AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Har tre barn, huset har tre soverom og bilen er kun beregnet på oss fem. Abort virker fjernt, slik jeg alltid har tenkt. Og nå i koronasituasjonen er jeg usikker på jobben min. Mannen min har fast jobb. Har dere noen råd? Anonymkode: 6f527...5f2
Eediyat Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Ser ut som det kommer ned til økonomi. Kan dere kjøpe større hus/bygge på? Kan dere kjøpe større bil? Hva skjer hvis du mister jobben - jobber du i et felt hvor det er lett å få seg ny jobb igjen? Er svaret nei på alle tre, vel.. da kan dere alltids fortsette å leve som vanlig, og skal dere på biltur får du ta med de tre unga du liker best. 2
Mannjessheim1984 Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Hei, før var vi fattige i Norge uten olje og vi hadde flere barn. Nå har vi blitt rikere og fortsatt engster vi oss om plass i bilen og boligen. Ingen nød å ta to turer ved utflukter eller om man må dele rom. Ikke drep ungen din for disse små tingene. 4
atropos Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 Helt overraskende er det vel ikke? 😉 jeg ble «overraskende» gravid med nr tre. Hadde aldri sett for meg at jeg skulle bli trebarnsmor. Huset har kun tre soverom, bilen hadde ikke plass til tre barn, økonomien var stram nok fra før. Jeg valgte å beholde, og det angrer jeg ikke på. To av barna deler rom inntil videre, vi kjøpte større bil og ble enda flinkere til å handle smart. Jeg gleder meg til barna er ferdig med bhg/sfo😅 Barna mine er tette og har det veldig fint sammen. De er sammensveiset på en måte som de ikke hadde vært hvis de bare hadde vært to tror jeg. Men alt dette er vanskelig å vite på forhånd. Mitt tips til deg er å lytte til magefølelsen og ikke la ting som økonomi styre beslutningen. 7
Mt3 Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Barn kan godt dele rom, noen ønsker det også. Men bil bør byttes, litt vell tungvint å ikke kunne dra på tur alle sammen. Økonomisk greier en seg som regel med mindre om en vil (gjelder så klart der en eller begge er i jobb), det er bare du som vet hvor presset deres situasjon er (lån, faste utgifter..). Barn koster gjerne ikke så veldig mye de første åra, så sant du ikke har kvittet deg med absolutt alt av babyutstyr og klær. Lykke til, og husk å involvere mannen i tankeprosessen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 Hvis du ble gravid uten prevensjon er det vel ikke overraskende, noe annet hvis du ble gravid til tross for at dere brukte prevensjon. Anonymkode: cc5eb...058 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Har tre barn, huset har tre soverom og bilen er kun beregnet på oss fem. Abort virker fjernt, slik jeg alltid har tenkt. Og nå i koronasituasjonen er jeg usikker på jobben min. Mannen min har fast jobb. Har dere noen råd? Anonymkode: 6f527...5f2 Dette er jo ikke noe problem praktisk. Barn kan fint dele rom, det er bare å sette inn to køyesenger på hvert rom. Helt anlig de fleste steder i verden at barna deler rom. Naboene vår er to voksne og tre barn på to soverom. Mange har barn uten å ha bil i det hele tatt. Vil dere har vil til alle kan bilen kan selges/ byttes inn i en 7-seter. Tenk på at det er veldig mange familier både i Norge og verden som klarer seg helt fint på en inntekt. Her i Norge er vi så heldige at vi får bidrag fra staten om vi sliter også. Kommer til å gå helt fint økonomisk om dere prioriterer riktig. Hovedpoenget må være om dere har lyst på et barn til. Har dere nok kjærlighet å gi så ordner jo alt det andre seg helt fint. Anonymkode: 970e7...d7c 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, Ts. 10 uker på vei og har bestemt oss for å beholde, abort virker som du sier, helt fjernt for oss også. Har ikke så mange råd, ville bare gi deg en klem og si at vi er flere❤️ Anonymkode: 76dca...a4a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 Overraskende gravid om du ikke har hatt sex. Har du hatt sex og blitt gravid er det ingen overraskelse, og i hvertfall ikke når du allerede har tre barn. Anonymkode: c0ed4...ae7 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #10 Skrevet 22. mai 2020 Uff, dette var et kjedelig dilemma. Jeg ville undersøkt mer rundt abort og sett om det grunnlaget du har for å ta en avgjørelse rundt det egentlig er der. Et uventet barn kan velte voldsomt rundt på livene deres, og i verste fall med resultat at verken dere eller det nye barnet har det veldig fint. Jeg vil råde deg til å ta abort. Anonymkode: 5beeb...322 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #11 Skrevet 22. mai 2020 Overraskendevis gravid igjen? Hvordan da? At du gikk på prevensjon men ble gravid likevel er oppbrukt. Anonymkode: da648...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #12 Skrevet 22. mai 2020 Du har i realiteten tre valg- Beholde «overraskelsesbarnet». Adoptere det bort. Ta abort. Anonymkode: c0ed4...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #13 Skrevet 22. mai 2020 Droppet du p-pillene? Det kan ikke komme så overraskende på. Anonymkode: 6a7aa...34a
Anciol Skrevet 22. mai 2020 #14 Skrevet 22. mai 2020 Man kan bli gravid selv om man bruker prevensjon, ble gravid med barn nummer 3 men mistet det i 12 uke
Sokkar Skrevet 22. mai 2020 #15 Skrevet 22. mai 2020 Bygg et soverom til. Selg bilen og kjøp en caravelle 😊 Hilsen snart familie på 6 😊 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #16 Skrevet 22. mai 2020 Det er alltid plass til en til i flokken, når den lille kommer så er det fjernt å se for seg et liv uten. Kanskje kan dere rive en vegg og sette opp en ny for å få et ekstra soverom? det finnes flere biler med mer enn 5 seter. Er det absolutt uønsket så tar dere abort. Anonymkode: 241ec...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #17 Skrevet 22. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har tre barn, huset har tre soverom og bilen er kun beregnet på oss fem. Abort virker fjernt, slik jeg alltid har tenkt. Og nå i koronasituasjonen er jeg usikker på jobben min. Mannen min har fast jobb. Har dere noen råd? Anonymkode: 6f527...5f2 Fire barn er en berikelse 😄 De har så mye glede av hverandre, og det overveier å ha rom sammen..Man angrer aldri for et barn man har fått Anonymkode: ed1df...161
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #18 Skrevet 22. mai 2020 Ikke ta abort pga hus eller bil. Det har ikke noe å si i det store bilder. Dem vokser så fort at det har ingenting å si om dem deler soverom for eksempel. Anonymkode: 67162...6db 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #19 Skrevet 22. mai 2020 Jeg ville også ha bygd et ekstra soverom, eventuelt hvis dere bor i byen så hadde jeg flytta litt utenfor, der er husene billigere. Ville ikke tatt abort av grunnene du ramser opp, men du må gjøre det du føler er best Anonymkode: c8ec8...f0b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #20 Skrevet 22. mai 2020 10 timer siden, atropos skrev: Helt overraskende er det vel ikke? 😉 jeg ble «overraskende» gravid med nr tre. Hadde aldri sett for meg at jeg skulle bli trebarnsmor. Huset har kun tre soverom, bilen hadde ikke plass til tre barn, økonomien var stram nok fra før. Jeg valgte å beholde, og det angrer jeg ikke på. To av barna deler rom inntil videre, vi kjøpte større bil og ble enda flinkere til å handle smart. Jeg gleder meg til barna er ferdig med bhg/sfo😅 Barna mine er tette og har det veldig fint sammen. De er sammensveiset på en måte som de ikke hadde vært hvis de bare hadde vært to tror jeg. Men alt dette er vanskelig å vite på forhånd. Mitt tips til deg er å lytte til magefølelsen og ikke la ting som økonomi styre beslutningen. Her syntes jeg du rosemaler. Jeg kjenner mange familier som gikk duken etter at den tredje og fjerde ungen kom. En god kompis ble singel noen måneder etter at nr 3 kom til verden. Dama orket ikke mer, hadde tatt vann over hodet. Barna er ekstremt slitsomme også (krangler og hyler konstant) så ingen av foreldrene orker egentlig å ha de 50/50, selv om de må. Hadde aldri i verden orket 4(!!!) barn. Anonymkode: 001bd...0f9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå