AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #21 Del Skrevet 22. mai 2020 1. Du sa til han hva du skulle gi OG at du hater bursdager 2. Han sa han ikke likte slikt 3. Du gir han noe han har sagt han ikke ønsker Hva forventet du? Jeg synes gaver skal være en overraskelse og noe som personen setter pris på. Og spesielt av en kjæreste så forventer jeg helt ærlig at han tenker litt på hva jeg hadde likt og kanskje gitt noe som betyr noe. For meg virker gaven som en kjapp løsning og det merket han nok sikkert. Jeg setter mye mer pris på en gave som er brukt tid på fordi den skal bety noe for meg. Enten det er noe hjemmelaget eller bare en liten oppmerksomhet som ble kjøpt fordi det minnet om meg. Og helt ærlig så må jeg si at blomster til 500kr er en gave rett ut av vinduet.Spesielt til en som ikke liker blomster. Han tolker nok gaven som at du ikke setter pris på han eller verdsetter hans ønsker/mening. Anonymkode: fd4d0...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #22 Del Skrevet 22. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden jeg og kjæresten min ikke møtte så mye en periode så valgte jeg å sende han gave i døra istedet for å kjøpe masse og vente 1-2 måned med å gi! nå har det gått 3 mnd siden og jeg snakka med han. Jeg føler han fornærmer meg? Eller overtenker jeg? har tidligere fått komentar på tlf samtale hvor han sa «du ga meg bare blomster og bamse» så sa jeg at jeg har noe annet også for jeg ble flau kan det hende han tok seg nært av det? Eller hva tenker dere Jeg sparer penger og tenkte derfor en gave for 500 som blir levert i døra samme dag ville vært bra Anonymkode: d4117...e99 Han sier jo han ikke liker blomster noe særlig, så klart han ikke blir fornøyd. ...bruk hodet litt da... Anonymkode: 3b5eb...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WonderWomaan Skrevet 22. mai 2020 #23 Del Skrevet 22. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker som han ble fornærmet over at han fikk blomster og bamse ja.. 🙄 Men synes det er spesielt at du gir han blomster, men mener at han ikke får kjøpe det samme til deg. Du skriver at du skal skrive ønskeliste, mens du sender han en gave du ikke hadde satt pris på å få selv. Det er litt spesielt. Jeg tror ikke jeg hadde hatt så lyst til å kjøpe gave til deg heller, etter meldingene du har sendt han. 😳 Anonymkode: 1fc0a...9f4 DETTE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #24 Del Skrevet 22. mai 2020 Dette er jo bare rot. Anonymkode: 19ec8...bde 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 22. mai 2020 #25 Del Skrevet 22. mai 2020 Du liker jo ikke blomster selv, og så forventer du at han skal bli fornøyd? Og hvem ønsker seg en bamse? Du mener at gave 500 kroner bør være bra, men du må jo kjøpe noe bra for de 500 kronene også da.. Dere burde prate sammen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mai 2020 #26 Del Skrevet 22. mai 2020 (endret) Man gir ikke voksne folk bamser til bursdager 🙉 Og heller ikke blomster når de har sagt de ikke liker blomster. Endret 22. mai 2020 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molo80 Skrevet 22. mai 2020 #27 Del Skrevet 22. mai 2020 Altså.. 500 kr. er mer enn nok i gaver, antar at dere er ganske unge ut fra samtalen her.. Men hvorfor i alle dager begynner du å snakke om din egen ønskeliste når det er hans bursdag?? Jeg er overbevist om at intensjonene dine med denne gaven var veldig gode, men jeg har tilgode å møte en mann som elsker blomster og bamser. Det er altså ikke tanken og prisen på gaven din som er problemet, men jeg tror kanskje du har bomma litt med hva du har kjøpt. Har du i det hele tatt spurt han hva han ønsket seg? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #28 Del Skrevet 22. mai 2020 Kunne ikke falt meg inn å klage på en gave, med mindre man har vært gift i ti år og det er rimelig grunner for det Anonymkode: 6295d...39d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 22. mai 2020 #29 Del Skrevet 22. mai 2020 Han er ikke fornøyd fordi han ønska noe anna i gave. I et nytt forhold hadde jeg heller gitt sjokolade enn blomster. Ingen bamse. Og noe som passa ham. Noe morsomt eller noe som passer hans hobby. For noen hundrelapper får man en boks ferro rocher og noen dvder, eller en billett til stand up. Det trenger ikke være dyrt, men bør være litt omtenksomt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #30 