AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #21 Skrevet 22. mai 2020 Oppmerksomhet og oppmerksomhet.. Jeg syntes det var en praktisk, kjapp og koselig måte å annonsere famileøkningen på. Har ikke Gud og hvermann på hverken face eller insta, pleier heller ikke spy ut bilder ellers av avkommene. Anonymkode: ce249...e53 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #22 Skrevet 22. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi... De har et sterkt behov for oppmerksomhet. Ofte er det også slik at de har lite å vise til annet enn at de klarte å bli gravide. De som ikke trenger offentlig oppmerksomhet av hvermannsen har som regel god utdannelse, er trygge på seg selv, kan vise til annet. Synd men sant Anonymkode: b4476...2e4 Sludder og pølsevev! Ser like mange nyfødt bilder fra masteutdannede som alle andre... Anonymkode: d0a1d...215 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #23 Skrevet 22. mai 2020 Jeg har kun nærmeste venner og familie på face. Derfor var det like greit å legge det ut der, enn å få ørten anrop og meldinger på telefonen. Anonymkode: 674ad...db5 1
Maleficenta Skrevet 22. mai 2020 #24 Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er litt nysgjerrig på hva folk flest velger, og hvorfor. Hvorfor eller hvorfor skal du ikke legge ut om graviditeten din på sosiale medier? Vet mange legger ut bilde av graviditetstest, noen legger ut ultralydbilde, mens andre deler bilde av sin nyfødte baby på hele Facebook/Instagram Synes det virker som det ikke er så veldig mange som velger å ha denne tingen privat? Altså å ikke dele offentlig? Jeg har selv aldri delt mine graviditeter på sosiale medier, og kjenner heller ingen behov for det. Jeg deler kun slike bilder og nyheter med familie og venner. Så jeg lurer oppriktig på hva denne deletrangen kommer av? Noen tanker/meninger om dette?:) Anonymkode: a9b8f...ea7 Er vel av samme grunn som man deler alt annet, som ny hårfrisyre, treningsbilder, bryllupsbilder, forlovelser, osv... 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #25 Skrevet 22. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi... De har et sterkt behov for oppmerksomhet. Ofte er det også slik at de har lite å vise til annet enn at de klarte å bli gravide. De som ikke trenger offentlig oppmerksomhet av hvermannsen har som regel god utdannelse, er trygge på seg selv, kan vise til annet. Synd men sant Anonymkode: b4476...2e4 Jeg har høy utdannelse, er veldig trygg på meg selv og har oppnådd svært mye jeg er stolt av i livet. Likevel delte jeg fødselen av min første på facebook. Jeg synes det er utrolig koselig å se folk annonsere at de skal bli/har blitt foreldre. Jeg har ikke en haug med ukjente på facebook, men jeg har feks tidligere klassekamerater som jeg ikke lenger har så mye kontakt med. Da synes jeg det er trivelig når folk annonserer at de har byttet jobb, flyttet, fått barn osv. Gøy om vi skulle treffes å kunne snakke om det og vite hvor folk er hen i livet. Derfor valgte vi å annonsere det selv og da vår første ble født. Om man synes det er teit/irriterende kan man scrolle forbi eller slette meg som venn. Anonymkode: 44fb3...b51 14
Blatter Skrevet 22. mai 2020 #26 Skrevet 22. mai 2020 Hvorfor er det du deler/ legger ut på sosiale medier bedre enn de som deler familieliv og graviditet? Hva er det som gjør at det er så «mye værre» å dele det enn hyttetur, feriereiser, måltider, kulturelle opplevelser ol? det handler vel om at man er stolt over det man har og er, og ønsker å dele det med venner og kjente😊 nå er det slik at man ikke må følge eller like noe/noen, så ser man noe man ikke liker så kan man slette vedkommende/eller bare scrolle videre😊 alt er uansett ikke like interessant for alle, men det betyr ikke at det er feil å legge ut/dele. 4
Maleficenta Skrevet 22. mai 2020 #27 Skrevet 22. mai 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner heller ikke det, det er helt likegyldig for meg at Marte fra klassen på ungdomsskolen har fått unge. Hvis man skal fortelle det kan man vel heller sende en melding Anonymkode: 35772...015 Er jo enklere enn å sende individuelle mld til de det gjelder. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #28 Skrevet 22. mai 2020 Jeg delte på en privat Instagram konto med bare nære venner. Tror alle visste det allerede. Her kommer jeg også til å dele et og annet bilde av barnet (tror jeg). Har også en offentlig Instagram konto med en del følgere i tilknytning til min hobby. Her har jeg ikke delt noe ennå, men vurderer det. Det blir isåfall på en helt annen måte, og her kommer det heller ingen bilder av barnet. Anonymkode: d5543...eee
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #29 Skrevet 22. mai 2020 7 minutter siden, Maleficenta skrev: Er vel av samme grunn som man deler alt annet, som ny hårfrisyre, treningsbilder, bryllupsbilder, forlovelser, osv... Nei og jeg skjønner ikke greia med det heller. De fleste har vel 100-300 venner på fb, og man kan neppe si at man er gode venner med alle dem. Så da kan man jo likeså skrive annonsere det i avisa, for det er nesten like offentlig som å dele med 300 «venner» på face. Føler det er et oppmerksomhetsbehov de må ha dekket, jeg får ihvertfall litt avsmak på vedkommende når de begynner å legge ut slike bilder til gud og enhver mann. For det er jo det de gjør. Hadde de kun ville vist det frem til familie og de nærmeste så hadde de tatt seg bryet med å sende melding eller bilde til kun dem det gjelder og som har noe med det. Det koster ikke mange kaloriene og er veldig enkelt med dagens teknologi. Dumt at folk skal gjemme seg bak et argument som «fint å vise til familie og venner» når det egentlig et oppmerksomhet og likes de craver etter. For så stor familie har de ytterst færreste. Anonymkode: a9b8f...ea7 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #30 Skrevet 22. mai 2020 Fordi det å få barn er en såpass stor begivenhet at det er naturlig å dele det med bekjentskapskretsen. De nærmeste var selvfølgelig klar over både graviditet og fødsel allerede, men for resten er det enklere å legge ut en melding på SoMe enn å skrive tidenes gruppe-mail, liksom. Har også venner spredt rundt om i verden etter å ha bodd på mange forskjellige steder, så det er ikke sånn at alle vi kjenner ville visst det likevel fordi vi omgås i det daglige. (Syns forøvrig sammenligningen med tidligere tiders annonse i avisen er god - det er akkurat den funksjonen det fyller. Hva nå enn mange her i tråden synes å tro, gjorde ikke folk det heller for å få "oppmerksomhet og likes".) Derimot kunne det ikke falle meg inn å dele ørten bilder av gravidmagen, eller av baby nå som hun er født for den del. Det holder med en annonsering. Og om folk blir irriterte av at andre deler av begivenheter fra livet sitt på SoMe, så er det altså helt frivillig å følge med. Anonymkode: 79c7f...cae 1
Maleficenta Skrevet 22. mai 2020 #31 Skrevet 22. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei og jeg skjønner ikke greia med det heller. De fleste har vel 100-300 venner på fb, og man kan neppe si at man er gode venner med alle dem. Så da kan man jo likeså skrive annonsere det i avisa, for det er nesten like offentlig som å dele med 300 «venner» på face. Føler det er et oppmerksomhetsbehov de må ha dekket, jeg får ihvertfall litt avsmak på vedkommende når de begynner å legge ut slike bilder til gud og enhver mann. For det er jo det de gjør. Hadde de kun ville vist det frem til familie og de nærmeste så hadde de tatt seg bryet med å sende melding eller bilde til kun dem det gjelder og som har noe med det. Det koster ikke mange kaloriene og er veldig enkelt med dagens teknologi. Dumt at folk skal gjemme seg bak et argument som «fint å vise til familie og venner» når det egentlig et oppmerksomhet og likes de craver etter. For så stor familie har de ytterst færreste. Anonymkode: a9b8f...ea7 Ja men mange deler jo og i avisen. Jeg delte kun på fb for jeg leser ikke avisen
Diamant20 Skrevet 22. mai 2020 #32 Skrevet 22. mai 2020 En nyfødt forandrer seg så mye at jeg ikke ser problemet med å dele et utskyldig bilde av det 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #33 Skrevet 22. mai 2020 For meg hadde det handlet om å effektivt få fortalt alle som bryr seg om at nå har babyen kommet/vi skal ha baby. Hadde ikke lagt ut bilde av babyen, kun informasjoenn. Så hadde de som er venner med meg på facebook, men ikke bryr seg fått tåle en uinteressant post i feeden. Nå har ikke jeg vært gravid, og ønsker ikke barn, men om jeg ble det så hadde det nok blitt en samtale med mine foreldre og søster, samt svigerforeldre og søsknene til mannen (og eventuelle andre han var opptatt av å fortelle det til selv). Så hadde jeg tenkt at de kunne få noen dager på seg til å fortelle de de selv var interessert i å fortelle personlig før jeg la det ut på facebook for "allmennheten". Dette for å slippe å ta den samtalen med alle jeg eventuelt ville treffe på i butikken o.l underveis i svangerskapet. Og så hadde ingen blitt glemt heller. Poenget er, jeg hadde lagt det ut nettopp fordi jeg ikke er interessert i å måtte fortelle det ørten ganger og ta den samme samtalen med alle. Anonymkode: be2d9...9e0 3
Anjatapinjata Skrevet 22. mai 2020 #34 Skrevet 22. mai 2020 Jeg delte da jeg har venner og familie på Facebook som jeg ikke snakker med daglig. Synes det er en viktig del av livet å en god nyhet å dele. Synes også det er hyggelig når jeg ser venner og kjente får barn også 😊 vet om flere som ikke deler også og det er helt greit. Det er opp til hver enkelt synes jeg😊 Fant også ut via some at min tidligere bestevenninne skulle ha barn to mnd etter meg så vi har gjenopptatt litt av kontakten pga dette, selvom hun nå bor utenlands 😊 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #35 Skrevet 22. mai 2020 Jeg har ikke delt, vet samboer syntes tanken var gøy men det har ikke blitt noe av. Må uansett si at jeg elsker når venner og bekjente legger det ut på sosiale medier, om det er nysgjerrighet eller glede kan man jo diskutere men kanskje en god blanding. Jeg synes tanken hadde vært fin mtp å kunne dele det med gamle venner eller slekt man sjeldent prater med, men samtidig så er det en del av meg som ikke forstår hvorfor folk vi aldri snakker med skulle fått vite om nyheten. Jeg er litt dratt imellom, jeg er ikke den som liker så mye oppmerksomhet så sikkert derfor jeg ikke har delt. Anonymkode: 4f4e6...492
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #36 Skrevet 22. mai 2020 Fordi de er mer opptatt av å få oppmerksomhet enn å beskytte ungen sin. Synes det er kvalmt når folk deler ultralyd bilder, ikke engang inne i magen skal barne få fred fra eksponering. Tragisk! Anonymkode: 5db85...edc 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #37 Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de er mer opptatt av å få oppmerksomhet enn å beskytte ungen sin. Synes det er kvalmt når folk deler ultralyd bilder, ikke engang inne i magen skal barne få fred fra eksponering. Tragisk! Anonymkode: 5db85...edc Hva mener du med eksponert? Det må da vel være lov å dele et bilde i ny og ne? Syns samfunnet er blitt litt vel pervertert hvis man ikke tåler å se et ultralydbilde en gang ! Hvordan gjør du i det virkelige liv? Kler ungene dine i heldekkende klær så ingen kan se dem? Jeg delte aldri graviditet på Facebook. Delte ultralydbilde og et par gravid/magebilder på insta og snap der jeg har privat konto. Syns da bare det var hyggelig! Det var jo for å dele noe stort med familie, kjente og venner Anonymkode: b11b7...fcb 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #38 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med eksponert? Det må da vel være lov å dele et bilde i ny og ne? Syns samfunnet er blitt litt vel pervertert hvis man ikke tåler å se et ultralydbilde en gang ! Hvordan gjør du i det virkelige liv? Kler ungene dine i heldekkende klær så ingen kan se dem? Jeg delte aldri graviditet på Facebook. Delte ultralydbilde og et par gravid/magebilder på insta og snap der jeg har privat konto. Syns da bare det var hyggelig! Det var jo for å dele noe stort med familie, kjente og venner Anonymkode: b11b7...fcb Får håpe ungene dine synes det er like hyggelig da. Anonymkode: 5db85...edc 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #39 Skrevet 22. mai 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Fordi... De har et sterkt behov for oppmerksomhet. Ofte er det også slik at de har lite å vise til annet enn at de klarte å bli gravide. De som ikke trenger offentlig oppmerksomhet av hvermannsen har som regel god utdannelse, er trygge på seg selv, kan vise til annet. Synd men sant Anonymkode: b4476...2e4 Så utrolig latterlig! Jeg har høy utdannelse innenfor et veldig ettertraktet område og jeg delte på facebook når mitt barn ble født. Anonymkode: 11b98...899 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #40 Skrevet 22. mai 2020 Skjønner det ikke jeg heller. Det er vel noe å være stolt av, vise frem noe. Selv blokkerer jeg/fjerner slike ting for det er jo alltid hyggelig å bli påminnet om at man aldri blir mamma selv. Anonymkode: 0eaa9...ad1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå