Gå til innhold

Kan vi som utleier si opp kontrakten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leier ut et hus. De har bodd der i ett år og i kontrakten står det at de kan bo der i tre år. Nå har vi havnet i en situasjon der min søster har stort behov for å bo i det huset . Hva gjør vi her ? Er det muligheter for å bryte kontrakten eller hva skjer da? 

Anonymkode: 436eb...5a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leier ut et hus. De har bodd der i ett år og i kontrakten står det at de kan bo der i tre år. Nå har vi havnet i en situasjon der min søster har stort behov for å bo i det huset . Hva gjør vi her ? Er det muligheter for å bryte kontrakten eller hva skjer da? 

Hvis du selv skulle trengt boligen er det lov, men andre familiemedlemmer er jeg usikker på. En jeg leide av i min ungdomstid sa opp leie fordi datteren skulle flytte inn igjen 

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke lov, hadde det vært dine barn hadde det vært lov. 

Anonymkode: 8ddc4...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her ! Det er min far som eier huset så det blir jo hans datter da som nå ønsker å leie huset . Er der lov å si opp kontrakten da ?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her ! Det er min far som eier huset så det blir jo hans datter da som nå ønsker å leie huset . Er der lov å si opp kontrakten da ?

Les kontrakten først. Står det noe der? En tidsbestemt kontrakt har ofte begrenset adgang til oppsigelse, men i den grad den har det fremkommer det i kontrakten.

Alternativt kontakter dere leietaker og finner en minnelig løsning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man leker da vel ikke med andres liv og ve og vel på det viset. Kontrakt er kontrakt. Dette burde dere da vitterlig vite før dere inngikk kontrakten.

Anonymkode: a130e...6e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kontrakten skrevet med ham eller dere?

Jeg er enig med den over- din søster skulle da helst funnet ut av dette selv uten å sette en annen familie i vanskelig situasjon. Å flytte inn i et hus for 3 år, men kastet ut etter bare 1 år? Er du klar over hvor mye ekstrautgifter du påfører den stakkars familien? Det er dyrt og tidkrevende å flytte inn og ut av et helt hus.

Du fremstår som en useriøs utleier dersom du skal bryte kontrakten fordi din søster trenger bopel. 

Anonymkode: 8ddc4...7e9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...