Gå til innhold

Ingen venner av samme kjønn = Ingen utdrikningslag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har seg slik at jeg og mannen har hatt samme vennegjeng i mange år nå - men alle er hankjønn. Ja, jeg har et par gode venninner men de bor i utlandet med sin familie. Resten av mine venner består av kompiser,  altså denne vennegjengen som jeg har hatt i mange år og er veldig glad i.

Betyr det at kun mannen min vil få utdrikningslag med vennene våre - altså kompisene.  Og jeg må sitte hjemme fordi jeg har ingen venner av hokjønn?

Anonymkode: b9270...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan ikke du ha utdrikningslag med kompisene deres?

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har seg slik at jeg og mannen har hatt samme vennegjeng i mange år nå - men alle er hankjønn. Ja, jeg har et par gode venninner men de bor i utlandet med sin familie. Resten av mine venner består av kompiser,  altså denne vennegjengen som jeg har hatt i mange år og er veldig glad i.

Betyr det at kun mannen min vil få utdrikningslag med vennene våre - altså kompisene.  Og jeg må sitte hjemme fordi jeg har ingen venner av hokjønn?

Feire samtidig da :-) jippii

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Eediyat skrev:

Hvorfor kan ikke du ha utdrikningslag med kompisene deres?

Mulig jeg har misforstått konseptet, men går ikke utdrikningslag ut på at bruden skal drikke ut med venninnene sine mens brudgommen skal drikke med kompisene sine? Utifra hva jeg ser på bilder av utdrikningslag som blir postet på sosiale medier så ser jeg alltid brudgom+kompiser og bruden+venninner... eller er det bare meg? Fungerer ikke utdrikningslag på den måten? Men takk for godt forslag(hvis det er mulig og vanlig praksis, det visste jeg faktisk ikke).

TS

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg har misforstått konseptet, men går ikke utdrikningslag ut på at bruden skal drikke ut med venninnene sine mens brudgommen skal drikke med kompisene sine? Utifra hva jeg ser på bilder av utdrikningslag som blir postet på sosiale medier så ser jeg alltid brudgom+kompiser og bruden+venninner... eller er det bare meg? Fungerer ikke utdrikningslag på den måten? Men takk for godt forslag(hvis det er mulig og vanlig praksis, det visste jeg faktisk ikke).

TS

«Normalen» og stereotypen er jo at kvinner er venn med kvinner, menn er venn med menn osv, men sånn er ikke alltid livet. Er ikke påbudt med utdrikningslag heller for den slags skyld, dere kan jo alltids ha en stor sammenkomst for dere begge samtidig med samme gjeng, litt utradisjonelt? Typisk drite hverandre ut, drikke hverandre under bordet, leie inn strippere om dere føler for det? Jeg kommer ikke til å ha utdrikningslag når min tid kommer, kanskje fordi jeg er sær, men det får så være. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hverken jeg er min forlovede skal ha utdrikningslag. Man MÅ ikke gjøre ting alle andre gjør slik de gjør det. 

Anonymkode: 69a87...edf

• Liker 4
Gjest YtreYtterst
Skrevet

Klart du kan ha utdrikningslag med kompisene dine. Hovedpoenget med utdrikningslag er å dra ut med nære venner og ha det gøy, at dine venner tilfeldigvis er av motsatt kjønn spiller da vel ingen rolle. Ingen kommer til å arrestere deg av den grunn skulle jeg tro.

Skrevet

Hvem er forloveren din? Ta det opp med han/henne. Er jo som oftest de som arrangerer. Si hvem du vil ha med. 

Men man må ikke ha utdrikningslag. Selv ønsket jeg ikke, så mine venninner tok meg med på lunsj. Veldig koselig. Jeg har også vært på utdrkking hvor vi kun var 3 stk. Målet her var å kose seg gjennom dagen, men små leker og mat og drikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har dere noen gang sett bruden ha utdrikningslag sammen med mannen sin, med samme vennegjeng?

AnonymBruker
Skrevet

Må dere ha utdrikningslag da? Det er jo bare en rølpete og tullete tradisjon uansett.

Anonymkode: 78772...480

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo perfekt, du kan ta med alle på en vill fyllefest og så spandere en "siste runde" på gjengen 😁

Anonymkode: ecbee...647

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestevenninnen til typen min har også stort sett "guttekompiser", så hun hadde et utdrikningslag med alle kompisene sine først, og et mindre ett med de få jentevennene og kjærestene til kompisene (meg inkludert) senere. Veldig gøy :) 

Anonymkode: 10bc0...d90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjørte blandet utdrikningslag for kompis i fjor sommer. Fant ut at det ville vært unaturlig for meg og et par andre venninner å dukke opp på utdrikningslaget til forloveden, som vi knapt kjente, når vi hadde kjent kompisen vår i alle år. Ville jo være med å drikke ut bestisen vår! Var ingenting rart med det.

Jeg synes man skal basere på vennskap og ikke kjønn. 

Anonymkode: 4c528...146

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun vært i blandete utdrikningslag siden vi er blandede vennegjenger. Å ekskludere mennene hadde bare vært unaturlig. I ditt tilfelle kan det kanskje være en idé å snakke om et felles utdrikningslag dersom vennene har tenkt å holde noe. 

Anonymkode: 19aa3...569

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om par som har gjort det sammen! De hadde samme vennegjeng med både jenter og gutter, men var en del av guttene som var god venn med bruden og motsatt, så for dem var naturlig å gjøre det sånn. Jeg tror faktisk det var en overraskelse, så de begynte med samme kjønn sammen, men hoveddelen av utdrikningslaget var felles. Det fungerer kanskje ikke helt hvis du er eneste jenta, men syns dere kan gjøre det sammen! :)

Anonymkode: 5233f...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...