Del Skrevet 22. mai 2020 500 i gave er dyrt for oss i alle fall, og vi er samboere på 30år med inntekt. Min mann får den summen til jul, ifjor fikk han playstation classic fordi jeg kjenner han såpass. Om han skulle fått bamse så måtte det vært en elefant fordi vi har noen interne spøker om en viss elefant. Men det måtte vært en liten som han kunne hatt på kontoret eller som nøkkelring - vi har da virkelig ikke bruk for bamser i hus med mindre valpen skal få rive den i stykker. Om han skal få blomster, så må det heller være en spennende potteplante som han kan Google og lese alt om, fordi han er litt av en plantenerd. Å gi blomster og bamse til en ung mann synes jeg er meget, meget rart. Ja, han skulle satt pris på det og mannet seg opp, ingen tvil om det! Man tar bare ikke gaver for gitt! Men veeeldig rart valg av gave altså..... Anonymkode: a33e3...fa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #31 Del Skrevet 22. mai 2020 Jeg skjønner ikke hva dere skriver. Anonymkode: 5450c...37f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #32 Del Skrevet 22. mai 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er den blå Anonymkode: d4117...e99 Jeg forsto ingenting av dette. Du har gitt ham blomster og bamse, og han vil gi deg blomster og bamse tilbake? Selv om ingen av dere liker blomster og bamser? Anonymkode: e3dd0...59a 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 22. mai 2020 #33 Del Skrevet 22. mai 2020 Igjen ser jeg at damer blir skuffa når menn ikke ønsker det de selv ønsker. Jeg har selv vært i forhold der det har vært overøst av gaver fra hun jeg var sammen med. Gaver betyr ikke mye til meg. Jeg ønsker å tilbringe tid sammen, gjøre ting sammen, kjæresteting. Damer derimot måler kjærlighet i penger og rikdom. Gaver da renner de bort. Han gav meg en ring, en blomst, en flott middag med levende lys. Et hett kyss, en tur i parken eller på topptur i solnedgangen det er ikke så viktig. Gjøre ting sammen for styrking av båndene gjennom å være fysisk og god med hverandre blir nedprioritert. Aldri har rikdom tennt en mann. De ser dama og ikke luftslottet rundt. Damer derimot er motsatt. Forstå det den som vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #34 Del Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Igjen ser jeg at damer blir skuffa når menn ikke ønsker det de selv ønsker. Jeg har selv vært i forhold der det har vært overøst av gaver fra hun jeg var sammen med. Gaver betyr ikke mye til meg. Jeg ønsker å tilbringe tid sammen, gjøre ting sammen, kjæresteting. Damer derimot måler kjærlighet i penger og rikdom. Gaver da renner de bort. Han gav meg en ring, en blomst, en flott middag med levende lys. Et hett kyss, en tur i parken eller på topptur i solnedgangen det er ikke så viktig. Gjøre ting sammen for styrking av båndene gjennom å være fysisk og god med hverandre blir nedprioritert. Aldri har rikdom tennt en mann. De ser dama og ikke luftslottet rundt. Damer derimot er motsatt. Forstå det den som vil. Jeg ser at ditt kjærlighetsspråk er tid og at du har vært sammen med damer med gaver som kjærlighetsspråk. Både jeg og mannen har gaver på bunn når det gjelder kjærlighetsspråk. Jeg har berøring, min søster har tid, men min mor har gaver. De fleste jeg kjenner godt har ikke gaver som sitt kjærlighetsspråk, både kvinner og menn, men noen har nok det. Anonymkode: 92b62...f52 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 22. mai 2020 #35 Del Skrevet 22. mai 2020 Du liker ikke blomster, men gir en voksen mann blomster og bamse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #36 Del Skrevet 22. mai 2020 Dere har rar kommunikasjon. Anonymkode: 78df4...f76 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #37 Del Skrevet 22. mai 2020 Men hvis du blir glad for blomster (og evt .bamse), hvorfor er det et problem at han vil gi deg det? Hvis du ikke liker blomster, og du ikke visste om han likte blomster, var det rart å gi ham det. Hva er problemet? Det kan hende du bomma litt, ja, og det kan hende han er litt fornærmet for det. Så han vil ta igjen, og gi deg det samme. Hvis dere takler dette med litt raushet og glimt i øyet begge to, kan dere le av det, du kan glede deg til blomster og må takke ham varmt og hjertelig og bli glad for at han gir deg presang. Det er ikke slik at man fortjener bedre eller mer eller mindre eller noe annet. Ok, så var det ikke full klaff. Gjør noe annet omtenktsomt for ham. Og takk ham uansett hva du får. Ikke gjør dette til et problem og konflikt. Anonymkode: b5d3e...264 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #38 Del Skrevet 22. mai 2020 16 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Igjen ser jeg at damer blir skuffa når menn ikke ønsker det de selv ønsker. Jeg har selv vært i forhold der det har vært overøst av gaver fra hun jeg var sammen med. Gaver betyr ikke mye til meg. Jeg ønsker å tilbringe tid sammen, gjøre ting sammen, kjæresteting. Damer derimot måler kjærlighet i penger og rikdom. Gaver da renner de bort. Han gav meg en ring, en blomst, en flott middag med levende lys. Et hett kyss, en tur i parken eller på topptur i solnedgangen det er ikke så viktig. Gjøre ting sammen for styrking av båndene gjennom å være fysisk og god med hverandre blir nedprioritert. Aldri har rikdom tennt en mann. De ser dama og ikke luftslottet rundt. Damer derimot er motsatt. Forstå det den som vil. Det er nok heller du som har misforstått litt, for damer generelt er ikke sånn. Noen damer er sikkert sånn og tilfeldigvis har du bare møtt på dem. Jeg tror ikke jeg kjenner noen slike damer som setter mer pris på en gave enn nærhet og kvalitetstid. Selv bryr jeg meg overhodet ikke om gaver, en mann som hjelper meg med ting og tang gjør meg derimot myk i knærne. Jeg blir helt varm om hjertet når folk ønsker å gjøre noe for meg, da føler jeg meg virkelig verdifull og elsket. Ts, det høres ut som at det er en god idé å skrive opp gaveønsker i fremtiden. For noen er blomster en veldig fin gave, mens det for andre bare blir som å kaste penger i søpla. Jeg gir blomster til folk når jeg er i middagsbesøk ol, men ikke som gave, ettersom blomstene visner og er borte etter en uke. Ihvertfall gir jeg det ikke til kjæresten, da må det være en mer personlig gave. Og bamser er dessverre for barnslig, med mindre vedkommende samler på dem. Personlig ville jeg likevel aldri vist at jeg ble skuffet over en gave, man bør være takknemlig for det man får. Det handler om dannelse. Anonymkode: a05e7...240 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molo80 Skrevet 22. mai 2020 #39 Del Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, Hr. Aktiv skrev: Igjen ser jeg at damer blir skuffa når menn ikke ønsker det de selv ønsker. Jeg har selv vært i forhold der det har vært overøst av gaver fra hun jeg var sammen med. Gaver betyr ikke mye til meg. Jeg ønsker å tilbringe tid sammen, gjøre ting sammen, kjæresteting. Damer derimot måler kjærlighet i penger og rikdom. Gaver da renner de bort. Han gav meg en ring, en blomst, en flott middag med levende lys. Et hett kyss, en tur i parken eller på topptur i solnedgangen det er ikke så viktig. Gjøre ting sammen for styrking av båndene gjennom å være fysisk og god med hverandre blir nedprioritert. Aldri har rikdom tennt en mann. De ser dama og ikke luftslottet rundt. Damer derimot er motsatt. Forstå det den som vil. Vel.. jeg bryr meg absolutt ikke om gaver da, trenger jeg noe så kjøper jeg det selv. Aner ikke hvilke damer du har vært borti, men den beste gaven jeg har fått er en sang.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 22. mai 2020 #40 Del Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, Hr. Aktiv skrev: Igjen ser jeg at damer blir skuffa når menn ikke ønsker det de selv ønsker. Jeg har selv vært i forhold der det har vært overøst av gaver fra hun jeg var sammen med. Gaver betyr ikke mye til meg. Jeg ønsker å tilbringe tid sammen, gjøre ting sammen, kjæresteting. Damer derimot måler kjærlighet i penger og rikdom. Gaver da renner de bort. Han gav meg en ring, en blomst, en flott middag med levende lys. Et hett kyss, en tur i parken eller på topptur i solnedgangen det er ikke så viktig. Gjøre ting sammen for styrking av båndene gjennom å være fysisk og god med hverandre blir nedprioritert. Aldri har rikdom tennt en mann. De ser dama og ikke luftslottet rundt. Damer derimot er motsatt. Forstå det den som vil. Spesielt miljø du ferdes i. Samme folka som importerer postordre brud kanskje? Er jo den type relasjon du beskriver. Må si jeg kjenner meg overhodet ikke igjen og kjenner minimalt med norske kvinner som passer til denne kategorien du beskriver, men hey; tnx for the mansplaining.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå