Gå til innhold

Hvorfor har ikke folk på fly fallskjerm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er rart at alle fly ikke har fallskjerm? 
i tilfelle det skulle skje noe med flyet så er det mye tryggere at folk hopper ut av dørene og vinduene med fallskjerm enn at de dør inne i flyet. 
hvorfor er det ikke slikt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi at dersom man ikke vet hvordan man bruker den og hopper ut vil man dø.

Fly kan alltid sveve et stykke, men trenger å lande på noe flatt. Derfor vil de blant annet prøve å lande på vann ved krise, som er grunnen til flytevesten

Anonymkode: 39056...818

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Ishm skrev:

i tilfelle det skulle skje noe med flyet så er det mye tryggere at folk hopper ut av dørene og vinduene med fallskjerm enn at de dør inne i flyet. 

Hvordan mener du at et menneske skal klare å komme seg ut av et flyvindu?.

Det er ikke bare å hoppe ut fra et fly i fallskjerm med tanke på fart, høyde og det å unngå å smelle inn i vinger og motorer, hvordan ser du for deg at en sånn situasjon skal gå rolig for seg uten at det blir panikk?.    

Anonymkode: 75041...f6d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi at dersom man ikke vet hvordan man bruker den og hopper ut vil man dø.

Fly kan alltid sveve et stykke, men trenger å lande på noe flatt. Derfor vil de blant annet prøve å lande på vann ved krise, som er grunnen til flytevesten

Anonymkode: 39056...818

Kan jo være opplæring for alle! Eller ihvertfall for dem som ønsker 

Anonymkode: c1932...d44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplæring i fallskjerm er mer enn 15 minutter før flyet letter. 

Så det er tryggest for alle at flyet lander på vannet. 

Anonymkode: d3b80...f13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av samme grunn som det ikke er katapult-stoler i biler.

Anonymkode: fb60a...0bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes flyene selv burde ha en gigafallskjerm, slik at hvis det får motorstopp kan det bare dale sakte ned til bakken igjen.

Anonymkode: 142bc...263

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes flyene selv burde ha en gigafallskjerm, slik at hvis det får motorstopp kan det bare dale sakte ned til bakken igjen.

Anonymkode: 142bc...263

HAHAHAHAHA!!! AAAaaawww så søt tanke😊❤️ Ser det for meg. 

Mange flytragedier skjer selve ulykken i lufta. Eksplosjoner osv, så da er det vel nytteløst med fallskjerm. Er ikke bare sånn at flyet bare slutter å fungere og seiler bortover himmelen til det styrter. Ulykkene skjer jo ofte pga brann, eksplosjoner og passasjerene grilles og dør før flyet treffer bakken. 

Sørger alltid for å sette meg nærmest mulig halen, for det er visst der man er tryggest ved styrt. Men vil man egentlig overleve en flystyrt? 🤔

Anonymkode: 94da8...1a7

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo være opplæring for alle! Eller ihvertfall for dem som ønsker 

Anonymkode: c1932...d44

Autoutløsning på 1000 fot ordner dette.

Anonymkode: 31d40...916

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange flytragedier skjer selve ulykken i lufta. Eksplosjoner osv, så da er det vel nytteløst med fallskjerm. Er ikke bare sånn at flyet bare slutter å fungere og seiler bortover himmelen til det styrter. Ulykkene skjer jo ofte pga brann, eksplosjoner og passasjerene grilles og dør før flyet treffer bakken. 

Sørger alltid for å sette meg nærmest mulig halen, for det er visst der man er tryggest ved styrt. Men vil man egentlig overleve en flystyrt? 🤔

De aller fleste overlever faktisk når de er i flyulykker. https://www.bbc.com/news/amp/world-45030345

Anonymkode: 8f2df...99e

AnonymBruker
Skrevet

hvor vil du helst dø? Inne i flyet eller ute i ødemarken? Flyene holder seg ikke langs veiene, så du vil ikke overleve om du hadde hatt en fallskjerm og du landet på bakken i live.

Anonymkode: e21a5...81b

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor vil du helst dø? Inne i flyet eller ute i ødemarken? Flyene holder seg ikke langs veiene, så du vil ikke overleve om du hadde hatt en fallskjerm og du landet på bakken i live.

Anonymkode: e21a5...81b

Må man lande i ødemarken? Og vil ikke folk lete etter en om en gjør det? Og hvor vanskelig er det å ha en tracker i fallskjermen?

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt rimelig å lure på dette, jeg! Hver rad kunne hatt en selvutløsende fallskjerm, for eksempel. Hvis det skjer en eksplosjon trenger jo ikke alle dø, så det holder at man prøver å redde flest mulig. Og tracker burde være en selvfølge!

Det med å lande i vann er utrolig vanskelig, spesielt ved bølger og/eller vind, for vingene må treffe vannet samtidig.
JA til flyfallskjermer!

Anonymkode: 9f9de...d2b

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er visst din svarte svane. https://en.wikipedia.org/wiki/Cirrus_Airframe_Parachute_System

Anonymkode: 509d6...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Vanlige passasjerfly flyr for fort til at kroppen din tåler å hoppe ut av det, og det flyr så høyt at du ikke kan puste i lufta der, og det er kaldt der oppe. Om dette skal funke må du vente til flyet har kommet lavt nok til at du klarer deg uten romdrakt, og så må flyet ha en bremseskjerm så det ikke går så fort, og så må alle hoppe ut på en gang før det treffer bakken, for når det har bremset nok til at du klarer hoppet, så detter det fort ned på bakken. Det er nok tryggere å gjøre en nødlanding. 

Anonymkode: 7a81b...7c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Ishm skrev:

Enig! På fly har man redningsvester!? Like dumt som om man hadde hatt en fallskjerm til hver på passasjerbåter!

Anonymkode: 87264...1be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig! På fly har man redningsvester!? Like dumt som om man hadde hatt en fallskjerm til hver på passasjerbåter!

Anonymkode: 87264...1be

Jeg har også lurt på om noen har overlevd flystyrt på grunn av flytevestene, og det er det visst:

https://www.quora.com/Has-anyones-life-been-saved-by-a-life-jacket-in-a-passenger-aeroplane

Anonymkode: bbf0d...966

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Greit å sjekke hvilke fly det kan brukes på før du poster.

Selvfølgelig vet jeg hvilke fly de brukes på. Poenget er at de fins, noe du ikke visste.

Anonymkode: 509d6...1d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...