AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Jeg jobber i en liten klesbutikk og er ofte alene på jobb. Opplever relativt ofte at bekjente kommer innom for å slå av en prat. Dette har jeg ikke tid til (eller interesse av), jeg er jo på jobb. Og nettopp fordi vi ofte jobber alene, har vi mye å gjøre, også når det ikke er kunder innom, da er det mye annet som skal gjøres. Jeg sier ofte at jeg ikke har tid til å skravle, at jeg må jobbe osv, men de blir gjerne stående og henge likevel og snakker i vei mens jeg jobber. Hva er det med folk, hvorfor så liten respekt for andres jobb?? Slitsomt med folk som totalt mangler sosial intelligens! Synes det er kjedelig å nesten måtte bli sur/ufin for å bli kvitt folk, jeg blir jo nesten hånet med at "det er jo ikke kunder her!", "en liten pause kan du vel ta?", SÅ travel er du vel ikke?" o l. Dette er jo på toppen folk som ikke jobber selv. Og folk jeg regner som bekjente, ikke venner, som jeg ikke har interesse av å skravle med utenfor jobb heller. Anonymkode: 8d399...449 1
Yoshi Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Er det lov å gi dem en bunke klær og be dem brette noe tøy mens de skravler? 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Eldre ensomme folk detta? Anonymkode: b4dbe...c5b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 Oj dette forstår jeg at er et problem! Jeg jobber et sted som absolutt ikke ses på som rolig utenfra, og de få gangene noen jeg kjenner kommer innom bare for å hilse på blir jeg nesten satt ut. Så merkelig at de ikke tar hintet når du faktisk sier at du må jobbe.. Jeg ville bare fortsatt med det jeg driver med. Anonymkode: a1a70...d1a 2
Algecira Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 "det er jo ikke kunder her!", "en liten pause kan du vel ta?", SÅ travel er du vel ikke?" o l. Dette er jo på toppen folk som ikke jobber selv. Og folk jeg regner som bekjente, ikke venner, som jeg ikke har interesse av å skravle med utenfor jobb heller. " For det første: Utrolig frekt å si av dem. Kanskje du kan si: "takk, men jeg tror ikke sjefen min kommer til å like det.Jeg får heller ikke lønn for å stå og skravle med dere. " Driver de fortsatt på "Skal du handle noe?Hvis ikke, har jeg som sagt andre ting jeg må gjøre.Du forstår jo at jeg er på jobb, så jeg skjønner ikke at dette du sier sånt i det hele tatt." da svarer de vel"nei det var jo bare for å gå innom og slå av en prat.." og forsøker å smile. Lykke til, sånt er så unødvendig.Håper de forstår alvoret. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 Det er likt som dårlige kunder i dagligvaren, som blir sinna over at prisen ikke slo rett i maskinen (dette er aldri kassepersonens feil) , og hvorfor i helvete de alltid spør om pose og kvittering etterpå for selvfølgelig skal de ha pose og ikke kvittering. De har ikke jobbet en dag i sitt liv i et serviceyrke og skjønner virkelig ikke bæret. Du bør snakke med sjefen om dette og be om litt fripass til å slå av en prat, kanskje få til noen ekstra salg. Om du skal drive å jage de bort, avvise eller si fra på privaten så kan det gå negativt utover butikken. Anonymkode: 548c3...89d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 I feel you, sister. Jobber i klesbutikk sjæl og vet akkurat hva du mener. Men venner og familie kan man hvertfall være litt streng mot. Det verste for meg er KUNDER som ikke skal ha noe som står og skravler høl i huet på meg, eller KUNDER som har betalt og som skravler og skravler og skravler......... Jeg står jo der som en idiot og nikker og smiler, men helst skulle jeg sagt: Du har fått klærne dine, jeg har fått penga mine 🙂 Jeg er ikke interessert i å høre om operasjonssårene dine eller sønnen din i Bærum som aldri vil besøke deg, STIKK NÅ! 🙂 STIKK!!! 🙂 😒 Anonymkode: e3c7d...7ba 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: I feel you, sister. Jobber i klesbutikk sjæl og vet akkurat hva du mener. Men venner og familie kan man hvertfall være litt streng mot. Det verste for meg er KUNDER som ikke skal ha noe som står og skravler høl i huet på meg, eller KUNDER som har betalt og som skravler og skravler og skravler......... Jeg står jo der som en idiot og nikker og smiler, men helst skulle jeg sagt: Du har fått klærne dine, jeg har fått penga mine 🙂 Jeg er ikke interessert i å høre om operasjonssårene dine eller sønnen din i Bærum som aldri vil besøke deg, STIKK NÅ! 