Gå til innhold

Holder det å vaske undertøi på 30 grader?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen sier 95 grader, men det tror jeg blir for kraftig.

Anonymkode: e13d3...f40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er for svakt. Helst 60 for å få det rent. Kommer jo an på hvor hardt det er brukt da. 

Anonymkode: 861f7...4fe

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Av undertøy så bruker jeg sokker og truser på 60. Bh og sportsbh på 30 eller 40. Skal jeg vaske undertøy jeg er veldig redd for så går det på skånsom vask 30 grader i vaskepose. Samme med ull. 

Anonymkode: 627b6...70c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Les på vaskelappen

Anonymkode: c0247...391

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hallo må jo vaskes på 60 grader for å få vekk bakterier..

Anonymkode: 996e9...138

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror du at å vakse noe på under kroppstemperaturen din dreper bakteriene? 

Anonymkode: e4d57...1bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja må vaske ulltøy til baby som var fult av bæsj etter trilletur i dag. Tøyet tåler bare vask på 30 grader og det ser nå rent ut. La det i vann med vanish en stund før vask da.

Anonymkode: 1ccff...a76

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja må vaske ulltøy til baby som var fult av bæsj etter trilletur i dag. Tøyet tåler bare vask på 30 grader og det ser nå rent ut. La det i vann med vanish en stund før vask da.

ulltøyet ligger ikke trykt opp i urinrøret med fare for infeksjon, da

Anonymkode: e4d57...1bf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke SE bakterier...

Ull har du ikke rett mot kroppsåpninger så det kan ikke sammenlignes med undertøy. Ull er også selvrensende :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan ikke SE bakterier...

Ull har du ikke rett mot kroppsåpninger så det kan ikke sammenlignes med undertøy. Ull er også selvrensende :) 

Nei men det meste blir rent på lav temperatur pga bevegelsene i maskin og vaskemiddelet. Er ikke helt det samme som å henge det i en snor i elva og satse på at det blir rent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei men det meste blir rent på lav temperatur pga bevegelsene i maskin og vaskemiddelet. Er ikke helt det samme som å henge det i en snor i elva og satse på at det blir rent.

Dette er ikke sant..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er for svakt. Helst 60 for å få det rent. Kommer jo an på hvor hardt det er brukt da. 

Anonymkode: 861f7...4fe

Hva legger du i begrepet "hardt brukt"?

Anonymkode: e13d3...f40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da får du ikke bort alt av bakterier. Mange opplever sopp fra tid til annen, noen bruker string som gnir seg mot rumpehullet. Jeg vasker alltid på 60 grader og kjører en kokvask i ny og ne.

Anonymkode: bccbe...999

• Liker 6
Skrevet

Man må sikkert koke for å få vekk bakteriene. Men det er det nesten ingen som gjør. 40 grader holder for å få det reint. Men ikke sterilt. Og det trengs ikke. De fleste har oralsex, og da går det greit ned undertøy på 40 grader også.

• Liker 5
Skrevet

Jeg vasker alt på 70 gr. Men hvis jeg hadde eid noe som svindyrt ville jeg ikke bevisst ødelagt det.  Da ville jeg vasket det på håndvaskprogram 30 gr.  Vasker ikke truser til 600 kr stykk på kokvask!

• Liker 3
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Vasker mitt på 60, men det går nok fint. I andre land vasker de for hånd og før hadde vi ikke vaskemaskin engang så. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Minst 60 grader. Tåler ikke undertøyet 60 graders vask, vil jeg ikke bruke det undertøyet. 

AnonymBruker
Skrevet

Her går sokker og truser på 60 grader uten unntak. Bruker ikke undertøy som ikke tåler høy temperatur. 

Anonymkode: 23204...489

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid gjort det i alle år. Er ikke død enda🤣

Anonymkode: d5fb5...8c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vasker bh på 40 grader, truser på 60-90 grader, også de der vaskelappen anbefaler 30 eller 40 grader. De tåler det (og hvis ikke, var det uansett et dårlig kjøp).

Litt off topic, men jeg vil gjerne vite hva du jobber med, Apocalypte. Jeg vil også ha en lønn som tillater å kjøpe truser til 600,-/stk, kjenner jeg! 😀

Anonymkode: 4428e...3f0

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...