Gå til innhold

Var i begravelse. Flere klemte de pårørende.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det første så var det bare et visst antall i kirken. Vi var flere som måtte stå utenfor. Etterpå gikk alle med avstand til hverandre ned til graven etter at de kom ut med kisten. Jeg tenkte at folk var flinke. MEN når de skulle forlate stedet, så gikk flere bort og klemte pårørende. Kjenner jeg blir så oppgitt. Dette er jo ikke greit?

Flere var fornuftige og bate nikket og sa noen velvalgte ord. Hvorfor sette de pårørende i en slik situasjon at de blir klemt? 

Anonymkode: 37331...1db

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit? Hvorfor ikke? Denne begravelsen hadde nok klart seg utmerket uten noe Korona-politi.

Anonymkode: f83b4...e6a

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Å huffamei, da blir det sikkert 10 nye begravelser å gå i om 2 uker.

Anonymkode: 6feea...b0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig dumt å gjøre. Mulig det blir en begravelse i familien snart. I så fall, skal jeg ikke gå. 

Anonymkode: c86bc...c77

Gjest theTitanic
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første så var det bare et visst antall i kirken. Vi var flere som måtte stå utenfor. Etterpå gikk alle med avstand til hverandre ned til graven etter at de kom ut med kisten. Jeg tenkte at folk var flinke. MEN når de skulle forlate stedet, så gikk flere bort og klemte pårørende. Kjenner jeg blir så oppgitt. Dette er jo ikke greit?

Flere var fornuftige og bate nikket og sa noen velvalgte ord. Hvorfor sette de pårørende i en slik situasjon at de blir klemt? 

🙄🙄🙄🙄🙄

Hadde en av mine nærmeste dødd så ville jeg hatt en klem. 

Skrevet
12 timer siden, theTitanic skrev:

🙄🙄🙄🙄🙄

Hadde en av mine nærmeste dødd så ville jeg hatt en klem. 

+1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er umenneskelig å ikke få en klem eller annen berøring når man akkurat har mistet noen. Et nikk eller en Skype-samtale hjelper ikke en dritt. 

Anonymkode: 401f4...e0b

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er umenneskelig å ikke få en klem eller annen berøring når man akkurat har mistet noen. Et nikk eller en Skype-samtale hjelper ikke en dritt. 

Anonymkode: 401f4...e0b

viruset ser ingen forskjell mellom sørgende, personer i krise og andre. De samme reglene må derfor gjelde for alle. Hvor var politiet som burde utstedt bøter.,eventuelt fengslet etterlatte? I mange land ville de etterlatte måttet sone mange år i fengsel etter en slik seanse.

Anonymkode: d853c...71f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde begravelse for min far for et par uker siden, flere som klemte oss der selv om iallefall jeg rygget litt unna og prøvde unngå det. Tror mange synes det er vondt å ikke få trøstet. 

Anonymkode: 79867...387

Skrevet

Det er fort gjort å glemme seg i en slik situasjon. Personlig har jeg håndhilset og prøvd å håndhilse helt på automatikken flere ganger de siste månedene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

viruset ser ingen forskjell mellom sørgende, personer i krise og andre. De samme reglene må derfor gjelde for alle. Hvor var politiet som burde utstedt bøter.,eventuelt fengslet etterlatte? I mange land ville de etterlatte måttet sone mange år i fengsel etter en slik seanse.

Hva de blir straffet med i andre land har ingen betydning for oss

Anonymkode: 88016...bb5

• Liker 6
Gjest loveli
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om jeg var den pårørende, rett og slett fordi at sorgen kanskje hadde vært så tung at ingenting betydde noe. Bloggere drar på fest liksom (ikke at det er et gyldig argument, jeg vet det, men man er ikke alltid rasjonell når man er i dyp sorg). Men om jeg var gjest og var den som gav klem til den som hadde den tyngste sorgen (nærmest den avdøde) hadde jeg nok ikke gjort det.

Gjest loveli
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I flere land blir man drept for å være homofil... hva de gjør i andre land spiller ingen rolle.

Erna håndhilset, eller prøvde å håndhilse, rett etter sin egen pressekonferanse om korona. Husker du det? De fleste av oss har vært uforsiktige og gjort feil både bevisst og ubevisst gjennom denne pandemien. Vi er bare mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Du burde heller bekymre deg over at tusenvis(?) av folk i Tromsø stimlet sammen for å gå på ski i midnattssola. 

https://www.nordlys.no/, jeg har ikke abonnement, men det trenger man ikke for å se mengden av folk. 

Anonymkode: 30823...94e

AnonymBruker
Skrevet

Av alle ting man kan kritisere i denne tiden er klemming i en begravelse virkelig ikke en av de. 

Ikke at det helt kan sammenlignes, men jeg ble plutselig akutt syk og var en stund på sykehus alene fordi ingen fikk lov til å besøke meg. Det var så deilig å komme hjem og få en god klem og fysisk nærhet. Det behovet for at noen holder rundt deg der man kjenner varmen til den andre personen har jeg sjeldent hatt, men jeg kommer ikke akkurat til å undervurdere dette igjen. Vis litt omtanke. Det er ikke noen klemmer i en begravelse som utfordrer spredningen. 

Anonymkode: db2ed...903

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva de blir straffet med i andre land har ingen betydning for oss

Anonymkode: 88016...bb5

Klart det er av betydning hvilken straff andre ser på som rimelig.  I Norge ville likevel bøtelegging, trolig mellom 100.000 og 500.000 kroner vært rimelig uten fengselsstraff i tillegg, vi har jo et lavt straffenivå her i landet. Mange ville dog vært uenige i en slik mild reaksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å stå oppi hverandre under hele begravelsen. Å stå inntil og ta på hverandre i hvor nå lenge en begravelse varer. Og det å gi én hadeklem. Det er lov å ha litt empati og forståelse for at noen faktisk trenger en klem, når ting er vanskelig. Uavhengig av corona. 

Anonymkode: 60489...f21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av alle ting man kan kritisere i denne tiden er klemming i en begravelse virkelig ikke en av de. 

Ikke at det helt kan sammenlignes, men jeg ble plutselig akutt syk og var en stund på sykehus alene fordi ingen fikk lov til å besøke meg. Det var så deilig å komme hjem og få en god klem og fysisk nærhet. Det behovet for at noen holder rundt deg der man kjenner varmen til den andre personen har jeg sjeldent hatt, men jeg kommer ikke akkurat til å undervurdere dette igjen. Vis litt omtanke. Det er ikke noen klemmer i en begravelse som utfordrer spredningen. 

Anonymkode: db2ed...903

Det er klart at dette er behagelig, men det må forbys pga smittefaren. Det beste hadde vært om all berøring mellom mennesker ble forbudt og straffbar.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart at dette er behagelig, men det må forbys pga smittefaren. Det beste hadde vært om all berøring mellom mennesker ble forbudt og straffbar.

Da hadde menneskeheten dødd ut, siden babyer har behov for fysisk kontakt for å leve. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da hadde menneskeheten dødd ut, siden babyer har behov for fysisk kontakt for å leve. 

Det blir nok aktuelt med visse unntak, f.eks. for babyer, ved fødsler og visse krav til fysisk undersøkelse/ behandling i helsevesenet.

• Opprett ny...