🙂 STIKK!!! 🙂 😒 Anonymkode: e3c7d...7ba Haha, jeg havner av og til i kø bak noen sånne når jeg er KUNDE og bare vil betale, komme meg ut og rekke bussen! Hva er det med sånne folk? Anonymkode: f5e4e...cdb 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Eldre ensomme folk detta? Anonymkode: b4dbe...c5b Ensomme er de nok ganske sikkert, ihvertfall har de mye tid å slå ihjel. Min verste besøker er i midten av 40-åra, så ikke så gammel. Men jobber altså ikke. Anonymkode: 8d399...449
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #10 Skrevet 22. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I feel you, sister. Jobber i klesbutikk sjæl og vet akkurat hva du mener. Men venner og familie kan man hvertfall være litt streng mot. Det verste for meg er KUNDER som ikke skal ha noe som står og skravler høl i huet på meg, eller KUNDER som har betalt og som skravler og skravler og skravler......... Jeg står jo der som en idiot og nikker og smiler, men helst skulle jeg sagt: Du har fått klærne dine, jeg har fått penga mine 🙂 Jeg er ikke interessert i å høre om operasjonssårene dine eller sønnen din i Bærum som aldri vil besøke deg, STIKK NÅ! 🙂 STIKK!!! 🙂 😒 Anonymkode: e3c7d...7ba Ja, disse er også kjipte å få inn i butikken. 🙊 Anonymkode: 8d399...449
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #11 Skrevet 22. mai 2020 14 timer siden, Yoshi skrev: Er det lov å gi dem en bunke klær og be dem brette noe tøy mens de skravler? Nja, jeg vil jo helst ikke ha dem der. 😂 Anonymkode: 8d399...449 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #12 Skrevet 24. mai 2020 Å, så fint at du kom! Vi fikk masse kjempefine nye varer her om dagen, jeg er sikker på at mye av det hadde passet perfekt til deg! Kom så skal du få se! *plukker med deg noen plagg du tror personen kan finne på å like, og geleid vedkommende inn i et prøverom. Anonymkode: ca37a...8e8 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #13 Skrevet 24. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å, så fint at du kom! Vi fikk masse kjempefine nye varer her om dagen, jeg er sikker på at mye av det hadde passet perfekt til deg! Kom så skal du få se! *plukker med deg noen plagg du tror personen kan finne på å like, og geleid vedkommende inn i et prøverom. Anonymkode: ca37a...8e8 Denne var fin! Anonymkode: 8fc0b...3ed
Korres Skrevet 24. mai 2020 #14 Skrevet 24. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Å, så fint at du kom! Vi fikk masse kjempefine nye varer her om dagen, jeg er sikker på at mye av det hadde passet perfekt til deg! Kom så skal du få se! *plukker med deg noen plagg du tror personen kan finne på å like, og geleid vedkommende inn i et prøverom. Anonymkode: ca37a...8e8 Denne var lur!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #15 Skrevet 24. mai 2020 1 time siden, Korres skrev: Denne var lur! Funker ikke når man selger dameklær og den bekjente er mann. 😂 Anonymkode: 8d399...449
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #16 Skrevet 24. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Funker ikke når man selger dameklær og den bekjente er mann. 😂 Anonymkode: 8d399...449 Du, jeg har lurt på, siden du henger her inne så mye, har du egentlig et hemmelig ønske om å gå i dameklær? *Plukker med seg en kjole og dytter ham inn i et prøverom. 😂😂😂 Anonymkode: ca37a...8e8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #17 Skrevet 24. mai 2020 Ring opp butikktelefonen med din egen mobil, og så sier du at du må ta telefonen, og later som du prater. Anonymkode: 203d5...354
NettoppJa Skrevet 24. mai 2020 #18 Skrevet 24. mai 2020 (endret) Gå stille og rolig mot utgangen mens dere prater, og så står du en liten stund ved utgangsdøren, fortsett med vanlig prat, så sier du: så hyggelig at du stakk innom en tur da, hils kari og ungene, og kom gjerne en tur på kaffe en dag! Hadet bra 🙂 Endret 24. mai 2020 av NettoppJa Skrivefeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå