Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #41 Skrevet 22. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke det Gjensidige sier. De sier at de dekker andre tilfeller av sykdom eller skade som vanlig, men at de ikke dekker covid-19. Får du det på reise, er du on your own. De sier ikke noe om hvor farlig det er eller ikke er, bare at de ikke dekker noe. Anonymkode: 887b1...1c9 Ok, men poenget med tråden er uansett å si at Gjensidiges forsikring nå gjelder i utlandet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #42 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, Krantz95 skrev: Ok, men poenget med tråden er uansett å si at Gjensidiges forsikring nå gjelder i utlandet. Ja, det er fint for de som ønsker å reise. Og du må slutte å tillegge Gjensidige meninger om korona som de ikke har. Hvis Gjensidige hadde ment at «korona er ikke så farlig», slik du påsto, hadde jo Gjensidige nettopp inkludert dekning ved koronasykdom i utlandet. Anonymkode: 887b1...1c9 4
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #43 Skrevet 22. mai 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er fint for de som ønsker å reise. Og du må slutte å tillegge Gjensidige meninger om korona som de ikke har. Hvis Gjensidige hadde ment at «korona er ikke så farlig», slik du påsto, hadde jo Gjensidige nettopp inkludert dekning ved koronasykdom i utlandet. Anonymkode: 887b1...1c9 Det jeg skrev var at Gjensidige mener det er mindre farlig å dra til utlandet enn det regjeringen mener. Og det er helt korrekt: Regjeringen fraråder utenlandsreiser uansett, mens Gjensidige gjerne dekker utenlandsreiser utenom Covid-19. Reiserådene fra regjeringen er basert på politikk og ikke smittevern. Regjeringen kan jo ikke vite smittesituasjonen i hele verden helt frem til 20. august.... Og hvorfor fraråder regjeringen reiser til land som har mindre smitte enn i Norge? Endret 22. mai 2020 av Krantz95 1
Edie Skrevet 22. mai 2020 #44 Skrevet 22. mai 2020 Ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #45 Skrevet 22. mai 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Og her er det igjen en nordmann som tror at Norge er best i verden på alt. Uff. Anonymkode: 0506e...26d Det er kanskje noen som har sjekket, og derfor vet at Norge har bedre både overlevelsesgrad etter operasjoner og mye mindre antibiotikaresistente bakterier enn Hellas? Anonymkode: cd2a4...ebb 1
Brunello Skrevet 22. mai 2020 #46 Skrevet 22. mai 2020 9 timer siden, Krantz95 skrev: Gode nyheter! I går hadde jeg en lengre diskusjon om reiseforsikring i tråden om at Hellas åpner for turister snart. Det var mange hissige innlegg som påstod at ingen reiseforsikringer gjelder for noe som helst. Jeg beviste at min forsikring fra Truvetraveller gjelder for alt utenom Covid-19. Nå viser det seg at Gjensidiges reiseforsikring også gjelder for alt utenom Covid-19. Siden alle har (eller kan få) europeisk helsetrygdekort som dekker Covid-19 ser det ut til at utenlandsreiser vil gå fint for dem som ønsker det. SAS starter flyginger til Kreta 20. juni, Las Palmas 29. juni, Venezia 15. juni, Nice 16. juni osv. Ut på tur, aldri sur! Har du tenkt tanken om at det ikke bare er sykdommen som kan medføre bruk av reiseforsikringen? Jeg vil anta at Gjensidige ikke dekker noe som har med Covid-19 å gjøre. Er man da i Hellas når «bølge 2» setter inn, må du selv betale alle ekstrakostnader dersom flyene plutselig slutter å gå. Det kan bli veldig dyrt. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #47 Skrevet 22. mai 2020 2 timer siden, Krantz95 skrev: Øverst i Utenriksdepartementet er utenriksminister Søreide. Hun er en del av regjeringen. Hun styrer ikke departementet etter egne innfall, men i tråd med regjeringens politikk. Dermed er UD underlagt regjeringen. Slik alle departementer er. FHI og Helsedirektoratet er underlagt et departement, men rådene de gir er mye mindre politisk styrt siden sjefene disse stedene ikke er politikere. Så vi har ikke en feks helseminister? Hva tenker du om utenriksdirektoratet da? Vet du egentlig hvordan alt henger sammen med direktorater og departementer, regjering og politikere? (Jeg vet det) Anonymkode: 825df...ece 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #48 Skrevet 22. mai 2020 3 timer siden, Krantz95 skrev: Det jeg skrev var at Gjensidige mener det er mindre farlig å dra til utlandet enn det regjeringen mener. Og det er helt korrekt: Regjeringen fraråder utenlandsreiser uansett, mens Gjensidige gjerne dekker utenlandsreiser utenom Covid-19. Reiserådene fra regjeringen er basert på politikk og ikke smittevern. Regjeringen kan jo ikke vite smittesituasjonen i hele verden helt frem til 20. august.... Og hvorfor fraråder regjeringen reiser til land som har mindre smitte enn i Norge? Ja du kan nå tro. Hvis 200 000 nordmenn booker tur til Hellas og 40 000 av dem blir akutt syke og må ha sykehusinnleggelse. Tror dere gjensidige står der da med lommeboken åpen når ALLE er advart mot å reise! Våkn opp. Det blir ingen sydentur på noen i ÅR! Anonymkode: 80948...6de 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #49 Skrevet 22. mai 2020 5 timer siden, Krantz95 skrev: Det jeg skrev var at Gjensidige mener det er mindre farlig å dra til utlandet enn det regjeringen mener. Og det er helt korrekt: Regjeringen fraråder utenlandsreiser uansett, mens Gjensidige gjerne dekker utenlandsreiser utenom Covid-19. Reiserådene fra regjeringen er basert på politikk og ikke smittevern. Regjeringen kan jo ikke vite smittesituasjonen i hele verden helt frem til 20. august.... Og hvorfor fraråder regjeringen reiser til land som har mindre smitte enn i Norge? Jeg er enig i at reiserådene er mye politikk. Men dette handler ikke om at Gjensidige mener at korona er mindre farlig enn det regjeringen gjør. Det handler om at: 1) Gjensidige vil selge forsikringer, og jeg tipper markedet for reiseforsikring ikke er særlig godt i 2020 2) Siden Gjensidige ikke dekker korona, har det ingen betydning for deres bunnlinje hvor farlig (eller ikke farlig) korona måtte være. Tenk om det hadde vært et ebola-utbrudd. De hadde nok fremdeles bare sagt at vi dekker ikke ebola-relaterte krav, men vi dekker deg hvis du brekker beinet eller lommeboka blir stjålet, så får du som reisende selv vurdere egen risiko med tanke på ebolaen. Anonymkode: 887b1...1c9 1
Brunello Skrevet 22. mai 2020 #50 Skrevet 22. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vi har ikke en feks helseminister? Hva tenker du om utenriksdirektoratet da? Vet du egentlig hvordan alt henger sammen med direktorater og departementer, regjering og politikere? (Jeg vet det) Anonymkode: 825df...ece Ut fra slik du ordlegger deg, er det ganske åpenbart at du ikke har peiling. Direktoratene er direkte underlagt departementene. Departementene styres av statsråden som er en del av regjeringen.
Gjeste mann Skrevet 22. mai 2020 #51 Skrevet 22. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja du kan nå tro. Hvis 200 000 nordmenn booker tur til Hellas og 40 000 av dem blir akutt syke og må ha sykehusinnleggelse. Tror dere gjensidige står der da med lommeboken åpen når ALLE er advart mot å reise! Våkn opp. Det blir ingen sydentur på noen i ÅR! Anonymkode: 80948...6de Så du tenker at det er sannsynlig at 200 000 booker tur til Hellas og 40 000 av dem blir akutt syke? Vet ærlig talt hvor jeg skal starte,disse tallene er spinnville og helt urealistiskel. Det er nesten null smitte i Hellas. Jeg regner med at de fleste i risikogruppen ikke reiser. For friske folk under 60 år er det ca 1 av 2000 smittede mennesker som blir innlagt. Det blir nok ikke så mange som reiser pga frykt. La oss si 5000 kommer til å reise. Siden det er tilnærmet null smitte skal jeg komme deg i møte.....la oss si 200 blir smittet. Inkusjonstiden er 4-7 dager. De fleste er der nok 7-14 dager, altså vil det være ca 100 som blir smittet og syk der ned. AV disse er det altså 1/4 persom som blir innlagt. Det er mye større sjans for å bli lagt inna av magesjau, trafikkulykke osv x10 3
Kragebein Skrevet 24. mai 2020 #52 Skrevet 24. mai 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep. Kragebein, adm
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #53 Skrevet 24. mai 2020 Bra. Jeg skal på ferie i juli, og kommer selvfølgelig til å feste og kose meg som vanlig. Når man er på ferie så er man på ferie. Da får pandemien vente noen uker. Anonymkode: 58e96...5de 1
Anbefalte innlegg