Gå til innhold

mor klær barnet i hullete klær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang barnet skal til faren så klær moren barnet i hullete klær. Moren har ikke en dårlig økonomi og skjemmer bort barnet med dyre leker og klær, men klær uansett barnet i hullete/nedslitne klær når barnet skal til faren. 

Faren klær barnet i vanlige/fine klær og leverer klærne tilbake som barnet kom med. 
Faren skal ha sendt melding og moren later som hun ikke tenker over det.

Hva skal faren gjøre? 
Noen som har opplevd en lignende situasjon? 

Anonymkode: a4652...6d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

So what.  Barn leker og faller. Klær blir ødelagte. Ikke overtenk, jeg leverer mine barn med hele klær på skolen og de drar til sin far i hullete klær . Ingen har dødd av det 

• Liker 15
Skrevet
9 minutter siden, Firebarnsmor86 said:

So what.  Barn leker og faller. Klær blir ødelagte. Ikke overtenk, jeg leverer mine barn med hele klær på skolen og de drar til sin far i hullete klær . Ingen har dødd av det 

Glemte å nemne at dette her er nå klær som er relativt blitt for liten som moren selv ellers ikke hadde brukt når hun har barnet hos seg selv. Når faren leverer tilbake barnet med klær uten hull i, får han ikke tilbake ungen med de klærne - men klær som er nedslitt og/eller har blitt for liten. 

Tenker det ikke er så hyggelig for barnet å få denne opplevelsen, spesielt ikke når h*n skal begynne på barneskolen. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Kenelz skrev:

Glemte å nemne at dette her er nå klær som er relativt blitt for liten som moren selv ellers ikke hadde brukt når hun har barnet hos seg selv. Når faren leverer tilbake barnet med klær uten hull i, får han ikke tilbake ungen med de klærne - men klær som er nedslitt og/eller har blitt for liten. 

Tenker det ikke er så hyggelig for barnet å få denne opplevelsen, spesielt ikke når h*n skal begynne på barneskolen. 

Forstår. Ville likevel beholdt klærne mor leverte med, vasket og sendte med neste gang. Eller som vi gjør her. Ha egne klær til ungen dere 

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat sammeproblem hadde vi og i starten sendte vi ungene hjem i hele,  rene og i rett størrelse klær.  Men de klærne så vi aldri igjen så nå returneres ungene i de klærne de kom i.

Anonymkode: 68c49...649

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Firebarnsmor86 skrev:

Forstår. Ville likevel beholdt klærne mor leverte med, vasket og sendte med neste gang. Eller som vi gjør her. Ha egne klær til ungen dere 

Vi har fullt av klær og alt utstyr som sykkel, ski etc her og så det er ikke problem at de ikke har klær.  Problemet er at mor får masse penger i bidrag men klarer aldri sende noe tilbake til oss.  Men det blir full flis hvis vi glemmer så lite som en strømpebukse! 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har fullt av klær og alt utstyr som sykkel, ski etc her og så det er ikke problem at de ikke har klær.  Problemet er at mor får masse penger i bidrag men klarer aldri sende noe tilbake til oss.  Men det blir full flis hvis vi glemmer så lite som en strømpebukse! 

Samme med faren! Gud forby om han glemmer å levere tilbake en leke som barnet har tatt med seg hos han. 

AnonymBruker
Skrevet

Kler barnet i klær -er riktig grammatikk. Ville bare si fra

Og ellers så handler dette om kommunikasjon, mellom foreldre som må sette seg ned å ta en skikkelig prat om hva som ønskes og hva som er OK og ikke -og evt. bruke familievernkontor som mekler om det ikke går å kommunisere på vanlig måte mellom dere. 

Anonymkode: 67fa4...1b1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kler barnet i klær -er riktig grammatikk. Ville bare si fra

Og ellers så handler dette om kommunikasjon, mellom foreldre som må sette seg ned å ta en skikkelig prat om hva som ønskes og hva som er OK og ikke -og evt. bruke familievernkontor som mekler om det ikke går å kommunisere på vanlig måte mellom dere. 

Familievernkontor heter det visst men burde skifte navn til mødrevernkontor...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Familievernkontor heter det visst men burde skifte navn til mødrevernkontor...

