AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Det ser man tydelig etter at viruset kom til Norge. Plutselig er nesten alle blitt eksperter på virus, smittevern, smittespredning osv, belærer andre folk og virker skråsikre i sine vurderinger. Det samme skjedde da lavkarbo og ketogent kosthold ble populært i Norge - plutselig dukket det opp masse eksperter på feltet. Eller miljø - akkurat det samme. Hva kommer dette av? Anonymkode: 09f1a...699
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Sånn har det blitt. Folk stoler mindre og mindre på fagkompetanse, og mer og mer på den "ekspertisen" de henter ut fra sin egen rumpe. Anonymkode: 78bd7...afe 9
Kågebruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Det er ganske skremmende. Det er nok en del av dumbing down tendensen. Alt må fortelles på en fengende og morsomt måte. Folk som har peiling er altfor nyanserte som regel. Det gir ikke nok klikk. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn har det blitt. Folk stoler mindre og mindre på fagkompetanse, og mer og mer på den "ekspertisen" de henter ut fra sin egen rumpe. Anonymkode: 78bd7...afe Haha, fantastisk. Må føye til: 2020 - > selvoppnemnte eksperter på KG 😂 Anonymkode: a54ba...61f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Det er ingen "eksperter". Alle sitter og gjenforteller det de daglig leser i media. Det er veldig få egne meninger, kun ekko fra media hele tiden. Jeg kan lese noe på VG, gå inn på KG 2 min etter og se noen presentere det som sitt eget. Ingen link i HI, den kommer først senere, når nok folk har etterspurt den. På den måten fåes debatten igang og TS har et foreløpig våpen, siden ikke alle som svarer har fått med seg nyheten enda. Folk er blitt ekko og fremstår som uten selvstendige meninger. Spesielt Coronaforumet kryr av folk som kappes om å komme først med det siste. Noen der er helt maniske. Anonymkode: ea0a8...408 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ser man tydelig etter at viruset kom til Norge. Plutselig er nesten alle blitt eksperter på virus, smittevern, smittespredning osv, belærer andre folk og virker skråsikre i sine vurderinger. Det samme skjedde da lavkarbo og ketogent kosthold ble populært i Norge - plutselig dukket det opp masse eksperter på feltet. Eller miljø - akkurat det samme. Hva kommer dette av? Anonymkode: 09f1a...699 Hva sikter du til - "eksperter" i media, eller "eksperter" på internettfora som KG? Sistnevnte er vel hverken nytt eller spesielt for Norge, mange har og har hatt sterke meninger, det nye er at de har fått en plattform å uttrykke seg på der de når langt flere enn på puben og i familieselskapet. Det er jo opp til deg hvor mye vekt du vil legge på en uttalelse til en "ekspert" på KG Derimot hvis media slipper til mange med tvilsom kompetanse kan det være et problem siden media forventes å ha en viss troverdighet... Anonymkode: 1d366...8b1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: På den måten fåes debatten igang og TS har et foreløpig våpen, siden ikke alle som svarer har fått med seg nyheten enda. Du vet at forum og debatt ikke sidestilles med krig? Poenget er å få i gang en debatt, og det kreves ingen lenke for å gjøre det. Ser ikke helt at dette er noe problem, og ser heller ikke relevansen ovenfor at det har blitt mange eksperter på området. Et område vi ser klart at mange her inne på KG IKKE gjør, er å følge hva avisene skriver. Mange drar det myyyyye lenger, og finner på sine egne råd som aldri har vært i nærheten av det som blir publisert. Ja, media var med på å starte dette, men folket klarte fullstendig fint å selv videreføre det. Og helt utenfor mediaenes kontroll tilsynelatende. Anonymkode: 5ee8b...f38
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet at forum og debatt ikke sidestilles med krig? Poenget er å få i gang en debatt, og det kreves ingen lenke for å gjøre det. Ser ikke helt at dette er noe problem, og ser heller ikke relevansen ovenfor at det har blitt mange eksperter på området. Et område vi ser klart at mange her inne på KG IKKE gjør, er å følge hva avisene skriver. Mange drar det myyyyye lenger, og finner på sine egne råd som aldri har vært i nærheten av det som blir publisert. Ja, media var med på å starte dette, men folket klarte fullstendig fint å selv videreføre det. Og helt utenfor mediaenes kontroll tilsynelatende. Anonymkode: 5ee8b...f38 Foreløpig våpen = TS kan argumentere hardt og deretter dokumentere de nye påstandene denne har med en link. Etter at linken er presentert, roer folk seg ned med motargumenter, da TS har beviselig ryggdekning. En kan fint nevne våpen uten at krig trenger være representert. Eksempler på dette er jakt og leirdueskyting. Anonymkode: ea0a8...408
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 Mange sitter nok på høy kompetanse, men får vel ikke "briljere" med den før det aktuelle temaer blir dagsaktuelt. Og i tillegg har du mange selvutnevnte eksperter, jeg regner med det er disse du sikter til. Jeg for min del har både utdanning og jobb innen smittevern, og har tatt mange virologifag. Alikevel skal Tove på 62 år belære meg, uten noe som helst bakgrunn. Hun vet jo best siden hun har lest det på Facebook 🙄 Anonymkode: ba52c...c73 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #10 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange sitter nok på høy kompetanse, men får vel ikke "briljere" med den før det aktuelle temaer blir dagsaktuelt. Og i tillegg har du mange selvutnevnte eksperter, jeg regner med det er disse du sikter til. Jeg for min del har både utdanning og jobb innen smittevern, og har tatt mange virologifag. Alikevel skal Tove på 62 år belære meg, uten noe som helst bakgrunn. Hun vet jo best siden hun har lest det på Facebook 🙄 Anonymkode: ba52c...c73 Der er spesielt det siste avsnittet ditt jeg sikter til. På kornet. Anonymkode: 09f1a...699 1
Anbefalte innlegg