Gå til innhold

Assistent i barnehage vs assistent på sykehjem. Hva er mest slitsomt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har jobbet som det hva er dine erfaringer? 

Anonymkode: 6ab65...c89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnehage. Det er konstant bråk, du må løpe etter unger som finner på tull hele tiden og de er generelt mer masete. I tillegg gidder jeg ikke å passe 20 unger en hel dag for så å måtte hjem å passe mine egne. 
Sykehjem er stressende ja, men avhengig av hvor du jobber så vil dette være varierende. 

Anonymkode: 984ee...12e

AnonymBruker
Skrevet

Barnehage er mest slitsomt. Som vikar har du ikke mye ansvar eller påvirkning (min erfaring), men på sykehjem får du dine pasienter for stell som du har ansvaret for. Jeg trives mer med det enn å slenge mellom barna. Og støyen. Unger lager mye lyd!

Anonymkode: fbd6b...be7

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva som er mest slitsomt. Men i barnehage har en fri i helger og helligdager. På.sykehjem er man låst til turnus.

Anonymkode: 455b6...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd begge deler.

Barnehage er mest slitsomt , konstant støy og underbemanning. 

Jeg hadde valgt å jobbe på sykehjem selv om det er slitsomt fysisk. 

Anonymkode: c1009...390

AnonymBruker
Skrevet

Tungt på hver sine måter. Jeg jobber på sykehjem med sterkt demente. Jeg kan fortelle ut ifra mitt yrke, og det er til tider ekstremt krevende. De blir som barn ugjen, gjentagelse ved ord, masing, slåing og ja alt det der. Jeg vet at det å jobbe med eldre er tungt ift løft og også det psykiske. Vi tørker de i rumpa, skifter klær og bytter innlegg og tar imot kjeft og fortvilelse. Jeg vil kun anta og tro at mange flere heller villet jobbet i bhg når de vet hvordan vi jobber. 

Anonymkode: c37cb...657

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror der kommer veldig an på sykehjemsavdelingen da det kan variere enormt. Noen steder er det roping IG vandring dagen lang, mens andre steder er det relativt stille og rolig etter alle har stått opp. 

Jeg tror at på generell basis så er barnehage mest slitsomt å være assistent, men det er ingen fasit. 

hilsen sykepleier som har jobbet som assistent både på sykehjem og barnehage 

Anonymkode: db2fe...530

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trivdes best på sykehjem, derfor syntes jeg at det var mye mer slitsomt i barnehage. Det er fysisk tungt å jobbe på sykehjem og det kan være ganske psykisk tungt også, særlig på demensavdelinger. Men det var til tider også fysisk tungt å jobbe i barnehage.

Så ut i fra trivsel så likte jeg sykehjem best og derfor synes jeg barnehage er tyngst. 

Anonymkode: 54cbd...94c

AnonymBruker
Skrevet

Mest slitsomt i barnehage for min del. Likte veldig godt fleksibiliteten og turnus jobbing på sykehjem. Jeg jobbet ekstravikar men jobbet normalt 80-100% ettersom det passet meg.

Likte ikke at jeg var så "låst" i barnehagen da du må stå opp grytidlig hver dag, gå ut i all slags vær og ha den samme rutinen dag inn og dag ut 😤

Anonymkode: 63ac8...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...