Akkurat det vet jeg ikke så mye om. Forstår jo det at det finnes kjipe mødre der ute, like mye som kjipe fedre, og jeg kan og se at det er litt typisk å skulle støtte mor i første omgang i en del saker. Men dette er jo noe rent praktisk tenker jeg, noe som kan lages en avtale på?

Det aller største problemet vi mennesker har, er at selv om vi var så smarte at vi lærte oss selv å skrive og snakke på et "høyere plan" så er vi farsken så dårlige på å virkelig kommunisere altså. 

Og ikke bare det, vi er stae, og egoistiske, vi er dårlige på å lage kompromisser, vi er dårlige på å gi andre den friheten og selvstendigheten vi burde unne andre, ofte fordi vi er sure og sinte for å miste noe av vårt eget. 

Men når det kommer barn i bildet, ja da burde rimelig normale folk klare å legge noe av dette til side og si "hei, nå har vi barn sammen, kanskje vi i det minste klarer å samarbeide om å gjøre det beste for de, slike at de får det vi ikke fikk" Men sånn er det vel ikke hos så mange.

Jeg er ikke engang mor, så du bør kanskje ikke høre på meg. Men kommunikasjon er altså svaret, og saklig kommunikasjon om kommunikasjonen ellers ofte bare blir trøbbel. Skriv "kontrakter" helt seriøst, avtal og bli enige, skriv ting ned med begges underskrift, hele tiden. "Dette har vi blir ens om". Da blir det mindre frem og tilbake i det minste, det behøver kanskje ikke være så mye kontakt engang utenom dette, og til slutt vil begge foreldrene kunne sitte der på samme stolrekke når datter/sønn gifter seg og ta en skål for det de lagde sammen. Men da må alt unødvendig visvas bort, klare regler lages, så ikke oppveksten preges av krangel og uoverensstemmelser hele veien. Det er "eneste" mulighet. Iallfall for et fremtidig lykkelig barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang barnet skal til faren så klær moren barnet i hullete klær. Moren har ikke en dårlig økonomi og skjemmer bort barnet med dyre leker og klær, men klær uansett barnet i hullete/nedslitne klær når barnet skal til faren. 

Faren klær barnet i vanlige/fine klær og leverer klærne tilbake som barnet kom med. 
Faren skal ha sendt melding og moren later som hun ikke tenker over det.

Hva skal faren gjøre? 
Noen som har opplevd en lignende situasjon? 

Anonymkode: a4652...6d2

Hei, kunne (eller har skrevet?) Nøyaktig samme innlegg.. Det vi begynte med var å kaste alle klær som var for små og helt utslitte og hullete. De ble sendt til mor i nye klær som passet. Disse kom selvfølgelig ikke tilbake, men andre hullete klær. Etter en stund gikk hun tom for ødelagte klær, sa da at disse var gitt til Fretex fordi de var:

-hull i

-alt for små

Spurte om hun kunne sende tilbake alle de nye klærne som var der, eller om hun hadde veldig dårlig råd siden barna ble kledd i bare hullete og for små klær, og trengte at far holdt barna med klær. Barna sa selv at mamma sa at jeg måtte ha på disse klærne når vi spurte hvorfor de hadde gått på skolen i bukse med store hull i.. Sykt trist og tragisk rett og slett. Far leverte alltid tilbake hver minste sokk (FØR vi begynte å kaste alt som var ødelagt/for lite) 

Anonymkode: b03c7...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tell kroner. Fokuser på samarbeid. 

Anonymkode: 1a938...2f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender også barna til skolen og barnehagen i hullete klær. Hjemme går de av og til rundt som noen fillefranser, spesielt om de driver med aktiviteter jeg vet sliter mye på klærne. De bryr seg ikke og blir veldig lite opptatt av hva andre har på seg også. Er det så farlig? Det blir jo gjerne hull etter første dag i bruk. Sko også, ser ut som om de er utbrukte etter ett par dager. 

Jeg synes ikke det er nødvendig å kaste noe om det kommer hull i det, lapper også noe av tøyet. Og så har jeg en egen hylle med klær barna bruker når vi skal noe spesielt og de bør være presentable, dette tøyet får de ikke ta på seg på hverdager. 

Send tilbake i samme klær som barnet kom i? (Enkleste om dette er noe som betyr mye for dere) Kanskje mammaen er som meg og ikke bryr seg? Eller barnet kler på seg selv? Du får uansett ikke kontrollert adferden til andre.  

Anonymkode: 4b172...13e

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, kunne (eller har skrevet?) Nøyaktig samme innlegg.. Det vi begynte med var å kaste alle klær som var for små og helt utslitte og hullete. De ble sendt til mor i nye klær som passet. Disse kom selvfølgelig ikke tilbake, men andre hullete klær. Etter en stund gikk hun tom for ødelagte klær, sa da at disse var gitt til Fretex fordi de var:

-hull i

-alt for små

Spurte om hun kunne sende tilbake alle de nye klærne som var der, eller om hun hadde veldig dårlig råd siden barna ble kledd i bare hullete og for små klær, og trengte at far holdt barna med klær. Barna sa selv at mamma sa at jeg måtte ha på disse klærne når vi spurte hvorfor de hadde gått på skolen i bukse med store hull i.. Sykt trist og tragisk rett og slett. Far leverte alltid tilbake hver minste sokk (FØR vi begynte å kaste alt som var ødelagt/for lite) 

Anonymkode: b03c7...0c8

Kaster dere klærne mor sender med og forventer å få tilbake klærne dere sender med. Dere høres jo ikke helt riktige ut...? Mor synes vel tøyet er helt ok da, selv om det er noen hull i det. 

Ellers enig i at hun kan forsøke sende tilbake med tøyet dere har sendt til henne om dette er veldig viktig for dere. 

Så mye mas med enkelte skilte foreldre, helt ned i å huske hvilke sokker som hører til hos den andre familien.

Anonymkode: 4b172...13e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mor til mitt barn gjør dette. Jeg tror det er basert på at jeg glemte en genser hos meg, som mor gjerne ønsket å ha tilbake med en gang - noe som også ble ordnet, men etter den episoden finner hun bevisst frem gamle/ødelagte klær og sender de til meg.

Jeg vasker dem, og pakker dem ned og sender tilbake hver gang, men det fortsetter slik. Det er selvsagt totalt unødvendig, men det er ikke det første fra den fronten som er unødvendig, så gidder selvfølgelig ikke lage noe sak av det.

Den lille bytter klær så fort vi er innafor døra her, og hvis vi skal dra direkte til noen andre tar jeg med bytteklær. Det ville selvfølgelig vært bedre om mor faktisk ville samarbeide litt.

Anonymkode: 5ab3c...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en mann som hadde barn tidligere, og der forventet mor at han holdt alt av klær (og utstyr) når barna var hos han. Når barna kom tok vi vare på tøyet de kom i, vasket det, og sendte de tilbake i samme tøy. Det var aldri noe diskusjon rundt dette (men mye annet...). Tenker samme praksis kan brukes uavhengig av om barna kommer med for små/hullete tøy. Og så slipper man diskusjon om det ihvertfall.

Som tilleggsinfo så betalte far 13.000 i bidrag pr måned (privat avtale). Samt halvparten av alle ekstra kostnader så som privatlærer, regulering etc.

Anonymkode: 624e7...a46

AnonymBruker
Skrevet

Hun kler barnet i hullete klær

Anonymkode: 36a15...475

AnonymBruker
Skrevet

Har barnet 50% og ja, sender barnet på skole i nytt tøy og til pappaen i gammelt. Han kjøper ingenting. Han glemmer utsyr rundt og votter mm forsvinner om vinteren. Finner de skitne på gulvet i bilden. Huset hans er et sort hull for matbokser og de samles opp hos han, og jeg kjöper nye. Så ja, det er ikke vits å ha noe felles ansvar for utstyr her. Jeg vil ha tilbake det jeg kjøper.

Anonymkode: 3c4d0...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Er dette et problem for stemødrene eller faktisk fedrene?

Når det er såpass barnslig «krig» mellom foreldre, så er det vel ryddigste å sende barnet tilbake i nøyaktig samme klær.

Anonymkode: 3d701...320

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den lille bytter klær så fort vi er innafor døra her, og hvis vi skal dra direkte til noen andre tar jeg med bytteklær.

Anonymkode: 5ab3c...cb1

Hvorfor må barnet bytte klær? Dere har sikkert en pragmatisk grunn til at det er lurt å bytte klær, men hva forteller det barnet? Og hva er grunnen ovenfor barnet? 

Jeg har hørt om flere barn som må bytte klær når de bytter forelder, og synes mange skilsmissebarn må finne seg i utrolig mye rart. 

Anonymkode: c0679...7d8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...