Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er relativt ung på arbeidsplassen. Jeg jobber med logistikk for et stort selskap og har en master i business. Jeg fikk en fin tittel da jeg startet og vi ble enige om at stillingen skulle tilpasses den aktuelle kandidat. Det står fortsatt i min arbeidsbeskrivelse.

Jeg har jobbet der i snart 4 år og begynner innse at jeg fortsatt godtar/ blir behandlet som en "trainee". Det er en ganske mannsdominert avdelig med menn på 50+

Det er særlig en kollega som krever at jeg hjelper han med de "kjedelige" oppgavene. Dette er hans område og hans ansvar. Jeg har sagt ja når han har bedt meg om hjelp fordi stillingen min er alt og ingenting, og ettersom han var med i ansettelsesprosessen, forventer han at jeg hjelper til når det trengs.

Jeg har også fått som oppgave å renskrive gamle rutinebeskrivelser

Jeg føler meg litt snytt og utnyttet.

Jeg rekker ikke å innfri alles forventninger. 

Hva gjør jeg når slike forespørsler stadig vekk dukker opp?

Hvordan kan jeg få det bedre?

Har snakket med sjefen om å få utviklende oppgaver, men det ender bare med at jeg får flere oppgaver på toppen av det andre. Han ordner ikke opp i det underliggende problemet. Tok det opp med min kollega på en veldig fin måte, men han sier det er forventet at vi hjelper til.

Anonymkode: 47e66...261

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt med meg sekken og funnet en ny jobb 😎 du har vært der i fire år - det er på høy tid å bytte jobb etter fire år når du er i starten av karrieren. 

Anonymkode: ce668...f30

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt på tide med ny jobb. Sørg for en bedre stillingsbeskrivelse/arbeidsoppgaver neste gang. Og ikke si ja like lett/ofte neste gang. Det er veldig lett å utnytte de unge, nye som kommer. Hos oss var det "sånt man gjør." 

Anonymkode: d6272...0f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...