AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #21 Skrevet 22. mai 2020 Jeg bar baby i bæresele/sjal, dagen lang. Kom meg litt ut, bar baby der også. Var en kombinasjon av koselig og jævlig. Anonymkode: ae613...365
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #22 Skrevet 22. mai 2020 Jeg er overhodet ikke en bæremamma, og da nummer 2 ble født og hatet å ligge i vogn ble jeg ganske fortvilet. Hun hatet bæresele også for den saks skyld 😅 å ligge på armen var hun fornøyd med. Men, jeg skulle både hente og levere storebror i barnehagen, så ned i vogn måtte hun. Etterhvert gikk det seg helt fint til og så var hun strålende fornøyd med å ligge der. Barn nummer 2 må ofte "finne seg i" å vente litt, nettopp fordi man ikke har flere hender og eldre søsken også trenger sitt, og da opplever nok en del også at ting går seg til. Jeg ville ikke gitt opp vogna, prøv litt hver dag. Anonymkode: 99ac8...5b6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #23 Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, Albbas skrev: Tja, hvorfor ville du heller hatt 5 timer med trilling hver dag? Med bæring kan du tross alt sitte foran tv-en med en kald kopp kaffe, eller vaske huset, brette klær eller lese en bok mens det høljer ned ute. Jeg tror ikke klistremerkebabyer er vanligere nå enn før, continuum concept ble jo publisert på 70-tallet. Men sosiale medier har nok gjort klistremerkebabyer mer allment kjent. Det er fortsatt mer vanlig å IKKE ha sånne babyer, i begge barselgruppene mine har jeg vært den eneste med vognnekt. Jeg er enig i at den tiden går fort, og jeg synes allerede det er vemodig at jeg aldri skal bære på en sovende klump i timevis, vel vitende om at hun føler seg så trygg som overhodet mulig. ❤️ Fordi jeg liker å gå tur 😀. Men var heldig og hadde en som sov hvor som helst, og nesten litt for mye de første 3 - 4 mnd., så jeg slapp unna de utfordringene. Anonymkode: bbecb...71a
Gjest Albbas Skrevet 22. mai 2020 #24 Skrevet 22. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg liker å gå tur 😀. Men var heldig og hadde en som sov hvor som helst, og nesten litt for mye de første 3 - 4 mnd., så jeg slapp unna de utfordringene. Anonymkode: bbecb...71a Men man kan jo gå masse tur med bærebaby også! Du kommer til flere steder med baby i sjal/sele enn med en vogn. 😄 Ikke meninga å overtale deg altså, mer ment som et positivt fokus på det å ha en bærebaby. Når man først har det er det jo greit å fokusere på de positive sidene. Jeg syns ikke det har vært så ille. Det verste må jo være å ha baby som må bæres men ikke liker bæretøy. 😨 Da er det fort gjort å få fysiske plager!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #25 Skrevet 22. mai 2020 babocush eller 4moms mamaRoo?🤷🏻♀️ Anonymkode: e7b72...877
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #26 Skrevet 22. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Fordi jeg liker å gå tur 😀. Men var heldig og hadde en som sov hvor som helst, og nesten litt for mye de første 3 - 4 mnd., så jeg slapp unna de utfordringene. Anonymkode: bbecb...71a Jeg vet ikke hvor mange timer jeg satt foran blokka vår med sovende baby i vogn. Hadde vært bedre med en bærbaby. Anonymkode: f76f3...449 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #27 Skrevet 22. mai 2020 Jeg har en som ligger fint i vogn på tur, men nekter å sove noe annet sted enn på armen innendørs. Hun haaater bæresjal og vogn innendørs er helt uaktuelt, senga eller enhver flate er kun greit på natta (og det tok nesten tre måneder før hun godtok det). Så da sover hun på armen da, vi bytter på å holde henne. Anonymkode: 68c02...2a1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #28 Skrevet 23. mai 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Aller først, så føler jeg virkelig med deg, TS. Tror jeg hadde blitt sprø. Kom bare til å tenke på hvor fort tidene forandrer seg. Da jeg fikk barn, var det ikke noe som het klistremerkebaby f.eks. Kan heller ikke huske at noen fra mitt kontaktnett over flere år bar babyen i timesvis hver dag. (Igjen, dette er ingen kritikk!). MEN, de som fikk stor sympati og medfølelse på den tiden, var mødre med "trille barnevogn-babyer 🙂. Dvs de nybakte mødrene som trillet vogn 4 - 5 timer hver dag for at baby skulle være fornøyd. Snakker om sent på 90-tallet. Det kan nesten virke som om hver nye generasjon har sin greie 🙂. Er ikke i tvil om at jeg ville valgt trille barnevogn-baby foran klistremerkebaby om det hadde vært mulig 🙂. Ønsker dere nybakte mødre alt godt, med et trøstens ord om at den tiden går veldig fort 💕 Anonymkode: bbecb...71a Mine har vært begge deler. Først klistremerke-/bærebabyer, og så barnevogn-babyer. Nåværende baby var bærebaby de første fire månedene, så skiftet hun om over natta. Skulle bare sove i trillende vogn ute på grusvei. Jeg foretrekker glatt førstnevnte. Med bæresele kunne vi gå ut hvis det var fint vær, og hvis ikke kunne jeg gå inne, strikke og sysle mens hun sov hengende på meg. Nå må jeg ut og trille 4 timer om dagen i regn og hagl 😒 Anonymkode: 667df...942
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #29 Skrevet 23. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine har vært begge deler. Først klistremerke-/bærebabyer, og så barnevogn-babyer. Nåværende baby var bærebaby de første fire månedene, så skiftet hun om over natta. Skulle bare sove i trillende vogn ute på grusvei. Jeg foretrekker glatt førstnevnte. Med bæresele kunne vi gå ut hvis det var fint vær, og hvis ikke kunne jeg gå inne, strikke og sysle mens hun sov hengende på meg. Nå må jeg ut og trille 4 timer om dagen i regn og hagl 😒 Anonymkode: 667df...942 Ja det høres strevsomt ut det også. Men hva gjør man når baby bare godtar bæretøy i bevegelse? Når skal man selv få hvilt seg? Så misunnelig på de som har babyer og barn som liker å sove.. Anonymkode: abde2...a9f
Skogkløver Skrevet 23. mai 2020 #30 Skrevet 23. mai 2020 Ungen vår stort sett fornøyd i bæresele, så da ble det sånn. Blir spennende og se om neste barn er frimerkebaby også 😅
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #31 Skrevet 23. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det høres strevsomt ut det også. Men hva gjør man når baby bare godtar bæretøy i bevegelse? Når skal man selv få hvilt seg? Så misunnelig på de som har babyer og barn som liker å sove.. Anonymkode: abde2...a9f Aldri 😅 Evt når far kommer hjem fra jobb 🙂 Mine har bare sovet i bevegelse i bæresele, men jeg har blitt god til å strikke gående. Se på TV med lav lyd fungerer også mens man går. Eller surfe på mobilen. Anonymkode: 667df...942 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #32 Skrevet 23. mai 2020 20 timer siden, Albbas skrev: Men man kan jo gå masse tur med bærebaby også! Du kommer til flere steder med baby i sjal/sele enn med en vogn. 😄 Ikke meninga å overtale deg altså, mer ment som et positivt fokus på det å ha en bærebaby. Når man først har det er det jo greit å fokusere på de positive sidene. Jeg syns ikke det har vært så ille. Det verste må jo være å ha baby som må bæres men ikke liker bæretøy. 😨 Da er det fort gjort å få fysiske plager! Jeg er ferdig med baby forlengst 🙂. Det var derfor jeg skrev om at det virker som hver generasjon har sin "greie". Venter med stor glede på mitt første bonusbarnebarn 💕 Anonymkode: bbecb...71a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #33 Skrevet 23. mai 2020 Verst synes jeg det er med alle kommentarene som kommer. «Stakkars dere!» «Det høres helt ekstremt ut.» «Blir bortskjemt han der».. Brukte all min tid i første permisjon på å tenke på alt som kunne feile babyen min, googlet nesten 24/7, sammenlignet meg med andre. Jeg ble syk av det. Orker ikke det en gang til, men kjenner jeg er på vei i samme felle😢 Anonymkode: abde2...a9f
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #34 Skrevet 23. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig med baby forlengst 🙂. Det var derfor jeg skrev om at det virker som hver generasjon har sin "greie". Venter med stor glede på mitt første bonusbarnebarn 💕 Anonymkode: bbecb...71a Klistremerkebabyene fantes før også altså. Jeg var en selv, født på 90-tallet. Pappa har snakket mye om at han skulle ønske det fantes like fine bæreseler da jeg var baby så de hadde sluppet å bli så slitne i armene 😛 Anonymkode: 667df...942 2
Diamant20 Skrevet 23. mai 2020 #35 Skrevet 23. mai 2020 Prøve å finne noen som kan bære baby av og til? Så får du litt avlastning.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #36 Skrevet 23. mai 2020 Jeg har bekhterev og mye plager med ryggen min. For å kunne fungere som mamma, måtte babyen tidlig «lære seg» å finne roen i vogna. Brukte også vippestolen en god del og ammet mye i senga. Det siste var mest effektivt for å roe ned Anonymkode: cb549...a9a
Gjest Albbas Skrevet 23. mai 2020 #37 Skrevet 23. mai 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Ja det høres strevsomt ut det også. Men hva gjør man når baby bare godtar bæretøy i bevegelse? Når skal man selv få hvilt seg? Så misunnelig på de som har babyer og barn som liker å sove.. Anonymkode: abde2...a9f Men det er jo ikke lettere å få hvilt seg om man har trillebaby som MÅ trilles? Med bærebaby kan du i det minste sitte på ball og slappe noenlunde av. Og la far, besteforeldre, venner osv bære! Send de på tur! Hvis baby nekter må du ikke gi fullstendig opp, prøv igjen med jevne mellomrom. Det blir bedre til slutt. Og er du utslitt og MÅ ha litt fred og ro er det ikke krise at hylende baby får trøst av far altså. ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #38 Skrevet 23. mai 2020 Barnet gråter fordi det ikke føler seg like komfortabel og trygg i de omgivelsene, og i starten er det meste nytt om de har vært vandt til å bli bært på. De må rett og slett oppleve foreksempel vognen flere ganger for å kunne tilpasse seg den, så jeg ville ikke gitt opp riktig enda. Det er selvfølgelig noen som bare hater vogn, eller som mine brors barn som hatet å sovne i armene fordi de var så varme. Anonymkode: 817f1...49e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #39 Skrevet 23. mai 2020 Kjøper et par bæresjal og gode ergonomiske seler og prøver å se kosen i det. Av og til får man litt klaus, men det går jo stort sett greit. Jeg gjorde en hel masse med baby knytt på ryggen. Trene selv, trene hesten, gå turer, husarbeid, henge med venninner - babyen var jo superhappy så lenge den hadde kroppskontakt. Anonymkode: 04f9e...702
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #40 Skrevet 24. mai 2020 La meg 19 i 1.5 år for å fungere som smokk hele natta. På dagtid funket vogn, men kun i bevegelse. Ble som oftest bæresele og husarbeid når han skulle ha luren sin. Anonymkode: 9b98a...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå