Gå til innhold

Hvis du skulle rullet terningkast på boligen din..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du gitt av terningkast på:

- beliggenhet 

- utsikt

- husets innhold (rommene du ønsker/trenger)

- Hvor nytt/gammelt det er, med tanke på ekstrakostnader snarlig oppussing?

- noe du savner ved det, slik at det gjerne drar ned? 

- utseende

Hva blir konklusjonen, og er det slik du føler boligen fremstår slik generelt? 

For meg ville det blitt slik:

1.beliggenhet: 5/6, rolig gate, ingen innsyn, kunne gjerne vært litt mer sentralt.

2. Utsikt: 6/6 Elsker utsikten vi har, ingen kan bygge foran oss.

3. Husets innhold: 5/6 Vi har alle rom vi «trenger», slik som antall soverom, det er ekstra treningsrom, boder, vaskerom, kjellerstue, osv. Men jeg skulle ønske alle rom var noen kvadratmeter større enn de er. Forutenom badene. 

4. 6/6 Huset var helt nytt da vi kjøpte det for 6 år siden, så er ikke noe å si på.

5. Savner?!: 3/6 Skulle ønske det var mer minimalistisk og moderne stil på valg av materiale og innredning. Dette var ikke noe vi valgte selv. Og nå føler jeg det er veldig gammeldags. 

6. utseende: 5/6 Pent hus utvendig, men ikke funkis som vi egentlig hadde ønsket oss. 

Alt i alt er vel boligen en terningkast 5. I mine øyne er den også 5. Men jeg tror kanskje andre ville sagt 4. 

Anonymkode: 75698...7ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt huset vårt en 5er, men utifra hvordan folk reagerer på huset vårt er det kanskje en 6er.

AnonymBruker
Skrevet

1. Beliggenhet veldig sentralt 5/6

2. Har sjøgløtt, men utsikten er ut mot bygården jeg bor i så har utsikt til naboene samtidig 3/6

3 og 4 Er ikke så stor leilighet, skulle hatt ett soverom til samt større bad og kjøkken. Har to soverom nå. Går ikke an å lage ett til. 3/6

5. Savner nytt kjøkken, har pusset opp resten 4/6

6. Stygt utenpå men fint inni

Vennene mine synes vi har det veldig koselig, og er enig, men skulle gjerne hatt 20 kvadrat til. Har 70 nå. 

Anonymkode: f9805...508

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Beliggenhet: 5

Utsikt: 6

Innhold: 6

Alder på huset: 6 nesten nytt.

Savner/drar ned: 4 jeg ville hatt bedre ventilasjon. 

Utseende: 6. Har funkis som jeg liker.

Jeg vil gi terningkast 5. Men jeg er jo veldig fornøyd med huset da. Men en som ikke liker funkis eller planløsning ville gitt mindre. 

AnonymBruker
Skrevet

Beliggenhet: 3/6. Passe sentralt, fin tomt. Litt mye innsyn og trafikkstøy som trekker mye ned. 

Utsikt: 2/6: Fin hageutsikt, men nedenfor hagen er en sterkt trafikkert vei. 

Huset: 2/6: Stort,god plass. Ok romløsning. Gammelt og slitent, inne og ute. 

Standard: 1/6. Gammelt og slitent. Har tenkt å selge om noen år, og tipper at huset vil bli jevnet med jorden uansett fordi tomten egner seg til nybygg/leiligheter. Så vi gidder ikke å koste på noe. 

Savner: 3/6. Vi har det greit, savner ikke så mye selv om vi kunne hatt det fjongere. 

Utseende: 2/6. Fin hage, slitent hus. 

Sum: 2/6. 

Anonymkode: a8f4b...046

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du gitt av terningkast på:

- beliggenhet Litt vanskelig å svare på. En 5er når det kommer til at huset er 10min med bil unna jobb, 10min å gå til butikken, har naboer, men ingen innsyn, ligger litt avsides, stille og rolig, sjø 50m unna. Vil gi det en 4er når det kommer til nærhet til sentrum. Har bil så kommer oss veldig lett rundt, bussen går også til greie tider, men tar litt tid. 

- utsikt 5. Sjøutsikt, fin utsikt til hagen. Uansett hvilke vinduer man ser ut så er det fint å se ut. 

- husets innhold (rommene du ønsker/trenger) 5 hvis jeg ikke skulle tenkt på at vi skal ha barn om et par år. Gir det en 4er pga barn. For da må rommene brukes som soverom. Ellers skulle jeg ønske det var et lite rom til slik at vi hadde hatt en innvendig bod. 

- Hvor nytt/gammelt det er, med tanke på ekstrakostnader snarlig oppussing?Terningskast 6Kjøpte det nyoppusset. Har sluppet unna alt av oppussing. Så null kroner. Likte også stilen, så lot stilen være slik den var. 

- noe du savner ved det, slik at det gjerne drar ned? Terningskast 5 (for det er egentlig bare en liten bagatell)Vi har to innganger. Skulle ønske ene inngangen var plassert inn fra garasje og ikke fra motsatt side av huset. Og hvis døren hadde vært inn fra garasjen ville jeg vendt om på planløsningen i underetasjen slik at det bare var å gå rett inn fra garasjen og til vaskerom/bad. 

- utseende 6. Men tror ikke alle ville gitt det en 6er. Jeg er veldig fornøyd med plasseringen av huset, alle vinduer er "riktig" plassert med fin utsikt, hagen ligger bra til og terrassen er perfekt. I tillegg til stor parkering. 

Hva blir konklusjonen, og er det slik du føler boligen fremstår slik generelt? 
5. Se vekk i fra beliggenhet (35min unna storbyen - som for noen er "evig langt") så tror jeg de fleste vil synes det er et veldig bra hus. 

Anonymkode: 75698...7ce

Anonymkode: b9bca...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...