AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Jeg har jobbet på et sykehus i flere år og i november 2019 fikk jeg tilbud om en ny jobb (samme avdeling, men en annen enhet). Denne jobben var noe helt annet enn noe jeg har jobbet med før. Jeg har ingen relevant erfaring til faget og det er helt utenom min utdanning. Jeg var skeptisk fordi det som sagt er utenfor mitt fagfelt, men valgte å takke ja da det var 100%fast stilling og høyere lønn. Lederen min mente at det ikke ville være noe problem å lære seg denne jobben selv om Jeg ikke har noe erfaring eller utdanning innen dette. Jeg er en person som læreren fort (føler jeg ihvertfall selv) så tenkte at dette kom nok til å gå greit. Nå har jeg altså jobbet med dette siden november og jeg kan ikke fordra det. Det er så vanskelig, jeg får liksom aldri tak på det og det gjør at jeg mistrives veldig med jobben akkurat nå. Jeg blir så sliten av det da det er en skikkelig tenke jobb og når jeg på toppen av det hele ikke får det til så blir jeg så frustrert. Jeg har flere ganger fortalt lederen min at jeg syntes det er veldig utfordrende og at jeg ikke føler at jeg mestrer det. Har prøvd å få flere forskjellige Kolleger til å gå gjennom det grunnleggende Sammen med med for å se om noen kan forklare det annerledes. Lurer på om det er noen som har vært i samme båt og har noen tips? Var egentlig veldig fornøyd med forrige jobb, men i og med at jeg er i etableringsfasen var det mer hensiktsmessig med full stilling og høyere lønn. Anonymkode: d4468...cda
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Se om det er mulig å bytte tilbake eller søk på andre jobber tilsvarende det du trives med før. Høyere lønn er ikke verdt det om du mistrives slik. Nå har du jo prøvd ut jobben nokså lenge også at du ser at den ikke er noe for deg. Anonymkode: 66645...889 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Søke deg tilbake på avdelingen du var på før? Søke andre jobber? Jeg jobber også på sykehus, og har en kollega som søkte seg over på en annen avdeling fordi hun da slapp turnus og fikk en dagstilling. Jobben var helt ulike det hun hadde holdt på med i årevis, og hun trivdes ikke i det hele tatt. Etter ett år gikk hun tilbake til den stillingen hun opprinnelig hadde hatt, bedre med trivsel og turnus enn mistrivel og dagjobb. Anonymkode: a5233...6ad
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 Det er ingen skam å snu. Men det er ikke så uvanlig at det tar nærmere ett år før man føler seg "på plass" når det kommer til en ny jobb, og særlig en som er mer utfordrende for deg som ikke har noe grunnlag fra før. Du får ta en vurdering på om de nye arbeidsoppgavene kan komme til å bli mer spennende når du mestrer dem, eller om du heller vil tilbake dit du kom fra. Anonymkode: 764cf...8fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå