Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Gode nyheter! I går hadde jeg en lengre diskusjon om reiseforsikring i tråden om at Hellas åpner for turister snart. Det var mange hissige innlegg som påstod at ingen reiseforsikringer gjelder for noe som helst. Jeg beviste at min forsikring fra Truvetraveller gjelder for alt utenom Covid-19. Nå viser det seg at Gjensidiges reiseforsikring også gjelder for alt utenom Covid-19. Siden alle har (eller kan få) europeisk helsetrygdekort som dekker Covid-19 ser det ut til at utenlandsreiser vil gå fint for dem som ønsker det. SAS starter flyginger til Kreta 20. juni, Las Palmas 29. juni, Venezia 15. juni, Nice 16. juni osv. Ut på tur, aldri sur! 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, Krantz95 skrev: Gode nyheter! I går hadde jeg en lengre diskusjon om reiseforsikring i tråden om at Hellas åpner for turister snart. Det var mange hissige innlegg som påstod at ingen reiseforsikringer gjelder for noe som helst. Jeg beviste at min forsikring fra Truvetraveller gjelder for alt utenom Covid-19. Nå viser det seg at Gjensidiges reiseforsikring også gjelder for alt utenom Covid-19. Siden alle har (eller kan få) europeisk helsetrygdekort som dekker Covid-19 ser det ut til at utenlandsreiser vil gå fint for dem som ønsker det. SAS starter flyginger til Kreta 20. juni, Las Palmas 29. juni, Venezia 15. juni, Nice 16. juni osv. Ut på tur, aldri sur! Ut på tur,med de som ikke tror corona kommer i retur.. Anonymkode: b06e5...011 10
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 25 minutter siden, Krantz95 skrev: Gode nyheter! I går hadde jeg en lengre diskusjon om reiseforsikring i tråden om at Hellas åpner for turister snart. Det var mange hissige innlegg som påstod at ingen reiseforsikringer gjelder for noe som helst. Jeg beviste at min forsikring fra Truvetraveller gjelder for alt utenom Covid-19. Nå viser det seg at Gjensidiges reiseforsikring også gjelder for alt utenom Covid-19. Siden alle har (eller kan få) europeisk helsetrygdekort som dekker Covid-19 ser det ut til at utenlandsreiser vil gå fint for dem som ønsker det. SAS starter flyginger til Kreta 20. juni, Las Palmas 29. juni, Venezia 15. juni, Nice 16. juni osv. Ut på tur, aldri sur! Hatt samme samtale med gjensidige. Anonymkode: 0506e...26d 1
missmcbeal Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 (endret) Men det går jo ikke fint om det plutselig oppstår situasjoner der flyet ditt kanselleres, andre land velger å stenge grenser og man kommer til å slite med å komme seg hjem. Så må man både forlenge overnattingen i utlandet, betale for nye flybilletter etc. Det kan både bli dyrt og tidkrevende. Er UD villig til å bistå nordmenn om de sliter med å komme seg hjem pga. kansellerte fly, når man velger å trosse reiserådene? Endret 22. mai 2020 av missmcbeal 14
Den Sagnomsuste Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Folk tenker ikke lengre enn nesetippen... 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 37 minutter siden, Krantz95 said: Gode nyheter! I går hadde jeg en lengre diskusjon om reiseforsikring i tråden om at Hellas åpner for turister snart. Det var mange hissige innlegg som påstod at ingen reiseforsikringer gjelder for noe som helst. Jeg beviste at min forsikring fra Truvetraveller gjelder for alt utenom Covid-19. Nå viser det seg at Gjensidiges reiseforsikring også gjelder for alt utenom Covid-19. Siden alle har (eller kan få) europeisk helsetrygdekort som dekker Covid-19 ser det ut til at utenlandsreiser vil gå fint for dem som ønsker det. SAS starter flyginger til Kreta 20. juni, Las Palmas 29. juni, Venezia 15. juni, Nice 16. juni osv. Ut på tur, aldri sur! Nå er det nettopp Covid-19 som er den største faren ved en utenlandsreise, da. Lykke til for de som tar sjansen på å bli innlagt på et lokalsykehus med Covid-19, når det oppstår et utbrudd lokalt. Anonymkode: 27e41...8d5 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå er det nettopp Covid-19 som er den største faren ved en utenlandsreise, da Er det virkelig det? Jeg skal vedde på at hvis du ser på statistikken over hva som skjer med nordmenn i utlandet, så er koronaviruset laaaangt nede på listen over årsaker til hendelser/innleggelser ol. Tenker i grunn at magesjau til og med kommer over. Anonymkode: b6c8a...698 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 43 minutter siden, Krantz95 skrev: Gode nyheter! I går hadde jeg en lengre diskusjon om reiseforsikring i tråden om at Hellas åpner for turister snart. Det var mange hissige innlegg som påstod at ingen reiseforsikringer gjelder for noe som helst. Jeg beviste at min forsikring fra Truvetraveller gjelder for alt utenom Covid-19. Nå viser det seg at Gjensidiges reiseforsikring også gjelder for alt utenom Covid-19. Siden alle har (eller kan få) europeisk helsetrygdekort som dekker Covid-19 ser det ut til at utenlandsreiser vil gå fint for dem som ønsker det. SAS starter flyginger til Kreta 20. juni, Las Palmas 29. juni, Venezia 15. juni, Nice 16. juni osv. Ut på tur, aldri sur! Ja om du vil bruke 20 feriedager for en uke i Hellas så værså god. Vi litt mer reisevante greier å vente til vi får Max ut av å reisen. Nå blir det penger ut vindu og bruke feriedager på karantene helt unødvendig Når man er tilbake. Men er man sjeldent på tur er det klart disse har lyst å kaste seg på første fly. fra gjensidige sine sider: De som likevel velger å bestille en reise nå, eller velger å reise til et område hvor det er påvist smitte, må være forberedt på at reiseforsikringen ikke vil dekke eventuelle økonomiske tap. altså, de har omtrent samme policy som før Anonymkode: 4f745...9a2 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 27 minutter siden, missmcbeal skrev: Men det går jo ikke fint om det plutselig oppstår situasjoner der flyet ditt kanselleres, andre land velger å stenge grenser og man kommer til å slite med å komme seg hjem. Så må man både forlenge overnattingen i utlandet, betale for nye flybilletter etc. Det kan både bli dyrt og tidkrevende. Er UD villig til å bistå nordmenn om de sliter med å komme seg hjem pga. kansellerte fly, når man velger å trosse reiserådene? Er jo ikke så nøye i følge Ts Anonymkode: 4f745...9a2 2
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja om du vil bruke 20 feriedager for en uke i Hellas så værså god. Vi litt mer reisevante greier å vente til vi får Max ut av å reisen. Nå blir det penger ut vindu og bruke feriedager på karantene helt unødvendig Når man er tilbake. Men er man sjeldent på tur er det klart disse har lyst å kaste seg på første fly. fra gjensidige sine sider: De som likevel velger å bestille en reise nå, eller velger å reise til et område hvor det er påvist smitte, må være forberedt på at reiseforsikringen ikke vil dekke eventuelle økonomiske tap. altså, de har omtrent samme policy som før Anonymkode: 4f745...9a2 Karantene kommer det til å bli slutt på før flygingene til Hellas, Italia osv starter opp. Vil tro regjeringen senest den 15. juni avslutter karantene for ankommende fra de EU-landene som åpner opp for innreise for nordmenn. Endret 22. mai 2020 av Krantz95 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #11 Skrevet 22. mai 2020 57 minutter siden, Krantz95 said: Gode nyheter! I går hadde jeg en lengre diskusjon om reiseforsikring i tråden om at Hellas åpner for turister snart. Det var mange hissige innlegg som påstod at ingen reiseforsikringer gjelder for noe som helst. Jeg beviste at min forsikring fra Truvetraveller gjelder for alt utenom Covid-19. Nå viser det seg at Gjensidiges reiseforsikring også gjelder for alt utenom Covid-19. Siden alle har (eller kan få) europeisk helsetrygdekort som dekker Covid-19 ser det ut til at utenlandsreiser vil gå fint for dem som ønsker det. SAS starter flyginger til Kreta 20. juni, Las Palmas 29. juni, Venezia 15. juni, Nice 16. juni osv. Ut på tur, aldri sur! Gode nyheter, nå trenger vi bare at karantenereglene lempes på. Som trolig vil skje gradvis frem mot august. Etter sommerferien har vi forhåpentligvis normale tilstander igjen med null karantene og kun krigssoner advares mot igjen. Anonymkode: b7985...a7b 3
Kjetil E Skrevet 22. mai 2020 #12 Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Gode nyheter! I går hadde jeg en lengre diskusjon om reiseforsikring i tråden om at Hellas åpner for turister snart. Det var mange hissige innlegg som påstod at ingen reiseforsikringer gjelder for noe som helst. Jeg beviste at min forsikring fra Truvetraveller gjelder for alt utenom Covid-19. Nå viser det seg at Gjensidiges reiseforsikring også gjelder for alt utenom Covid-19. Siden alle har (eller kan få) europeisk helsetrygdekort som dekker Covid-19 ser det ut til at utenlandsreiser vil gå fint for dem som ønsker det. SAS starter flyginger til Kreta 20. juni, Las Palmas 29. juni, Venezia 15. juni, Nice 16. juni osv. Ut på tur, aldri sur! Husk at helsetrygdekortet kun gjelder helsetilbud betalt av det offentlige i landet du besøker. Hvis du skulle havne på et privat sykehus vil ikke helsetrygdekortet hjelpe. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #13 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, Krantz95 skrev: Det jeg vil få frem med denne tråden er å vise at Gjensidige mener det ikke er så farlig å reise til utlandet som det regjeringen sier det er. Nei det er faktisk ikke det de sier. Men det er jo fint å bare tolke det som man vil i sin egen retning. dessuten er det ikke skrevet i Stein at hverken Hellas eller Spania åpner opp. Det kommer Ann på hvordan de første fasene av gjenåpningen blir. du har kunnet få reiseforsikring av de fleste forsikringsselskaper forresten men med Litt andre vilkår. Ingen av dem dekker corona. Slik har det vært i ukesvis så skjønner ikke hvorfor dette liksom skal være Noe nytt. Anonymkode: 4f745...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #14 Skrevet 22. mai 2020 7 minutter siden, Kjetil E skrev: Husk at helsetrygdekortet kun gjelder helsetilbud betalt av det offentlige i landet du besøker. Hvis du skulle havne på et privat sykehus vil ikke helsetrygdekortet hjelpe. Og de offentlige sykehusene i feks Hellas er ikke et sted man ønsker å havne for å si den sånn😆 Anonymkode: 4f745...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #15 Skrevet 22. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det nettopp Covid-19 som er den største faren ved en utenlandsreise, da. Lykke til for de som tar sjansen på å bli innlagt på et lokalsykehus med Covid-19, når det oppstår et utbrudd lokalt. Anonymkode: 27e41...8d5 For de fleste av oss er det kanskje ikke det, men om man skulle få covid-19 og bli skikkelig dårlig likevel, er det jo kjedelig å være stuck på Kreta (eller et annet sted) uten mulighet for å komme seg hjem - med mindre man har noen hundetusener liggende for å betale ambulansefly. Hvor mange respiratorer som er tilgjengelig lokalt er også et spørsmål, for ikke å snakke om antibiotikaresistente bakterier. Tror jeg dropper sydenferie i år uansett til situasjonen er mer avklart. Anonymkode: 887b1...1c9 3
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #16 Skrevet 22. mai 2020 8 minutter siden, Kjetil E skrev: Husk at helsetrygdekortet kun gjelder helsetilbud betalt av det offentlige i landet du besøker. Hvis du skulle havne på et privat sykehus vil ikke helsetrygdekortet hjelpe. Det går fint. Har ikke hørt om private sykehus i Europa som behandler Covid-19. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #17 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og de offentlige sykehusene i feks Hellas er ikke et sted man ønsker å havne for å si den sånn😆 Anonymkode: 4f745...9a2 Spesielt ikke om de er fulle av Covid-19 pasienter. Anonymkode: 27e41...8d5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #18 Skrevet 22. mai 2020 26 minutter siden, Krantz95 skrev: Det jeg vil få frem med denne tråden er å vise at Gjensidige mener det ikke er så farlig å reise til utlandet som det regjeringen sier det er. Så stol på UDs reiseråd da om du ikke tror på regjeringen (de er samstemte). Anonymkode: 825df...ece
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #19 Skrevet 22. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så stol på UDs reiseråd da om du ikke tror på regjeringen (de er samstemte). Anonymkode: 825df...ece Selvfølgelig er de samstemte. Det er jo regjeringen som bestemmer over UD. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #20 Skrevet 22. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: For de fleste av oss er det kanskje ikke det, men om man skulle få covid-19 og bli skikkelig dårlig likevel, er det jo kjedelig å være stuck på Kreta (eller et annet sted) uten mulighet for å komme seg hjem - med mindre man har noen hundetusener liggende for å betale ambulansefly. Hvor mange respiratorer som er tilgjengelig lokalt er også et spørsmål, for ikke å snakke om antibiotikaresistente bakterier. Tror jeg dropper sydenferie i år uansett til situasjonen er mer avklart. Anonymkode: 887b1...1c9 Det gjør jeg og. Reiser mye til vanlig og gidder ikke masse restriksjoner og risiko bare for å kunne sette meg på et fly. Tar reisen en annen gang når jeg får Max ut av det istedet. Men forstår jo at de som ikke har sett verden gjerne vil reise for en hver pris. Hadde jeg sikkert og vært gira på da jeg var ung og ikke så bereist. ikke gidder jeg bruke 10 dager ekstra ferie heller for å sitte i karantene etter turen. Da bruker jeg heller de ekstra 10 dagene ferie en annen gang så jeg får reist de dagene heller. Anonymkode: 4f745...9a2 3
Anbefalte innlegg