis? Anonymkode: 1696a...e66
Hr. Aktiv Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det lov å kjøre rundt med f.eks sin brors bil med handicap parkeringsbevis? Anonymkode: 1696a...e66 Ja hvis du er sjåfør for den som har beviset.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #10 Skrevet 22. mai 2020 Jeg har parkeringskort i bilen til bruk når jeg kjører med min mor som er rullatorbruker. Det hender jeg glemmer å ta det ut av ruta, men ville aldri ha funnet på å parkere på hc-plass uten henne i bilen. Som pårørende til bruker, vet man jo hvor viktig en sånn plass er. Dårlig gjort av dama som ikke hadde trøbel med å gå å stjele en slik plass 😔. Kortet følger forresten brukeren, og ikke bil. Min mors kort kan brukes av alle som har henne med. Anonymkode: b3dc7...3c6
Gjest theTitanic Skrevet 22. mai 2020 #11 Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter og ser ut over en parkeringsplass og ser en liten VW parkere på handicap parkeringen. Ut spretter en dame lett på tå og går raskt over parkeringsplassen og inn på kjøpesenteret i stilletthæler. Jeg hadde selv handicap parkeringsbevis for 15 år siden da jeg hadde bekkenløsning og gangvansker etter svangerskap og fødsel, og avhengig av krykker for å ta meg fram. Jeg husker den gangen at det var veldig vanskelig å få handicapbevis, og jeg fikk det kun fordi jeg var alene med et lite barn og var avhengig av bil for å komme meg fram for jeg klarte ikke å gå 100 meter uten krykker. Nå er jeg heldigvis mye bedre og er ikke avhengig av verken krykker eller bil for å komme meg frem. Jeg reagerer på folk som går uanstrengt i full fart i høyhælte sko, og har handikap parkeringsbevis. Jeg kjenner en dame som er hardt skadet etter bilulykke Hun har gangvansker og store smerter, er avhengig av støttekontakt og hjemmehjelp for å fungere i sitt eget hjem. Hun har søkt fylkeskommunen de siste årene om å få TT kort slik at hun kan bruke taxi når hun skal til fysioterapi, lege og besøke sin sønn. Det får hun ikke innvilget fordi hun ikke er dårlig nok. Man må nesten være halvdød og 90 år gammel for å få det. Derfor lurer jeg på kriteriene for å få innvilget handikapbevis for bil.... Jeg tror flere døtre og sønner bruker handikapbevis ene til sine foreldre. Anonymkode: 1696a...e66 Det er faktisk svært vanskelig å få, men så finnes det også sykdom som er variabel. Tenker da feks på en jeg kjenner med ms som på en god dag går ganske normalt men på en dårlig dag bruker rullestol i handicapbilen sin.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #12 Skrevet 22. mai 2020 Jeg har lurt på det samme. Tror det enten er korrupsjon/kameraderi ute og går, eller at handikapbevisene er falske. Anonymkode: 4aeab...6e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå